@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Verwijderd
Heb je de drive fitness test al geprobeerd?
weet je in ieder geval zeker wat er mee aan de hand is.
Daarnaast genereerd deze test ook nog eens een code aan de hand waarvan je een RMA op de site van IBM krijgt.
Gaat het iig een stuk sneller bij IBM
weet je in ieder geval zeker wat er mee aan de hand is.
Daarnaast genereerd deze test ook nog eens een code aan de hand waarvan je een RMA op de site van IBM krijgt.
Gaat het iig een stuk sneller bij IBM
Die test heb ik toevallig net gedownload,
ga hem zometeen maken, zal een conclusie asap posten.
ga hem zometeen maken, zal een conclusie asap posten.
@echo off
Verwijderd
ben momenteel die het disk erase gedeelte aan het gebruiken van die test op mijn schijf (andere pc uiteraard
)
Gewoon terugsturen (RMA aanvragen)
Dit werkt perfect, en heb je binnen enkele weken een nieuwe drive in huis (3 jaar garantie op schijven
)
Dit werkt perfect, en heb je binnen enkele weken een nieuwe drive in huis (3 jaar garantie op schijven
- hardware always changes.. -
Kijk die nieuwe drive daar hecht ik niet zoveel waarde aan als mijn 'dierbare' data.Op woensdag 20 maart 2002 21:06 schreef Jester het volgende:
Gewoon terugsturen (RMA aanvragen)
Dit werkt perfect, en heb je binnen enkele weken een nieuwe drive in huis (3 jaar garantie op schijven)
Ik wil graag die data terug omdat daar zeer veel uren 'inzitten'.
@echo off
Ik heb ondertussen al meerdere defecte IBM's gehad, en een manier om ze nog in leven te krijgen cq. data er vanaf te halen is de volgende:Op woensdag 20 maart 2002 21:08 schreef Mr.CeeJay het volgende:
[..]
Kijk die nieuwe drive daar hecht ik niet zoveel waarde aan als mijn 'dierbare' data.
Ik wil graag die data terug omdat daar zeer veel uren 'inzitten'.![]()
![]()
Zorg dat je een complete werkende PC hebt die normaal opstart en genoeg ruimte heeft voor de backup. Sluit hier de IBM schijf (niet in de kast gemonteerd) op aan. Op het moment dat de schijf niet verder komt tik je 'm met de zijkant op bijv. de grond (om de kop "op weg" te helpen). Misschien krijg je 'm zo voorbij de BIOS. Zo kreeg ik er nog wat data af. Experimenteer met allebei de kanten / hoeken als het niet direct lukt. 't klinkt dom, maar het werkte bij mij echt. Een andere optie is de schijf koud maken (vriezer)... search en gij zult vinden
Oh ja: IBM bewaart je data niet. Je krijgt op zeker een lege (vaak andere) schijf terug.
Concrete Loop Watercooling
Ik heb datzelfde probleem gehad met mijn IBm 20,5 GIG. Ik had last van kapotte clusters volgens die drive fitness test
. Het was niet meer te fixen en ik kon alleen nog maar die schijf cleanen, waarna hij weer gewoon goed werkt.
Maarjah dan ben je dus wel al je data kwijt
Maarjah dan ben je dus wel al je data kwijt
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
die DFT kon mijn drive niet eens detecteren, dus heb ik niks aan gehad. Ik kan het idee van FreeRider eens proberen, dat is de enige hoop die ik nog heb.
Bedankt FreeRider en ook de rest.
Hoop dat ik mijn dierbare data er nog vanaf krijg.
*** een ding weet Mr.CeeJay wel: nooit meer een IBM ! ***
Edit: hoe bedoel je dat met een vriezer ???
@echo off
Lekker kortzichtig mannetje ben jij, "mijn IBM is dood en dus nooit meer IBM".Op donderdag 21 maart 2002 00:59 schreef Mr.CeeJay het volgende:
die DFT kon mijn drive niet eens detecteren, dus heb ik niks aan gehad. Ik kan het idee van FreeRider eens proberen, dat is de enige hoop die ik nog heb.
Straks heb je een ander merk en als die crashed dan neem je ook nooit meer dat merk?
Hoe vaak moet er niet gezegd worden dat HD's mechanisch zijn en *dus* altijd stuk kunnen gaan, welk merk of type dan ook.
Je moet gewoon _altijd_ en regelmatig backups maken.
En met die vriezer bedoelt ie in de vriezer leggen, uurtje of wat wachten en dan aansluiten.
Vanuit jouw standpunt gezien kan ik je wel begrijpen dat je me kortzichtig vind.Op donderdag 21 maart 2002 10:47 schreef Gman het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig mannetje ben jij, "mijn IBM is dood en dus nooit meer IBM".
Straks heb je een ander merk en als die crashed dan neem je ook nooit meer dat merk?
Hoe vaak moet er niet gezegd worden dat HD's mechanisch zijn en *dus* altijd stuk kunnen gaan, welk merk of type dan ook.
Je moet gewoon _altijd_ en regelmatig backups maken.
En met die vriezer bedoelt ie in de vriezer leggen, uurtje of wat wachten en dan aansluiten.
Echter met mijn *ervaring* in harde schijven heb ik al heel wat merken meegemaakt...
Saegate, Maxtor, Quantum, IBM, WD, etc.etc.etc...
Ik heb bij sommige merken nooit problemen gehad,
en met deze 2 (eerste) IBM's heb ik nu ene die 'kapot' is en ene die 1 op de 10 keer niet goed word herkent door mijn BIOS (jah die andere is ook niet helemaal 100%, word hij herkent als "IBM %&%&@*@*&@%!#$^%" ipv. "IBM DTLA-305020"
Dat ik nu zeg "nooit meer een IBM" da's een personlijke keuze, moet jij je niks van aantrekken, maar dat ik geen IBM meer zal kopen, da's toch wel logisch of niet ?
@echo off
invriezen, timmeren, schuddelen niks helpt echt.
Schuddelen brengt de harddisk extra aan het ratelen bij het opspinnen, maar hij word desondanks niet herkent.
Iemand een ander idee om de schijf aan de gang te helpen ?
anders stuur ik hem maar op naar IBM
... bye bye mp3's
Schuddelen brengt de harddisk extra aan het ratelen bij het opspinnen, maar hij word desondanks niet herkent.
Iemand een ander idee om de schijf aan de gang te helpen ?
anders stuur ik hem maar op naar IBM
... bye bye mp3's
@echo off
Pagina: 1