Toon posts:

Redhat niet gevonden....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Booten met CD-rom erin heeft geen nut, dus netjes met 98 opstart diskette, en dan naar dosutil ofzo en dan iets van boot.bat.... Alles wordt netjes gestart alleen komt hij op een gegeven moment met de vraag de Redhat cd erin te doen, die zit er dus al in!!! Alleen heb ik hem wel eerst uitgepakt en toen gefikt... Zal de volumenaam van de cd zo nauwkeurig mikken of is er iets anders fout......

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Op woensdag 20 maart 2002 20:23 schreef X101X het volgende:
Zal de volumenaam van de cd zo nauwkeurig mikken of is er iets anders fout......
lijkt me wel ...

Verwijderd

Ik denk dat je eerst maar eens op zoek moet gaan naar een goede RedHat ISO die wel boot.

Voor rest kun je problemen omtrent boot problemen zoeken via de search van GoT of www.google.com

succes

Verwijderd

Topicstarter
ik snap ook niet waarom hij niet boot.... Is gewoon iso van xs4all.....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 20:26 schreef Stalkert het volgende:

[..]

lijkt me wel ...
Mmm, ok, weer iets tegen Linux..... Moet het van mezelf er ff opzetten, om dan een mening te kunnen vormen... Maar tot nu aan toe is het dus kut... Windows CD's kan je namelijk elke volumenaam geven....

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:32 schreef X101X het volgende:

[..]

Mmm, ok, weer iets tegen Linux..... Moet het van mezelf er ff opzetten, om dan een mening te kunnen vormen... Maar tot nu aan toe is het dus kut... Windows CD's kan je namelijk elke volumenaam geven....
De volume naam BOEIT NIET....

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 20:31 schreef X101X het volgende:
ik snap ook niet waarom hij niet boot.... Is gewoon iso van xs4all.....
Ik wel, je gaat hem eerst uitpakken, en dan die files op een cd mikken, dat werkt niet echt denk ik. Het is niet voor niks een IMAGE, waarom brand je niet gewoon die image?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dat 9 van de 10 keer fout gaat, en een image uitpakken en dan fikken gaat eigenlijk altijd goed, tot deze cd dan, het is al 20 keer goed gegaan, duzzzzzz

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

je hebt in principe alleen die i386 directorie nodig.
Maar anders een bootflop met rawrite en boot daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je er dan achter komen of hij goed is, ja/nee???

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:35 schreef joop3 het volgende:
je hebt in principe alleen die i386 directorie nodig.
Maar anders een bootflop met rawrite en boot daarmee.
Wat doen we nou allemaal moeilijk!!...

Op de ISO van RH staat ook wel een bestand rawrite en een bestand boot.img

doe rawrite boot.img en maak een diskette...

done...

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
maar je zit ook nog met permissies, denk ik.
Linux heeft appart een execute bit nodig om uit te kunnen voeren. (in windoos heb je daar de .EXE extentie voor)
en natuurlijk denk ik dat wiondows zo slim is om ale die bestandsnamen in HOOFDLETTERS op te slaan, en ook nog verkort, dus: HOOFDL~1 :)

[dus gewoon die iso opnieuw downloaden, en pnieuw fikken]

Maybee we are alone... After all.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 20:36 schreef Markiedam het volgende:

[..]

done...
cdboot.img ook goed?????

• Heidistein

Heidistein

Blah

(jarig!)
Op woensdag 20 maart 2002 20:39 schreef X101X het volgende:

[..]

cdboot.img ook goed?????
Staat daar neit een prachtige README die de verschillende img filetjes uitlegd?
(kanme vergissen, maar had ik nodig voor 6.2 op me 486 ooit)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Op woensdag 20 maart 2002 20:36 schreef Markiedam het volgende:

[..]

done...
Dat zeg ik toch :?

• Heidistein

Heidistein

Blah

(jarig!)
Op woensdag 20 maart 2002 20:42 schreef Heidistein het volgende:

[..]

