Javascript .write

Pagina: 1
Acties:

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik zit nu al een halve avond te klooien, op iets wat heel erg simpel is, denk ik. Ik ben niet zo bekend met JavaScript, maar heb toch al een leuk scriptje geschreven.

Het volgende doet zich voor: Ik heb een mooi HTML document gemaakt, met een leuke achtergrond en bla bla....
Nu wil ik met het commando 'parent.document.write' iets schrijven. Dit leukt ook wel, alleen krijg ik dan een gore witte achtergrond zonder opmaak en de rest van de pagina is ook weg. Ik krijg dus alleen een witte pagina met zwarte text. Hoe kan ik er voor zorgen dat de tekst gewoon op de originele HTML pagina verschijnt, zonder dat hij zeg maar alles wist?

Het zal wel iets heel eenvoudigs zijn, maar de search en dat geprik en de handleidingen leveren geen antwoord op mijn vraag.

The JavaScript GoT Tracker

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

move P&W > W&G (JS)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 21:16

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

document.write kan alleen in het document zelf schrijven, en niet in de head. Verder is het niet parent.document.write() maar gewoon document.write volstaat ook. Misschien is dat zelfs wel de fout.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Volgens mij is wat je achteraf met .write op een pagina zet gewoon 'kale' tekst, dus zonder opmaak. Die moet je er dan nog apart bijzetten.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Als het originele document nog niet gesloten is (dus tijdens het parsen van de pagina) kan je gewoon tekst toe voegen aan de pagina met document.write().

Na het parsen van de pagina zal een aanroep van document.write() altijd eerst een document.open() doen (als je dat niet expliciet gedaan hebt) en daarmee dus feitelijk leeg beginnen.

Dus je zal dan ook de rest van je pagina-opmaak weer overnieuw moeten schrijven met writes. Als je dat niet wil kan je in je pagina bijv. een layer definieren en daarbinnen gaan schrijven.
(schrijven in layers is al vaak aan de orde geweest, dus met een beetje zoeken kom je er wel)

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:45 schreef Prammenhanger het volgende:
document.write kan alleen in het document zelf schrijven, en niet in de head
Dat is niet helemaal waar. Je kunt gerust meta tags met javascript schrijven, of andere script tags neerzetten, of alle tags die in de head horen. Probeer maar eens de title tags dynamisch te schrijven :).
Pagina: 1