[ps2] welke chip?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik sta op het punt een ps2 te kopen maar zit te twijfelen over de manier van ombouwen.
Ik kan em omgebouwd bij psxshop krijgen voor 550 euro.
Dan zit er zo'n Messiah chip in.
Is die idd het beste ?
Ik wil gewoon net als op mijn ps1 zonder swap enzow spellen spelen en uiteraard wil ik ook nog ps1 spellen kunnen spelen.
Dvd vindt ik minder belangrijk want heb al een goede dvd speler.
In de search kwam ik alleen topics tegen die en oud en niet volledig waren.

Verwijderd

volgens mij is dit het zoveelste topic over ps2 chipsets :{

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 20 maart 2002 21:53 schreef Dromer het volgende:
Ik sta op het punt een ps2 te kopen maar zit te twijfelen over de manier van ombouwen.
Ik kan em omgebouwd bij psxshop krijgen voor 550 euro:?.
Is die idd het beste ?
Ik wil gewoon net als op mijn ps1 zonder swap enzow spellen spelen en uiteraard wil ik ook nog ps1 spellen kunnen spelen.
Messiah chips zijn idd erg goed, maar je kan beter een andere ombouw adres zoeken. 550 euro is veel te veel. Die chip is zelf onder de 100 euro.

• Dromer
die 550 euro is incl ps2.
Is dat dan nog duur ?
Of heeft iemand een goedkoper adresje..

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
zwarte markt beverwijk naar het schijnt =)

hoi

Verwijderd

ja in beverwijk daar shoppen bert en ernie ook altijd

Mare, PS2 kost €309, bestel die chip gewoon op internet kost je $50 of $60, ben goedkoper uit

• Dromer
Maar goed..
Ik kan em zelf niet ombouwen dus dat schiet niet echt op :(

Verwijderd

waarom niet is niet zo moeilijk, er zijn ook chips waar je niet hoeft te solderen, of maar een paar draadjes.
Handleidingen zijn er genoeg te vinden en zit ook bij de chip

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
Op woensdag 20 maart 2002 23:01 schreef Neo666 het volgende:
waarom niet is niet zo moeilijk, er zijn ook chips waar je niet hoeft te solderen, of maar een paar draadjes.
Handleidingen zijn er genoeg te vinden en zit ook bij de chip
ik zou dat risico iig zelf niet nemen als je niet zo handig bent aangelegd ;)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29
Voor €550 heb je ook een Xbox... (en iedereen maar zeuren dattie zo duur is...) heb der geen verstand van, maar vind het beetje duur

Ken je ook geen mensen die een beetje handig zijn met dat soort dingen, kan je ook veel geld besparen

• Dromer
Mja ben niet echt kapot van een Xbox...
En ik ken niet echt iemand die het risico wilt nemen voor het ombouwen.

Verwijderd

[b]Op woensdag 20 maart 2002 22:37 schreef Neo666
bestel die chip gewoon op internet kost je $50 of $60, ben goedkoper uit
Mag jij vertellen waar want ze zijn bijna allemaal $100-120 online. Heb er zelf net 1 besteld in engeland voor 69 pond (das dus $99).

Als je het ervoor over hebt en je wilt niet swappen dan zou ik zeker voor de messiah gaan. Ik heb het nu zelf ervaren en swappen is gewoon 3x nix. Helemaal met DVDr's is het een drama.

Qua inbouwadres zou ik toch ERNSTIG overwegen iemand anders te zoeken. PSXshop is in mijn ogen een bedrijf dat luchtkastelen verkoopt (en ik heb ervaring met ze...). Kopen in hun shop is niet erg maar bestel nix online want ze hebben het meeste gewoonweg niet.

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Naar een stad gaan en een eletronica winkel inlopen ;)

Old school gamer met een lag en een traan.

• Dromer
Op donderdag 21 maart 2002 10:04 schreef Kav_ het volgende:

[..]

Mag jij vertellen waar want ze zijn bijna allemaal $100-120 online. Heb er zelf net 1 besteld in engeland voor 69 pond (das dus $99).

Als je het ervoor over hebt en je wilt niet swappen dan zou ik zeker voor de messiah gaan. Ik heb het nu zelf ervaren en swappen is gewoon 3x nix. Helemaal met DVDr's is het een drama.

Qua inbouwadres zou ik toch ERNSTIG overwegen iemand anders te zoeken. PSXshop is in mijn ogen een bedrijf dat luchtkastelen verkoopt (en ik heb ervaring met ze...). Kopen in hun shop is niet erg maar bestel nix online want ze hebben het meeste gewoonweg niet.
Nou als je ziet hoe ze op een mailtje betantwoorden is het wel belachelijk.
Ik zou daar 550 euro uit moeten geven maar een mailtje komt niet verder als ja of nee.
Maar wie weet er een beter adresje dan ?

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ik dacht dat DVD-functie verloren ging bij ombouwen, zal dit topic is blijven volgen voor m'n collega(want die durft het nou nog niet)

• Dromer
Dvd functie is voor weer niet zo heel belangrijk.

