Ik had eerst 2 casefans gekocht. Eentje zit boven de voeding en blaast naar buiten en de ander zit onder de harde schijf en blaast naar binnen. Beiden zijn 8 CM fans. Nu heb ik zelf een 12 cm fan in mijn zijkant gemod, en die werkt perfect. Zuigt naar binnen en blaast op chipset en half op processor en half op de Geforce3(die de grote boosdoener was van de warmte). Afgezien van het feit dat het net een stofzuiger is (zoveel geluid maakt ie) is mijn temperatuur van zowel het systeem als de processor 1 à 2 graden lager wanneer ik alleen de fan aan de zijkant gebruik. Als ik de beide andere case fans aanzet dan wordt het juist warmer. Heeft iemand ideeën waar ik de fans beter kan plaatsen? Of iemand dit al eens meegemaakt?
Als ik de 8 cm's nu allebei in het dak zet wordt het dan toch koeler?
Ik kan ze helaas niet kwijt naast mijn muispoort en printerpoort omdat daar een hoek zit in het metaal, dus daar moet ik nog wat op vinden.
Ik heb ze nu maar gewoon uitstaan. Maar toch zonde van die €25.
Als ik de 8 cm's nu allebei in het dak zet wordt het dan toch koeler?
Ik kan ze helaas niet kwijt naast mijn muispoort en printerpoort omdat daar een hoek zit in het metaal, dus daar moet ik nog wat op vinden.
Ik heb ze nu maar gewoon uitstaan. Maar toch zonde van die €25.