Toon posts:

[php] Imap connectie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb iets geks. Ik ben bezig met een webmail scriptje. En daarbij gebruik ik dus Imap (http://www.php.net/manual/en/ref.imap.php) maar...

Nu werkt dat wel, s'morgens en s'middags prima. Maar als het s'avonds is. Dan kan ie geen verbinding maken :?

Dit ligt dan misschien meer aan de server dan de functie, maar andere gasten die Imap ook wel eens gebruikt hebben, die hebben er geen last van (zelfde host)

Ik gebruik deze opening (er zijn er dus meerdere) om een connectie met een POP3 te maken:
PHP:
1
<?$connectie = imap_open("{" . $mail_server . ":110/pop3}INBOX", "$gebruikersnaam", "$wachtwoord");?>

Of ligt het misschien aan de functie die ik gebruik? Het is iig wel een POP3 account, dus daar kan het niet aan liggen :)

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Hmm... Ik heb hier niet echt verstand van (nooit gebruikt), maar ik neem aan dat als je zelf de datum/tijd niet in je script betrekt het op ieder uur van de dag zou moeten werken :)
Het zal dan dus wel aan de host liggen; misschien kun je die andere mensen die het al eerder hebben gebruikt eens vragen of ze het nu weer 's avonds willen testen.

Verwijderd

De code ziet er prima uit. Aangezien die het een deel van de dag wel doet, zou het ook niet aan die code kunnen liggen. Geeft het scriptje nog een specifieke foutmelding??

Verwijderd

Topicstarter
Die notes bij php.net zijn verekte handig :)

Die gasten bij php.net hebben kennelijk een fout gemaakt. Bij POP3 staat de functie er zoals ik hem in m'n 1ste bericht heb.

Maar 'INBOX' moet eraf |:(

Die gast zelf had er 3 dagen over gedaan omdat uit te vinden :P

Verwijderd

Grrrrr

Staan vrij veel fouten in die handleiding... Die notes eronder hebben mij ook al uren puzzelen gescheeld