Staat daar neit een prachtige README die de verschillende img filetjes uitlegd?
(kanme vergissen, maar had ik nodig voor 6.2 op me 486 ooit)
en jawel:
The following boot images images available:

boot.img - boot image for CD and hard drive based install
bootnet.img - boot image for network based install
pcmcia.img - boot image for installing on laptops

Verwijderd

Topicstarter
Nu dus netjes opstartdiskette gemaakt, maar zodra hij weer om cd-rom vraagt is het weer het zelfde gelul, cd niet gevonden..... Is die cd misschien niet goed ofzo??? (KAn me niet voorstellen, want komt netjes van xs4all...)

Verwijderd

Topicstarter
Ligt ook niet aan CD-rom speler, want in brander pakt hij hem ook niet... Iemand een oplossing????

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:03 schreef X101X het volgende:
Nu dus netjes opstartdiskette gemaakt, maar zodra hij weer om cd-rom vraagt is het weer het zelfde gelul, cd niet gevonden..... Is die cd misschien niet goed ofzo??? (KAn me niet voorstellen, want komt netjes van xs4all...)
Welke versie van RH is het?? En wat voor soort CD-ROM heb je (IDE of SCSI)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:13 schreef X101X het volgende:
Ligt ook niet aan CD-rom speler, want in brander pakt hij hem ook niet... Iemand een oplossing????
hmm.. niet zo snel *kicken*...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

ik snap ook niet dat je niet gewoon die ISO rechtstreeks op cd knalt.. dan kan je daarvan toch gewoon booten?

Of doe een leuk... neem Slackware :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:15 schreef pistole het volgende:

Volkomen mee eens... :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:15 schreef pistole het volgende:
ik snap ook niet dat je niet gewoon die ISO rechtstreeks op cd knalt.. dan kan je daarvan toch gewoon booten?

Je bedoelt gewoon de .iso regstreeks op een cd fikken, dus niet laten uitpakken door bijv. Nero...?????

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:13 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Welke versie van RH is het?? En wat voor soort CD-ROM heb je (IDE of SCSI)
IDE..... Versie van RH??? Die er bij zit, dus bij Redhat 7.2 (Zal de nieuwste wel zijn)

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op woensdag 20 maart 2002 21:20 schreef X101X het volgende:

[..]

IDE..... Versie van RH??? Die er bij zit, dus bij Redhat 7.2 (Zal de nieuwste wel zijn)
:? RH = redhat of begrijp ik je nou verkeerd :?

maaruh ik denk dat het je cd en/of iso is, misschien met een accelerator gedownload oid, zodat de iso niet goed is? Anders cd beetje rot.

• blaataaps
  • Niet online
Hmm, een kleine opmerking, kun je ook meer dan 1 zin per post doen, en gewoon 1 "?" aan het eind van een vragende zin? Dat leest een heel stuk prettiger. En wist je al dat je je posts ook kan edite, mocht je er nog een halve zin aan toe willen voegen nadat je op "verstuur" gedrukt hebt.

• pistole

pistole

Frutter

Op woensdag 20 maart 2002 21:19 schreef X101X het volgende:

[..]

Je bedoelt gewoon de .iso regstreeks op een cd fikken, dus niet laten uitpakken door bijv. Nero...?????
Je.. De optie "burn image" oid... Ik gebruik nero niet, maar het kan op die manier...
Eventueel kan je met Isobuster je image eerst omzetten naar Nero's eigen formaat (NRG)

Ik frut, dus ik epibreer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 15:51
RedHat niet gevonden
GEVONDEN! >:)
sorry moest ff heel offtopic, als je dit ziet in Active Topics moet je toch wat hè...

ontopic :)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:23 schreef stiena het volgende:

[..]

:? RH = redhat of begrijp ik je nou verkeerd :?
Klopt... :9

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:25 schreef pistole het volgende:

[..]

Je.. De optie "burn image" oid... Ik gebruik nero niet, maar het kan op die manier...
Eventueel kan je met Isobuster je image eerst omzetten naar Nero's eigen formaat (NRG)
Das dus hetzelfde als eerst uitpakken en dan fikken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:27 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Klopt... :9
Sorry, Newbie hé.... Al die makkelijke Windows shit gewend....... Maar misschien ook wel een beetje zat, sinds ze met een teletubbie windows zijn gekomen, wil ik me eigenlijk niet verder verlagen, was dat het gratis was, want anders.......

Verwijderd

Topicstarter
Zit ook al ff te denken om die cd's maar gewoon ff te kopen voor €10,- Hier mensen met ervaring met kooplinux.nl???

