wazige problemen (netwerkkaart, DVD doen raar)

Pagina: 1
Acties:

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Als mijn pc een tijdje aanstaat, (wat nogal vaak gebeurt omdat ie 24/7 aan staat) dan valt na een tijdje (soms na 1minuut soms na 4uur) m'n brander+dvd speler uit. Dit gebeurde nooit totdat ik een nieuwe mobo (MSI K7T266 Pro2 ru) en nieuwe DVD speler kreeg. Toen heb ik mijn ouwe moederbord er weer ingezet, (MSI K7T266 Pro) maar het gebeurde nog steeds. (windows tussendoor ook opnieuw geinstalleerd) Daarna heb ik m'n DVDspeler los gekoppelt maar het gebeurde nog steeds terwijl m'n pc toch weer helemaal was als daarvoor toen het niet gebeurde..
Dus ik maar is kijken bij m'n IRQ's en toen zag ik dat m'n netwerkkaart, videokaart, geluidskaart, modem en USB controller's allemaal op IRQ 11 zaten.

Omdat m'n netwerk ook op mistireuse wijze langzamer was geworden wou ik dat veranderen. Alle irq's van deze apperaten zaten vast (kon ik dus niet veranderen) dus toen heb ik m'n netwerkkaart in een ander slot gedouwt. Dit werkte even omdat m'n netwerkkaart nu op (vrij) IRC 7 zat. de volgende dag zat ie in een keer weer op IRQ 11 :? :? :?

Verder loopt m'n pc ook zeer regelmatig vast de laatste tijd. Heeft iemand een idee wat het probleem van dit alles kan zijn??? Ik draai windows 2000 en dit zijn m'n specs:

Amd Thunderbird 1400@1400Mhz
Geforce II MX 32mb
SB Live! 1024 bulk
Motorola 56k faxmodem
Intel 10/100+ Pro
* Seagate 30Gb Barracuda@7200RPM
* Maxtor 40Gb@5400RPM
2*256mb DDR ram (pc2100)
Sony CRX-140 8*4*32 IDE retail
LG DVD speler

edit:

Ik ben niet zo'n ster in leestekens maar is het zo beter??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zou je enters en leestekens kunnen gebruiken?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Maybe dat je voeding niet helemaal tof is ?
Installeer ff mbm, en kijk dan ff of je voedingsspanningen wel in orde zijn, dat kan namelijk dit soort dingen veroorzaken.

En is dat motorola modem zo's soft-dingetje ?
Dump hem dan voor een echt modem, dat kan namelijk ook een hoop gezeik opleveren (je wilt sowieso geen soft-modem, maar ok)

• Sabbath
Op woensdag 20 maart 2002 21:29 schreef Terw_Dan het volgende:
zou je enters en leestekens kunnen gebruiken?
Sorry..
Op woensdag 20 maart 2002 21:58 schreef Dreamstar het volgende:
Maybe dat je voeding niet helemaal tof is ?
Installeer ff mbm, en kijk dan ff of je voedingsspanningen wel in orde zijn, dat kan namelijk dit soort dingen veroorzaken.

En is dat motorola modem zo's soft-dingetje ?
Dump hem dan voor een echt modem, dat kan namelijk ook een hoop gezeik opleveren (je wilt sowieso geen soft-modem, maar ok)
Motorola modem is idd soft-modem maar die gebruik ik niet meer want ik bel in via m'n server (die een externe modem heeft) Die heb ik er dan ook al uit getrokken maar de problemen blijven.

• Sabbath
Is er dan echt niemand die mij kan helpen :'(