Toon posts:

kabel modem 11,5 KB/s ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las dit op het internet:

>>>>Kabelfoon maakt gebruik van het Delta Kabelmodem (ook wel: Demos-1). Deze modem zit aangesloten op een seriële communicatiepoort (ook wel COM-poort) op de PC. De COM-poort van een PC heeft een maximale doorvoersnelheid van 115.200 bps (bps = bits per seconde, 8 bits = 1 byte. Dit komt dus overeen met ca. 11,5 Kb/s (Kilobyte per seconde). Samengevat: u zult dus nooit een hogere snelheid halen dan 11,5 Kb/s.

De theoretisch maximale snelheid van het kabelmodem is: 115200 bps gedeeld door 10 (8 bits + 1 stop en 1 startbit) = 11,52 Kb/s . Wanneer de "overhead" hiervan afgetrokken is, houd u rond de 9 Kb/s over.<<<<<<

maar van hun gegevens op het internet staat dat ze een 100 a 150 KB/s verbinding aan bieden en dat komen ze met zo'n modem. Is dat modem te overklokken? Ik vind dit raar. is dat bij andre providers ook zo

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

kabelfoon heeft meerdere abonnementen kijk ff op www.kabelfoon.nl.
je kunt die modem niet overclocken
Als je kunt kiezen dan zou ik niet kabelfoon als provider nemen. ik heb sinds kort kabel van hen en het hoort met 96 kb per sec. te gaan maar het gaat met 14.
Das het premium abbo met een andere modem: een terayon

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ofwel is er op die site verwarring over kbits /kbytes, ofwel kan je ook een andere kabelmodem/abbonement kiezen. Zo'n serieel geval zal je nooit boven de 115.000 bits/s krijgen

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Kabelfoon gebruikt verschillende modems. Voor het (waarschijnlijk goedkoopste) abbo wordt gebruik gemaakt van het Demos-modem, voor de andere abonnementen gebruikt men een sneller modem (waarschijnlijk Com21).

Op je vraag of andere providers dit ook gebruiken: jazeker, Wanadoo bijvoorbeeld (hun Wanadoo Cable Basic-abbo). Maar ook Wanadoo biedt ook snellere abbo's met een Com21-modem.

Overklokken van een Demos-modem kun je idd vergeten.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Teun

Teun

Was YoMaN

Op woensdag 20 maart 2002 21:01 schreef Ferdo het volgende:
Kabelfoon gebruikt verschillende modems. Voor het (waarschijnlijk goedkoopste) abbo wordt gebruik gemaakt van het Demos-modem, voor de andere abonnementen gebruikt men een sneller modem (waarschijnlijk Com21).
ze gebruiken voor de andere abbo's een terayon modem

Verwijderd

Topicstarter
Het is er nog niet bij ons. maar komt. we hebbu pas een nieuw kabel net en er komt ook internet op.
alleen van kabel foon dus

• Teun

Teun

Was YoMaN

Op woensdag 20 maart 2002 21:13 schreef itstim het volgende:
Het is er nog niet bij ons. maar komt. we hebbu pas een nieuw kabel net en er komt ook internet op.
alleen van kabel foon dus
hmmmm, das nie zo best. kabelfoon is bijna de sloomste kabel provider die je kunt hebben. ik had me in december aangemeld en heb een paar dagen geleden mn modem gehad. Nu zit ik met een snelheid die veel te langzaam is. dan heb je ook nog die datalimieten.
kunnen jullie geen asdl ofzo, bijna alles is beter dan kabelfoon.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
kabelfoon is helemaal niet zo sloom meer. En dat demos modem kan je volgens mij niet eens meer krijgen als het terayon of docsis modem bij je beschikbaar is.

Welke plaats heb jij het eigenlijk over Itstim ??

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Teun

Teun

Was YoMaN

Op woensdag 20 maart 2002 21:25 schreef Tonnetje het volgende:
kabelfoon is helemaal niet zo sloom meer. En dat demos modem kan je volgens mij niet eens meer krijgen als het terayon of docsis modem bij je beschikbaar is.

Welke plaats heb jij het eigenlijk over Itstim ??
die demos modem kun je wel krijgen, die zit bij het budget abbo. bij het basis, premium en super abbo zit een terayon modem. Bij internet+ zat zo'n docsis modem, met dat abbo zijn ze gestopt dus die kun je niet meer krijgen.
hier in Hilvarenbeek zijn ze wel sloom. ik heb een premium abbo en dat gaa hier met 14 kb/s.

Verwijderd

deltakabel modem =ruk heb ik 1,5 jaar gehad bij rendo-dekooi echt geweldig wel 10 kb/sec via je serieele poort :r
Ben zo blij dat ik nu gewoon @home heb met 300 kb/sec :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op woensdag 20 maart 2002 21:36 schreef Yoman het volgende:

[..]

die demos modem kun je wel krijgen, die zit bij het budget abbo. bij het basis, premium en super abbo zit een terayon modem. Bij internet+ zat zo'n docsis modem, met dat abbo zijn ze gestopt dus die kun je niet meer krijgen.
hier in Hilvarenbeek zijn ze wel sloom. ik heb een premium abbo en dat gaa hier met 14 kb/s.
Waar woon jij dan ?
Ik heb ook Kabelfoon, een andere keus heb ik hier niet (op ISDN/Analoog na dan).
Ik heb het Premium abbo en haal gemiddeld tussen 60 en 80 kb/sec.
In ieder geval NOOIT minder dan 60.
En dat voor EUR 36,90 per maand.
Dat is dus nog goedkoper dan ADSL. (KPN= :r !!)

Ik ben dus tevreden op dit moment, je moet ze alleen niet willen bellen .. de Helpdesk daar is ronduit ZAAD.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 20 maart 2002 21:36 schreef Yoman het volgende:

[..]

Hilvarenbeek is net nieuw. Ze hebben nog wel eens de fout gemaakt in nieuwe steden door de snelheid van "Premium" en "Super" abonenementen in te stellen als "Standaard". Met standaard kun je maximaal iets van 16 kbyte/s halen.

Met Premium haal je maximaal 80 kbyte/s ongeveer, en met Super haal je maximaal 150 kbyte/s ongeveer. Het maximale haal je er nooit uit trouwens, door overhead etc.

Ik zou contact zoeken met Kabelfoon en vragen of alles goed staat ingesteld. Mischien staat ie voor jou nog op Standaard ingesteld. Dit veranderen ze trouwens in de centrale "on the fly" dus je hoeft niet je modem om te ruilen, en je kunt em dus ook niet hackuh! :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Teun

Teun

Was YoMaN

Ik heb al een mailtje gestuurt. maar net als altijd duurt dat weer lekker lang.

Pagina: 1