Toon posts:

Quake 3 Arena achter Proxy

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat mijn Quake 3 Arena dedicated server niet toegankelijk is voor gebruikers van het internet. Het is zo dat ik SyGate gebruik voor het delen van het internet op mijn LAN. Het schijnt dat ik poorten moet doormappen ofzow? WinRoute PRO??

vertelt het me es.

BvD, 5th-X

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Heb je ook nog een firewall geactiveerd? BlackIce, ZoneAlert ofzoiets?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus op die pc waar ik dus die dedicated server op draai als OS WinNT draaien en als firewall LanGuard. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus ook zo dat het internet via een proxy gaat, vergeet dat dus niet.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Tjah, ik kan je niet vertellen hoe, dat wordt dus de nieuwe vraag in dit topic, maar je zult dus een aantal poorten op je proxy open moeten zetten EN ook op je firewall.

Natuurlijk is het wel een idee om te kijken hoe je proxy geconfigureerd is door @Guard uit te schakelen. Als deze dan zo ingesteld is dat alle poorten open staan, dan kan men in principe op jouw Q3 server komen, maar dan ben je wel meteen sitting duck op het net...

Welke proxy gebruikt je?

Heal the internet ...

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 08:55

demonite

the way is up

tja.. zo moeilijk is het allemaal niet toch..

het lijkt me vrij duidelijk dat die NT machine met de firewall de enige pc van jou netwerkje is die aan het internet hangt en dus ook de enige pc is die te bereiken valt via internet ..

als jij toch wil dat de andere pc's te bereiken zijn moet je inderdaad porten gaan forwarden..

lees de help van je gateway/routing programma ..

ik had ooit winroute (lite en pro) en daar is het een eitje om dat in te stellen..
tegenwoordig heb ik een linuxpc'tje als firewall, maargoed het principe blijft hetzelfde ... portjes forwarden

en dat sitting duck op internet is natuurlijk extreme bullshit, mensen zonder firewall (99% van de internetters dus) zijn zeker allemaal sitting ducks?
beeetje overdreven hoor..

daarbij alzou je alles hebben afgesloten, de kans dat je een virus download wordt er niet kleiner op .. dus eigenlijk moeten we dan ook maar meteen 3 virusscanners installeren vind je niet?
je weet tenslotte maar nooit?

welke port gebruikt q3a eigenlijk? 27900 of zoiets toch.. ? nouja goed zoek het ff uit zou ik zo zeggen en forward die rommel gewoon naar een fixed ip, of maak anders naar een broadcast adress (als je netwerk niet te groot is) *.255 dus..

Verwijderd

Topicstarter
WTF is een sitting duck?

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Omdat je al M$ gebruikt zou ik je adviseren om M$ Proxy Server 2.0 met sp2.1 te installeren, en je bent van al je gesodemieter af.

En het is meteen een firewall, heb ik vernomen.

Dus dan heb je LanGuard en zo niet meer nodig :)

May the Force be with You instead of Bill

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

sitting duck:
Afbeeldingslocatie: http://www.linsenmann.ch/uwe/gifs/sitting_duck.gif

Join TeamBVD!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 september 2000 11:28 schreef 5th-X het volgende:
WTF is een sitting duck?[/quote]LOL@blimmel :D

Mare misschien heb ik het wat extreem geplaatst, maar met sitting duck doelde ik op het feit, dat je onbeschermd op het net bereikbaar bent.
Sitting duck: afgeleide van f*** a duck... ;)
Nee, het komt er op neer, dat tijdens de eendenjacht je als eend gewoon stil staat en daardoor een makkelijk te raken doel bent.
M.a.w. de duck is f***ed! ;)

PS. Ik weet niet of de engelse uitdrukking uit de eendenjacht is afgeleid, maar het leek me de meest logische redenering!

Heal the internet ...

Pagina: 1