Toon posts:

[MYSQL] Dump te groot voor uploaden/PHPMyAdmin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Vandaag wou ik mijn database overzetten van de ene sever naar de andere. Mijn dump file (aangemaakt door phpmyadmin) is ongeveer 12 megabyte. Nu wou ik simpelweg deze dump file uploaden (weer via phpmyadmin) naar de andere server, en dat dan dus alle queries worden uitgevoerd. Echter, wat wel te verwachten was, gaf dit een timeout (na 3 minuten zeker?), en nu zit ik vast :\

Ik heb geen shell toegang tot de server, dus ik kan de file eerst niet gewoon uploaden via ftp, en dan via de shell de dump invoeren.

Mijn vraag nu: bestaan er programmatjes waarme die upload WEL lukt (dus niet gaan uittimen), of waarmee ik, in tegenstelling tot phpmyadmin, een webadres kan opgeven waar de dump fil zich bevindt, zodat de server rustig die file kan downloaden. In de search vond ik alleen oplossing waar shell toegang vereist was.

Of is de enige oplossing nu mijn dump file in stukken te kappen? Je zou zeggen dat ik tabel per tabel kan werken, maar 1 tabel neemt al 70% van alle data in (ik schat 8 megs dus), dus dat is een zeer omslachtig werk.

Daarnaast nog een vraag: ALS dat in stukken kappen de enige oplossing is, hoe fix je dan dump files van, laten we zeggen, 100 megs? Die kan je toch onmogelijk geopend krijgen in notepad bijvoorbeeld, en daar ben je dan toch uren mee bezig? Zonde dat ik geen shell toegang heb :'(

Bedankt! :o

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt zelf een php-scriptje maken dat de dump file uitvoert. Dan kun je je file wel eerst uploaden en vervolgens invoegen. Als je er niet uit komt kun je eventueel in de source van phpMyAdmin kijken hoe zij het doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:38 schreef Janoz het volgende:
Je kunt zelf een php-scriptje maken dat de dump file uitvoert. Dan kun je je file wel eerst uploaden en vervolgens invoegen. Als je er niet uit komt kun je eventueel in de source van phpMyAdmin kijken hoe zij het doen.
Aaaah... nog niet aan gedacht! Je bedoelt dus dat ik "namaak" wat phpMyAdmin gebruikt, maar dat ik daar hard-coded inzet waar mijn .SQL file zich bevindt? (dus natuurlijk op de server zelf). Das wel een leuk "projectje" :)

Daarbuiten: heb je nog een andere oplossing? Ik zit in de examenweek, en ik wou eigenlijk vandaag de database overgezet hebben. Komt er dus op neer dat ik nu geen tijd heb om dat zelf te maken.

Maar het is een goede tip! (het is leuke extra voor mijn admin area, want die ziet er nu maar saai uit (allemaal standaard dingetjes) :))

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Hmm, geen andere suggesties, maar ik neem wel aan dat je al geprobeerd hebt om de timeout > 180 seconden te zetten (en daar niet bij kan) ?
Zo niet, dan kan dat helpen :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:56 schreef steenz het volgende:
Hmm, geen andere suggesties, maar ik neem wel aan dat je al geprobeerd hebt om de timeout > 180 seconden te zetten (en daar niet bij kan) ?
Zo niet, dan kan dat helpen :D
Nope, ik heb noch shell, noch root acces tot die server. Dus ik kan de timeout van de apache/php configs niet zetten zoals ik het wil.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand beter idee, buiten het importscript zelf (na)maken?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op woensdag 20 maart 2002 23:01 schreef DiEana het volgende:
Nope, ik heb noch shell, noch root acces tot die server. Dus ik kan de timeout van de apache/php configs niet zetten zoals ik het wil.
Je kan ook de PHP-functie set_time_limit() gebruiken, tenminste als je host dat toestaat...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 09:15 schreef elnino het volgende:

[..]

Je kan ook de PHP-functie set_time_limit() gebruiken, tenminste als je host dat toestaat...
Al geprobeerd! Geen effect :'( , dus ik zal er waarschijnlijk geen toegang tot hebben?
Pagina: 1