centrale inbox

Pagina: 1
Acties:

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
ik loop stage op een klein bedrijfje, +/- 10 PC's (NT) en nu moet ik er maar even voor zorgen dat er een centrale inbox komt zodat alle werknemers de zelfde mails krijgen. volgens mij kan dit niet zonder een mailserver, of wel? help?

One's never alone with a rubber duck.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:31

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Heb je uberhaupt een server of is het een peer-to-peer netwerk. In dat geval wordt het denk ik heel lastig.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
We hebben twee servers, een internet server(ehm sygate) en een backup server, de backup server is tevens de data en applicatie server, beetje zootje, en dat moet ik opruimen.
Mischien is het handig om de internetserver te combineren met de mailserver?

de internet server is dus gewoon een server met de sygate server, stelt niet veel voor.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21

Jaymz

Keep on moving !

Een slimme optie is je Internet server combineren met een mail server. hou met 1 ding een beetje rekening:

als je nu een aparte server opzet voor de mail, heb je (of iemand anders als jij weg bent) minder werk om de boel om te gooien.

(Denk met me mee)
Je mail en internetserver gaan steeds belangrijker worden (Intranet bijvoorbeeld) op een gegeven moment kies je ervoor om ze apart te hosten, en dan wordt je gek. (ik heb onlangs een versieverhoging en een productie server ruil gedaan (2 a 3 maanden ! !)
Hoe hard gaat dit bedrijf groeien? Is ook een leuke.

De tip is dus, denk VAN TE VOREN goed na over de structuur, en probeer rekening te houden met de toekomst. (als je de boel hebt draaien kun je weinig meer omgooien)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zal ik dan maar een atnwoord geven:
Natuurlijk kan dit wel. Als het netwerk niet op internet is aangesloten, dan zal de (enige?) PC met modem de mail moeten binnenhalen. Pegasus Mail is een heel geschikt programma. Je installeert het op iedere computer, geeft aan waar de mailbox staat (op een gedeelde schijf natuurlijk!)
Iedereen kan de mail lezen, en de computer(s) met internet aansluiting kan de mail binnenhalen. Hetzelfde voor versturen.
PegasusMail is handig, maar met outlook moet het je ook wel lukken.
Succes.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
volgens mij is het met outlook niet mogelijk om de plaats van de inbox in te stellen.

Verwijderd

Het is mogelijk, want ik heb het hier ook net gedaan...

deel 1: gebruik niet outlook express, maar gewone outlook (bv. uit office)
deel 2: (op een willekeurige client pc) ga naar extra/opties en stel dan in dat je voortaan zelf een profiel wil kiezen
deel 3: start outlook opnieuw op, en als hij om een profiel vraag doe je 'nieuw' en maak je een profiel aan op de server hdd
deel 4: doe dit op elke andere client

en?
nou, nu heb je op elke client de zelfe inbox :):):)

bij mij werkt het ook perfect, btw. als je het niet snapt, mail me dan ff op jojalgra@mediaport.org

suc6 ermee,

Jasper

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je onder Outlook eigenlijk een pst bestand met meerdere mensen delen?
Dus, kan je als je een pst bestand op de server zet, daar met meerdere mensen tegelijkertijd mee aan de slag? (contacts beheren etc.)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Kun je niet beter gebruik maken van een IMAP-server? Ik beheer bij m'n studievereniging zo'n machine. Het voordeel is dat deze machine alle externe mail kan ophalen (van andere pop-accounts) en vervolgens voor het rijtje workstations beschikbaar kan stellen in 1 centrale mailbox. Meerdere mensen kunnen dan gelijktijdig in dezelfde mailbox rotzooien.

Verwijderd

Ik heb nooit een IMAP server gebruikt, maar het lijkt me vet handig :)
Owja, je kan een .pst file met meerdere gebruikers sharen (kwam ik achter toen Outlook vanaf verschillende bureau bladen de zelfe inbox gebruikte, alleen andere instellingen voor pop&smtp&zo)

greetz,

Jasper
Pagina: 1