[3COM NIC] EISA->ISA??

Pagina: 1
Acties:

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

compubink

...====...

Topicstarter
Ik heb hier een 3com nic liggen. Bij het installeren geeft deze aan dat hij niet in de computer kan werken omdat de kaart op eisa ingesteld staat.

Ik weet dat dit een optie is op de kaart, en die kan als de kaart eenmaal geïnstalleerd is ook worden verandert.

Alleen het probleem is dat de kaart niet geïnstalleerd kan worden.

Heb al met 3COM gesproken, maar deze zeggen dat ik de kaart gewoon terug moet sturen.

Iemand een idee?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

geen jumper/dipswitch voor keuze ISA/EISA?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Nee, geen jumpers hiervoor. Het zou met software in te stellen zijn, echter pas na installatie.

Verwijderd

Heb je al bij 3com op de site gekeken of daar niet een of ander DOS configuratie toolte staat?

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Jawel.

Met de driver kan je het omzetten van eisa naar isa. Dit werkt echter alleen op een eisa slot.

• DeBolle
  • Laatst online: 17:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ja, da's bekend bij die PnP 3Com netwerkkaarten. Om ze van Eisa af te halen moet je een tooltje runnen *terwijl ze in een Eisa bus zitten*. Raar maar waar.
Veel meegemaakt toen veel Compaq servers van Eisa naar PCI gingen.
Heb je nergens een Eisa bak rondhangen dan rest inderdaad alleen maar terugsturen naar 3Com. Gelukkig zijn ze daar vlot mee.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Hmmm, 3com heeft een DOS-tooltje voor die netwerkkaartjes. Even zoeken op de site ernaar. Daarmee zal je dat vast en zeker ook wel kunnen instellen.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
3c5x9cfg.exe heet dat tooltje.
Staat volgens mij op de 2e installatie diskette.

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Dat tooltje ken ik, en heb ik ook geprobeert te gebruiken. Dit werkt echter niet als de kaart niet in een eisa slot zit.

Er schijnt wel een programma voor linux hiervoor te zijn. Dan moet dit toch ook in ms-dos kunnen?

• DeBolle

DeBolle

Geloof je me niet of zo? Een kaart ingsteld op Eisa kan alleen op ISA gezet worden door middel van de setuptool *zolang de kaart in een Eisa slot zit*.

http://knowledgebase.3com.com/division/publisher.asp?id=1.0.718410.1734386&resource=&number=6&type=CONTEXTID

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Maar waarom geld deze beperking dan niet voor linux? Want daar kan het wel in een isa slot.
Op woensdag 20 maart 2002 21:33 schreef DeBolle het volgende:
Geloof je me niet of zo? Een kaart ingsteld op Eisa kan alleen op ISA gezet worden door middel van de setuptool *zolang de kaart in een Eisa slot zit*.

http://knowledgebase.3com.com/division/publisher.asp?id=1.0.718410.1734386&resource=&number=6&type=CONTEXTID

• DeBolle

DeBolle

Hoe dan? Het enige wat 3Com en het web oplevert is:

Once a 3C509B is programmed for EISA mode I/O addressing, there are two ways to put it back in ISA mode.

1. Stick it in an EISA machine and run the diagnostic.
2. Short the factory configuration test point to ground during power-up, which will put the card in its factory test mode, and run the diagnostic.

On most versions of the 3C509 and 509B, the factory configuration test point is visible as a pair of tinned rectangles with a paint outline around them, labeled E1. One of the rectangles is ground and the other is the signal that needs temporary grounding, so you bridge them during power-up (actually, during bus reset).

On late-production 10Base-T only versions of 3C509B-TPO, the test point is a little round pad on the solder side, with a trace that feeds through and connects to the end of R12 that faces away from the big chip and towards the
RJ-45 connector. The safest way to activate it is with a test lead clipped to the backplate (chassis ground on the PC and a sharp probe held tightly against either the round pad or the end of R12, depending on which is easier to reach in your system.

Early versions of the manual that came with the card described this recovery procedure. Later on, as EISA became irrlevant, the risk of folks dropping whatever it was they were shorting E1 with into their PCs was considered greater than the risk of people returning EISA-mode cards as bad, and it disappeared from the documentation and the fab, as far as end-users were concerned.

I do not work for 3Com. 3Com did not authorize this message. I do not speak for 3Com. Recovering your 3C509B from its EISA-addressing condition will probably void your lifetime warranty. There may be 3C509B models I don't know about where the test point is labeled differently or it's not R12. You assume all risk of this procedure. 3Com will not be liable for your losses and neither will I. I claim copyright (c) 1999 on this message, and you are not allowed to reproduce it without this paragraph intact.

Verwijderd

Als je op de kaart 3c509b kijkt zie je ergens boven aan 2 soldeereilandjes zitten. Dit is een Jumper zonder pootjes. Deze moet je even verbinden (wij deden dat altijd met een paperclip en een stukje plakband, dan de kaart in een PC frotten. De PC opstarten, en weer uitzetten. Als je geluk hebt (in 95% van alle gevallen) dan is de kaart "ge reset" en staat hij weer in ISA mode. Lukt dit niet dan moet je hem opsturen naar 3Com (ff bellen met 0800 0227788) dan krijg je een nieuwe (je hebt tenslotte levenslange garantie).

Sucses
Krelis (een ex 3Com Helpdesk medewerker (ETEC))

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Heb hetzelfde probleem gehad. Zou idd kunnen werken met die paperclip. Ik heb me daar alleen niet aan gewaagd.
Kijk eens op de volgende site. Misschien kun je er wat mee. Mij was het iig gelukt.
http://krusty.e-technik.uni-dortmund.de/~ma/3c509.html
Pagina: 1