Line-in op geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 09:50
Gister heb ik ff de search bekeken en daar stond niet zoveel nuttigs in betreffende dit onderwerp.
Maar als ik met m'n tv-kaart de line-out gebruike en bij m'n geluidskaart de line-in en dan een videootje opneem of zo zit er heel veel ruis in het geluid.
Dit kon dus komen door de line-in (eigenlijk is dat het enige wat ik hier kon vinden) en ik vroeg me dus af wanneer je dan een 'echte' geluidskaart koopt (ipv zo'n onboard ding) of je d'r dan ook af bent.
Dit is namelijk niet zo heel leuk aangezien ik gister Grease wou opnemen en divx'en.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

wie bitte :?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

De hoeveelheid ruis hangt af van de kwaliteit van je line-in, maar wil je echt een geruisloze line in hebben dan zul je toch erg veel neer moeten tellen voor een profi-geluidskaart.

Probeer eens met een programma als Cool Edit de noise te verwijderen of weg te filteren mocht het heel erg veel zijn.

Download my music on SoundCloud

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

bij mij zat er bijna geen ruis in. dat beetje ruis bij mij komt waarschijnlijk omdat de kabel die ik gebruikte te lang/oud is.
ik heb trouwens een soundblaster live 5.1 kaartje

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Koppel die line-out eens ergens anders aan, bijvoorbeeld je stereo-toren. Als je dan nog steeds veel ruis hebt dan ligt het gewoon aan je kaart.

Welke kaart btw ?

Verwijderd

Je kunt ook via de SCART beeld en geluid opnemen als je TV dit ondersteund. Geluid gaat meteen naar je geluidskaart en het beeld gaat via de composiet naar je TV-kaart.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

sblive1024 hier ook tv-kaart ook veel ruis op die line in

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

HA -> AV :)

't gaat over geluid en aanverwanten :)

Verwijderd

Doe idd is wat Dreamstar zegt, kijk of de ruis ook voorkomt als je hem direct in je versterker plugt.
Pagina: 1