[Radeon 8500] paarse vlekjes bij ingame graphics

Pagina: 1
Acties:

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
Nou ik heb mezelf flink vermaakt met alle Radeon topics hier lezen, nouja, alle, vast niet alle want er kan altijd een klein topic zijn geweest dat mijn net niet alziende oog heeft ontsnapt.

Mijn probleem, ik ben sinds twee dagen de trotste bezitter van een nieuwe PC met daarin een radeon 8500 erg mooi in combinatie met mijn nieuwe iiyama 19" diamondtron beeldscherm.

Nu draai ik win2000 en als ik dan een game opstart, zoals wolfenstein of maxpayne begint het probleem. Ik krijg overal, kleine irriterende lichtgevende paarse vlekjes, elke resolutie en elke vorm van detail (dus van low tot ultra high).

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Nieuwste iiyama drivers, directx 8.1 en de 5.13.01.6015 radeon drivers.

Kent iemand dit probleem en voelt zichzelf geroepen om mij te helpen met een mogelijk antwoord? :) Google snapt de term "g0dverd0mm3 k$t paarse vlekjes op muh radeon" niet :)

[edit]
extra detail: Misschien niet ermee te maken, maar bij Lightwave 7.0 (3d programma) vallen bepaalde details ook weg. Ik weet niet, maar 3d games, 3d software... eh? :)

|{ brrr }] |

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
als het alleen maar in games is en dus niet in 2D dan ligt het niet aan je monitor waar een magneet(luidspreker) te dicht in de buurt is geweest maar zou ik maar een proberen om je videokaart om te gaan ruilen voor een nieuw exemplaar
ik neem aan dat6 je nog garantie hebt

http://raptr.com/Doppert/about

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik had zelfs in 3d mark ionen stralen om dat paard heen zitten :)
paard zat vol met gaten...

bij mij was het probleem verholpen na de nieuwste drivers, die heb je al?
ZOja: probeer wat andere iets oudere te achterhalen... t'zittem puur in de drivers

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Paladin
  • Laatst online: 20-08 10:54

Paladin

Play Ball!

overgeklocked toevallig??
dat wa snamenlijk 1 van mijn kwalen toen ik hem te hoog had gezet vond ie niet leuk en ging vervolgens paarse vlekjes geven.
vooral in RTCW zag je het erg

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Typisch een voorbeeld van een videokaart die te hoog geclockt is (paarse vlekjes = geheugen meestal).

Heb je hem zelf overgeclockt, klok hem dan terug.
Heb je hem niet overgeclockt, ruil hem dan om voor een nieuwe.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
* Yellow|A leest alles en is dankbaar

Okay het kreng is dus overgeclocked, maar ik heb het niet gedaan. Ik heb het zojuist in een retourzakje gedaan en het is nu op weg naar gistron toe.

Wijze les, Yellow koopt nooit meer iets bij Gistron.

|{ brrr }] |

Pagina: 1