Verwijderd

Dvd functie gaat na ombouwen met een messiah chip niet evrloren...
Zorg er wel voor dat je een dvdX cd'tje bijneemt. Daarmee kun je je ps2 opstarten en is de DVD speler regiovrij. Gaat alleen maar NA het ombouwen.

grtz.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn globaal 3 mod's.

- De Neo2.2, Neokey en alle verwanten die allemaal een BootCD nodig hebben. (meestal Action Replay)
Voordeel: Neo2.2 mod kost 2 euro en een Action Replay rond de 40 a 50 euro. Is relatief eenvoudig in te bouwen. (vergelijkbaar met een PS1 ombouw)

- De Neo4. Boot direct van alle CD's behalve DVD-R's. Dit zou een groot nadeel kunnen zijn omdat de DVD-R branders steeds betaalbaarder worden en de PS2 games steeds groter worden. (MGS2 is DVD-R only)
DVD-R's kun je wel afdraaien maar dan moet je weer een Boot-CD gebruiken. (die dus 40Euro extra kost)
Neo4 heeft nog een voordeel extra, je DVD player wordt meteen regio-free

- Messiah. Ze zijn in 2 soorten, de lite en de full/pro. Verschil tussen de 'lite' en 'full' is dat de 'full' versie tevens je DVD movie player regio-free wordt.
De FULL versie is nog niet te verkijgen, alle Messiah's die nu worden aangevoden zijn 'lite' versies.
De Messiah is de enigste mod die geen Boot-CD nodig heeft. PS1, PS2 CDR, PS2 DVD-R etc. allemaal direct booten.
De Messiah schijnt ook 'upgradeable' te zijn. Igg is er met het ontwerp rekening gehouden met eventuele toekomstige uitbreidingen.
Nadeel: zijn erg duur.. (100Euro) en inbouwen is alleen voor de meer gevorderde soldeerder. 23 draden op zeer lastige plaatsen.
Check http://www.china-messiah.com/pal_europe.htm en je ziet wat ik bedoel :)

Suc6!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
www.plextor.nl

daar kost een messiah + inbouw E190 *D

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Madshark
  • Niet online
Ik heb nu eindelijk een Messiah in mijn PS2 gebouwd (V3) en 1tje bij een kennis (v5).
Het is te doen mits je over een goede soldeerbout beschikt en wat ervaring met solderen hebt :) ..

Indien er nog mensen op dit forum een messiah in zijn PS2 willen hebben dan mail mij maar even. Een paar uurtjes extra solderen wil ik nog wel doen.

ps. het is inderdaad een hele verademing om nu direct mijn reserve backup's te kunnen starten. :)

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook de messiah erin geprakt *D

Je moet dat in bouwen echt niet onderschatten, die vier pootjes aan je dvd controller waar draadjes aan vast moeten zijn fukking klein!!!! bij de minste beweging met de soldeer bout soldeer je zo een paar pootjes aan elkaar vast (zelf ondervonden) :( gelukkig heeft mijn neefie een soldeer pompje anders was ik goed de lul geweest, het is gelukt het ding boot nu echt alles wat ik tot nu toe gebrand heb,die messiah doet dus echt alles wat ie belooft, maar achter af realiseer ik me wel dat het net zo goed fout had kunnen gaan, dus als je geen soldeer ervaring hebt bijf er gerust met je fikken vanaf want dan is het gewoon niet te doen.

bijgaand wat doe het zelf resultaten, en laat je niet foppen door de maat van de electronica op deze plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lnvdsche/pictures/priegol1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lnvdsche/pictures/Wipeot%20fusion.jpg

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15
dit is toch aanzetten tot illigale dingen :? of heb ik het mis :?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op woensdag 20 maart 2002 21:53 schreef Dromer het volgende:
Ik kan em omgebouwd bij psxshop krijgen voor 550 euro.
Is die idd het beste ?
Zeg vriend, zoek het zelf eens uit zeg.
Iedereen weet verdorie goed wat de (enige) reden is ivm ombouw . Copy's voor eigen gebruik ? jaja zal wel

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op donderdag 28 maart 2002 00:58 schreef Skeleton het volgende:

[..]

Iedereen weet verdorie goed wat de (enige) reden is ivm ombouw . Copy's voor eigen gebruik ? jaja zal wel
Zolang het ombouwen zelf nog niet door een rechter bestempeld is als "illegaal" mag je er dus gewoon over praten. De reden waarom je wilt ombouwen hoef je dus gewoon niet te vertellen. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik ook nog steeds zit te twijfelen welke chip ik in mijn PS2 moet gaan zetten. Hierdoor vind ik het toch prettig om ervaringen van anderen te lezen.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 11:48

MeNTaL_TO

The future is not set

Op donderdag 28 maart 2002 00:58 schreef Skeleton het volgende:

[..]

Wat dacht je spelen van legale import spellen?
MGS2 is al een tijdje uit in de VS en ook een stuk goedkoper dan hier, ook zijn er in japan spellen die hier nooit uitkomen, dat is 1 van de redenen dat er nu een Messiah lite in mijn ps2 zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Zo genoeg gespeeld over mod chips :)
Info is wijdverbreid te vinden op het web en hierboven staat ook genoeg stof om over na te denken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.