Ola, ik heb hier nog een paar schijven liggen (3x 40gb WD, 1x 40gb Maxtor) en wil ook eens gaan spelen met RAID.
Nu heb ik de volgende vragen :
Wat is verstandiger : De onboard raid controller op mijn Abit VP6 gebruiken (met als cpu's 2x een p3 733) onder win2K of in mijn Abit BP6 (met 2x een cellie 500) onder linux een losse raid kaart er in proppen.
Ik zat zelf te denken aan die dual 500, omdat je dan het hele zaakje nog eens kan verhuizen. Met die onboard controller kan dat namelijk niet.
En nu vraag 2 :
Die WD schijven zijn allemaal WD400BB (ATA 100, 7200 RPM, 2mb cache)
Die Maxtor = ATA 66, 5400 RPM, 2 MB Cache(d8 ik)
Is het verstandiger om die maxtor te dumpen, en er een 4de WD400BB in te zetten, of scheelt dit weinig in performance ?
ps : het zaakje moet strax dus als raid1 gaan werken
Nu heb ik de volgende vragen :
Wat is verstandiger : De onboard raid controller op mijn Abit VP6 gebruiken (met als cpu's 2x een p3 733) onder win2K of in mijn Abit BP6 (met 2x een cellie 500) onder linux een losse raid kaart er in proppen.
Ik zat zelf te denken aan die dual 500, omdat je dan het hele zaakje nog eens kan verhuizen. Met die onboard controller kan dat namelijk niet.
En nu vraag 2 :
Die WD schijven zijn allemaal WD400BB (ATA 100, 7200 RPM, 2mb cache)
Die Maxtor = ATA 66, 5400 RPM, 2 MB Cache(d8 ik)
Is het verstandiger om die maxtor te dumpen, en er een 4de WD400BB in te zetten, of scheelt dit weinig in performance ?
ps : het zaakje moet strax dus als raid1 gaan werken