me hdd stopt er vaak zomaar mee, is ie kaduuk??

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hey
Ik heb best wel een probleem, als ik me pc opstart komt het vaak voor dat me pc een van me hd's nie kan vinden bij primary mster of bij slave staat dna none en vervolgens krijg je dan de tekst DISK BOOT FAILURE te zien.
start je hem dna opnieuw op dan doet ie het soms wel ene soms nog steeds nie, wacht je dan een tijd en je start hem dan ken ie hem wel vinden. echt heel vaag dus. Verder komt het ook vaak voor dat ik als ik in windows zit me hd ineen keer besluit om het voor gezien te houden en er meer stopt twerijl ie met iets bezig is. Ik krijg dan zo'n blauw scherm o.a de foutmelding 000021a uknown hard error en als je hem dan opniew opsart doet ie het ook soms wel ens soms nie. Ik zelf denk dat er echt iets mankeert aan me hd en dat ie rijp is voor de sloop, nou vroeg ik me af wat jullie er van denken
thx

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Lame rade maxtor hd ? Ik heb het namelijk nu ook.....

• Toet3r
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 20:45 schreef Viper0102 het volgende:
Lame rade maxtor hd ? Ik heb het namelijk nu ook.....
Dat weet ik eigenlijk nie heb twee hd's een van maxtor en een van ibm als je nou 1 hd zou hebben zou het makelijk zijn maarja

ik zelf gok dat het de ibm is maar ik weet het nie zeker
hga zo nog eff diagnostische progie lostalen op beide hd's kijke of ide zegge of er iets mis mee is

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 13:13

JF_

Altijd beginnen met de meest voor de hand liggende mogelijkheden :-) Ik had een tijdje terug vergelijkbaar gedonder met een disk, spinde willekeurig up/down, regelmatig niet gevonden tijdens boot, etc.
Oorzaak: een rotte powerconnector :-(

Verwijderd

ehehe je weet toch wel met welke hd je je systeem boot ? Dat is hem dus lol.... met newbie woorden : waar staat je windows op op je ibm hd of je maxtor..

• Toet3r
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 20:52 schreef JF_ het volgende:
Altijd beginnen met de meest voor de hand liggende mogelijkheden :-) Ik had een tijdje terug vergelijkbaar gedonder met een disk, spinde willekeurig up/down, regelmatig niet gevonden tijdens boot, etc.
ga ik dat eens proberen maar ik vrees toch dat dat het nie is

• Toet3r
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 20:52 schreef Viper0102 het volgende:
ehehe je weet toch wel met welke hd je je systeem boot ? Dat is hem dus lol.... met newbie woorden : waar staat je windows op op je ibm hd of je maxtor..
op me maxtor, maar me ibm kan ie meestal nie vinden

• Toet3r
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 20:52 schreef JF_ het volgende:
ik heb meerdere powerconnectors geprobeerd maar doet het nog steeds nie zoals hoort, dus ana de powerconnector ligt het dus niet.
Iemand nog sugesties?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RMA

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08-2025
Bios settings > 2 default

Smash forehead on keyboard to continue

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:10

bladebla

<Piéééép>

Hoewel ik je gezien je problemen hiermee weinig kans geef: Gooi hem eens op een van je andere flatcables.
Je moet toch het een en ander uitsluiten zoals met je voedingsstekker.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Toet3r
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 00:30 schreef bladebla het volgende:
Hoewel ik je gezien je problemen hiermee weinig kans geef: Gooi hem eens op een van je andere flatcables.
Je moet toch het een en ander uitsluiten zoals met je voedingsstekker.
De idekabel zal het ook wel nie zijn want die is net niew een week ongeveer heb ik hem

• Toet3r
  • Niet online
Is er helemaal niemand die nog sugesties heeft over wat het probleem zou kunne zijn :? :?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Check toch ff die IDE kabel of douw er een nieuwe in (andere IDE poort op je MOBO). Had zelf ook een "nieuwe" PC (HCC Barebone) en ongeveer dezelfde verschijnselen als jij, alleen wat minder vaak. Lag gewoon aan de IDE kabel....Nieuwe erin...Klaar....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 09:06
dat HAD ik ook 2 dagen later was mijn schijfje kaduk

• Toet3r
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 08:20 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Check toch ff die IDE kabel of douw er een nieuwe in (andere IDE poort op je MOBO). Had zelf ook een "nieuwe" PC (HCC Barebone) en ongeveer dezelfde verschijnselen als jij, alleen wat minder vaak. Lag gewoon aan de IDE kabel....Nieuwe erin...Klaar....
mischien ligt het daar aan, maar het probleem is ik heb geen extra idekabel en als ik nou alweer naar de paradigit ga voor een nieuwe is dat de derde keer in 1 maand :P
ik zou de ide kabel waar me brander en dvd speler op aan ziten gesloten er uit kunne rukke en die proberen aleen dat is een net wat andere ide label waardoor die bij het opstarten gaat zeuren dat er geen 80 tracks conducter (of zo iets dergelijks) is geinstleerd dus dat is ook nie echt de oplossing

• Toet3r
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 08:26 schreef joosd het volgende:
dat HAD ik ook 2 dagen later was mijn schijfje kaduk
ik heb het al meer dan twee dagen ik heb al dik een maand constant problemen met me hd's
laatst me maxtor kapot daarna was me ide kabel kapot. vervlogens moest ik de dmv primary/slave jumpers om te zetten veranderen welke slave en welke master is omdta ie anders een van de twee nie kan vinden. daar heb ik toen ook al een topic over geopend
pc kan me hd's niet tegelijk vinden

en nu dit gezeik kortom ik heb aleen maar problemen :(

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:10

bladebla

<Piéééép>

Pluisje, vriendelijke vraag: gebruik even wat meer leestekens en hoofdletters. Dat maakt het lezen van je verhaal eenvoudiger.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Toet3r
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 18:12 schreef bladebla het volgende:
Pluisje, vriendelijke vraag: gebruik even wat meer leestekens en hoofdletters. Dat maakt het lezen van je verhaal eenvoudiger.
Hehehe sorry had het eff snel getypt :)

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08-2025
Jaren na 2002 bij mij hetzelfde probleem met een Maxtor Diamondmax. Probleem bleek te liggen in contact tussen PCB en de diskassembly, Verwijder de 5 schroeven en het PCB. Nu is zichtbaar dat het contact verloopt via metalen veertjes. Met een pincet heb ik deze veertjes iets naar boven gebogen en met kontakt 60 spray schoongemaakt. Vervolgens de zaak weer in elkaar gezet. De schijf doet het weer als tevoren. Een tweede Maxtor, die dezelfde verschijnselen vertoonde, ook op deze manier behandeld. Ook die schijf werkt nu weer normaal. De veerkontakten zijn derhalve niet het ultimum van betrouwbaarheid.
Pagina: 1