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:31 schreef X101X het volgende:
Zit ook al ff te denken om die cd's maar gewoon ff te kopen voor €10,- Hier mensen met ervaring met kooplinux.nl???
Hmm.... je kunt ook een orgineel pakket kopen van SuSE ofzo.. Dan heb je alles voor een beginner.. Maar wacht dan effe op versie 8.0 :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:33 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Hmm.... je kunt ook een orgineel pakket kopen van SuSE ofzo.. Dan heb je alles voor een beginner.. Maar wacht dan effe op versie 8.0 :P
Dan kost het me zeker €50,- en misschien gebruik ik het niet, ik ben tenslotte ook nogal een spelletjes freak, dus windows blijft er altijd naast bestaan....

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:35 schreef X101X het volgende:

[..]

Dan kost het me zeker €50,- en misschien gebruik ik het niet, ik ben tenslotte ook nogal een spelletjes freak, dus windows blijft er altijd naast bestaan....
Dit kan een eindeloze discussie worden.. ik denk dat je gewoon eerst maar eens wat dingen moet gaan lezen, over bijvoorbeeld welke disto het beste bij jou past. Kijk ook eens op www.linuxiso.org voor de laatste ISO files

• pistole

pistole

Frutter

Op woensdag 20 maart 2002 21:27 schreef X101X het volgende:

[..]

Das dus hetzelfde als eerst uitpakken en dan fikken :)
Neen. Isobuster kan een (generic) ISO omzetten in een ander type image

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
mmm ok, die .iso van cd 2 is in inder geval goed, want via progje kreeg je code eruit en die klopte... Helaas was ik zo stom om iso van cd 1 al te verwijderen.... Ga die dus ff opnieuw downen...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

1) Over kooplinux.nl: zie de FAQ. Daar staat in dat er alleen goede ervaringen bekend zijn, dus ik ga ervan uit dat je daarop kunt vertrouwen. Zelf heb ik er ook nog nooit iets slechts over gehoord.

2) Ik raad aan om de ISO die je gedownload hebt eens na te kijken door middel van een MD5-sum. Dan weet je zeker dat er niet ergens een bitje is omgevallen waardoor hij niet wil booten. Daarnaast is het sterk aan te raden om zoals hierboven ook al gezegd in Nero de optie 'burn image' of iets dergelijks te kiezen en niet eerst handmatig uit te gaan pakken en dan nog eens te gaan branden. Ik durf wel te beweren dat de resulterende CD daarom niet meer bootable is.

[edit: 'via progje kreeg je de code eruit' duidt op het gebruik van MD5 of CRC of iets dergelijks, dat had je dus blijkbaar al gedaan.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik download cd1 nog wel ff een keer en fik ze dan ff via Nero, dan horen jullie wel of het gelukt is, laten we het hopen.....

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:23 schreef X101X het volgende:
Alleen heb ik hem wel eerst uitgepakt en toen gefikt...
En dat moet je ook niet doen... gewoon de iso downloaden en gelijk burnen, zoals ie is... die is namelijk WEL gewoon bootable en mag dit soort problemen niet geven... :P

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:19 schreef X101X het volgende:

[..]

ja

met die ISO klooien is gewoon niet handig, via de ISO header checkt redhat dus of je de juiste CD erin hebt gedaan. En volumenaam enzo veranderen verneukt de (originele) ISO header.

Oftewel, opnieuw fikken en nu als ISO :)

• blaataaps
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 22:06 schreef X101X het volgende:
Ik download cd1 nog wel ff een keer en fik ze dan ff via Nero, dan horen jullie wel of het gelukt is, laten we het hopen.....
Je kan beter eerst even de md5sum van jouw iso en die van xs4all vergelijken voordat je het hele ding weer opnieuw download, als die gelijk zijn, heeft downloaden geen enkele zin, en scheelt zo een hoop werk en traffic.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik dan vanuit Linux, mijn hemel, installatie is nog makkelijker dan Windows, dit kan elke kleuter, gewoon een tijdje op het next knopje hangen....... Maar de cd's waren inderdaad niet goed, heb ze ff opnieuw gefikt en alles werkt.....
Pagina: 1