Toon posts:

VIA ProSavage KN 133 chip ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes , kan mij iemand vertellen of dit een beetje leuk chippie is en hoe is de DVD-film afspeel kwaliteit, zowel via VGA aansluiting als TV-out ?

en als we toch bezig zijn wat zijn de meningen over de GforceGO series en de Radeon mobility de laatst is met 8MB is dat niet weinig ?

Overigens dit zijn natuurlijk chippies voor laptop's.

Al vast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

die kn133 is met shared video geheugen dus alles zal lekker lopen behalve games.
Die ati mobiliy met 8 mb is prima kaartje voor divx en office enzo maar de enige laptop chips voor gamen zijn de mobility radeon en de geforce 2 go.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ProSavage kan sowieso al geen OpenGL doen (volgens de drivers die ik inelkaar gezet heb wel, maar het werkt dus gewoon NIET)
ProSavage heeft wel goede DVD motion compensation, maar welke beetje zelfrespecterende grafische chip heeft dat niet?

Geforce2Go is gebasseerd op de Geforce(2) series, ATi Radeon Mobility is gebaseerd op de ATi Radeon, terwijl de KN133 gebasseerd is op een S3 Savage4, een kaartje wat net mee kan komen met de TNT2 M64, en wat dat nu dus zeker niet kan omdat ie met shared memory gaat werken.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik dacht dat hij nog niet eens een TNT1 kon bijhouden...
Zou er niet aan beginnen.

Verwijderd

Kaartje draait goed hoor :)
zowel voor Divx als DVD's, wat wel zo is dat ik niet de drivers van S3 moet installen wat dan krijg ik rechts in het beeld vage lijntjes van alle kleuren van de regenboog.

Draai nu volledig op de drivers van winxp zelf en het werkt perfect, het ding zoekt zelf uit of ie op een CRT beeld is aangesloten of op een TV.

[topic=436206/1/25]

• _JGC_
  • Nu online
Op donderdag 21 maart 2002 00:42 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ik dacht dat hij nog niet eens een TNT1 kon bijhouden...
Zou er niet aan beginnen.
Dr zijn mensen die blij zijn met 1500 3D Marks in 3DMark 2000 op 640x480x16 :)

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid voor sommigen het gaat hier om een chip die op een Laptop mamaplankje is gebakken.

nog ander vraagje wie heeft er ervaring met een ATI radeon mobility met 8 mb... presteerd dat nog wat ?

• _JGC_
  • Nu online
ATi zal altijd beter dan S3 zijn. Als een tweaker die helemaal geen specs van de kaart/chip heeft een betere driver kan bakken dan de fabrikant zelf, zit er toch een steekje los bij de fabrikant toch?
Pagina: 1