Van promise raid naar highpoint raid

Pagina: 1
Acties:

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:58

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Ik had eerst een Asus A7V133 met een Promise raid controller onboard. Ik heb toen een raid 0 array gemaakt en kon lekker computeren.
Maar nu dus de Epox 8K3A+ met een HighPoint onboard raid controller. Nu vindt hij de hdd's wel maar kan ie niet booten. Hij weet niet dat er al een raid 0 array op de hdd's zit. Ik kan wel een nieuwe raid array aanmaken maar dan is dus al m'n data weg :( en dat is niet de bedoeling.
Is het normaal als je een andere raid controller hebt dat je dan ook een nieuwe array moet aanmaken of kan ik de bestaande array gewoon nog gebruiken met een nieuwe controller ?
Wat moet ik nu doen ?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is het normaal als je een andere raid controller hebt dat je dan ook een nieuwe array moet aanmaken
Ja, helaas is dat normaal... (overigens is van Promise naar Higjpoint wel een achteruitgang, aangezien de Promise beter is)...

Kan je niet een stand-alone (3e) hd aansluiten op je oude mobo, en dan ff alle critical data ervan af halen?

Virussen? Scan ze hier!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
M'n oude mobo is overleden :(
Ben ik dus weer al m'n data kwijt ???
Nee toch :(

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Topicstarter
Wat kan ik nu het beste doen ?
Iemand zoeken met een asus a7v133 ?
Of gewoon me schijven op de ata100 aansluiten en die raid shit laten zitten. Zo heb je er ook niks aan. Elke keer je data kwijt omdat je een nieuw mobo hebt :(
ALs ik toch niet veel performance haal met deze raid controller kan ik ze mischien beter op de ATA100 aansluiten.
Of niet ?