Toon posts:

Asus koeling afdoende of Chrystal Orb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.sourcemagazine.com/issues/01july/v8200d/front.jpg

Hierop is de kaart te zien die ik op het moment in bezit heb. Ik heb die geheugensinks van de onderkant glad gemaakt (schuren & polijsten), want die waren vrij grof.

Nu was het mijn plan om die geheugensinks te blijven gebruiken en een Chrystal Orb op de core te zetten (dat gouden geval is opgebouwd uit 2 kleine reepjes geheugenheatsink en een wat grotere voor op de core, inc fan).

Levert dit veel temperatuurdaling op? Ik weet dit niet omdat dat hele gouden geval er ook best wel "koelend" uitziet.........

Zegt u het maar

Verwijderd

Ik ben zelf ook in het bezit van deze kaart en het schijnt dat de oplossing van Asus meer dan afdoende koelt. Voordeel van een Crystal Orb zou zijn dat je volledige heatsinks kunt gebruiken ipv de halve die er standaard opzitten.

Wat ik mij afvraag; hoe heb jij die heatsinks gepolijst en wat heeft het nu uiteindelijk opgeleverd?
De mijn zijn niet bewerkt. Ik heb alleen de core voorzien van ASII en de mem chips van basic koelprut en mijn Asus wordt 51/39 graden bij een snelheid van 240/540

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon die dingetjes losgehaald, vervolgens met wat schuurpapier die gleufjes weggeschuurd, zodat het mooi egaal "zilverkleurig" werd. Daarna met Commandant 5 en een zachte doek nog wat extra gepolijst.

Temp verschillen weet ik nog niet. Maar het gaat mij dus om het verschil stock koeling/ Chrystal Orb. Probleem is wel dat je dan inderdaad maar kleine heatsinkjes overhoudt, maar je behoudt wel weer je garantie.............

Verwijderd

Ik heb dat coolertje ook op mijn Asus zitten...

Op het geheugen heb ik een alu strippie in de vorm van de originele geheugenribben met daarop alpha heatsinkies...
Dus deze zijn ook gewoon los te drukken dus me garantie blijft.

reslutaat 270/600