Toon posts:

geen netwerk en toch fotobestanden overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn vakantie in the usa, plaatjes met hoge resolutie gemaakt en die op de schijf van mijn laptop gezet.
Nu wil ik die op mijn desktop hebben. Er zitten alleen twee usb poorten op de laptop en het is alleen maar voor dit doel ( ach wat Word eruitschrijven - dagboek).
Mailen is geen optie, het modem zal er jaren over doen ( veel foto's in "fine"1 Mb per stuk !)
Ik heb wat mensen foto's beloofd en dat moet je dan ook doen
Wie ?
alvast bedankt !

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Er bestaat een mogelijkheid om via usb een netwerkje aan te leggen (losse pols met google: http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=126&grid=24 ) maar ik denk dat een echte newerkkaart sneller en goedkoper is, en op langere duur zal je er toch wat meer aan hebben.

You don't need eyes to see, you need vision

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 maart 2002 22:16 schreef leffe_blond het volgende:
Er bestaat een mogelijkheid om via usb een netwerkje aan te leggen (losse pols met google: http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=126&grid=24 ) maar ik denk dat een echte newerkkaart sneller en goedkoper is, en op langere duur zal je er toch wat meer aan hebben.
USB 1.0 = 12mbit dat valt best veel mee hoor :)
Op minder dan een kwartiertje pomp je een gig over.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Parrallel kabeltje van 2 euro en dan een nacht aan laten staan met fastlinx :7

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ok maar waarom investeren in een halve oplossing? USB vind ik iig een halve oplossing. Paralel kan oc ook zoals Pnhers
al aangaf.

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
tijd is niet belangijk, maar de suggestie van toch maar een netwerkje ivm de de drie PC die hier staan is ook een goeie !
Ik ga eraan werken ! :7

Verwijderd

Topicstarter
alleen...de laptop werkt met Windows ME...dus niet onder Win 98SE, daarbij vervalt een antwoord oplossing; niettemin ik kom er verder mee !!!!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hoezo vervalt daar een antwoord mee? Windows 9x kan goed met elkaar samen werken over het netwerk. Als je maar de file-sharing aanzet (optie in de netwerkinstellingen) en een share aanmaakt op elke pc die je wilt bereiken.

Hier kon uw advertentie staan

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
pcmcia netwerkkaartjes kossen ook niet veel meer...

voor €49 heb je bij Dynalink een 10/100Mbps netwerkkaartje van sitecom.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe komt dat ding in de sony laptop.
denk dan toch meer aan een usb infrarood of i.d voor de laptop

Verwijderd

ik heb dat nieuwe speelgoedje gekregen om te "testen" van m'n leverancier (ohh god i love my job), is dit niet wat voor jou?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/995593541.jpg

voor review zie http://www.tweakers.net/nieuws/17703?highlight=pen+drive

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor je logo !
schitterend !
een wel erg mooi speeltje
morgen komt er een speciale kabel met prog en dan wordt het een soort peer to peer gedoe.
ik heb het ooit zien werken en het lijkt me prefect.
als dat niet lukt lijkt me dit een wel heel erg goede optie. Bedankt voor je reactie...
...kan ik hem ook testen.....? :) Een vat staat klaar !

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Veel digitale camera's kunnen ook foto's uploaden, dus kun je via pc1 de foto's uploaden, en ze vervolgens downloaden naar pc2. Is verreweg de goedkoopste oplossing.

Anders is een netwerk zeker niet verkeerd, werkte voor mij het makkelijkst met een router (edimax br6004+ maar er zijn er meer) een pcmcia kaart voor de laptop, netwerkaartje voor je pc. Prima, stabiel netwerk en je hoeft niet 24 uur per dag een hele pc te laten draaien. Je kunt breedband internet delen, en pc's die op de koffie komen kunnen zo inhaken....

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :)
Bedankt allemaal !
Via een zgn Advance USB link waren de bestanden in nog geen 5 minuten daar waar ik ze hebben wilde.
Ook andere bestanden kan ik nu heen en weer verschepen.
Kortom voorlopig ben ik weer zeer tevreden ( en met jullie hulp) en ga me nu eens verdiepen in de door jullie aanbevolen netwerken.
PC2 heeft ook al een ehterhnet kaart voor chello en werkt ook prettig.
Heb een goed weekend allen !! :7
Pagina: 1