• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik ga dus mijn eerst Digicam kopen en twijfel tussen deze 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/F2600/ZF26A.JPG Fuji FinePix 2600

OF

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/globals/products/product_images/powershota40.jpgCanon Powershot A40

Ze zijn alle 2 bijna hetzelfde, maar ik kan geen keuze maken.
Misschien kunnen jullie zeggen van.....
Die is goed, of die niet omdat....

Ik weet van de Fuji dat hij de kleuren goed weergeeft, maar van de Canon heb ik nog geen foto gezien, dus ik heb niks om te vergelijken.

Ik ga er gewoon random foto's mee maken.

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07

MI5

Ik zat ook te twijfelen tussen deze twee modellen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de A40, omdat
deze meer handmatige instellingen heeft (sluitertijd ed)
en isowaarden aankan tot 400 ISO. Ook de mogelijkheid
om filmpjes te maken is natuurlijk leuk, maar niet echt
doorslaggevend. Op www.powershot.com staan wat voorbeeld-
foto's.

Succes met je keuze

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

de 2600 heeft bewezen dat het een prima digicam is, maar op gevoel zeg ik A40, ondanks dat ik 'm niet zo goed ken...

Ik heb zelf ook 2 canons gehad tot nu toe en ze bevielen prima...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik zit ook tussen die 2 te twijelen

de a40 heb wel instelbaare iso (toch?) en een langer instelbare sluitertijd, maar is ook weer wat duurder. ook ik vind het een lastige keus, en ben er nogsteeds niet helemaal uit welke ik zal gaan nemen

Verwijderd

Wow die ziet er mooi uit (a40) heb zelf de a20, maar die is echt mooi! ook de functie's.. iso waarde enzo..

• Flexx
  • Laatst online: 21:00

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik heb eens even naar die foto's op www.powershot.com gekeken en ik moet zeggen dat hij toch redelijk mooie foto's maakt.

Ik vind hem er qua uiterlijk beter uitzien dan de Fuji, maar daar gaat het mij niet echt om. Maar nu ik die foto's heb gezien, moet ik zeggen dat ik het verschil in foto kwaliteit niet kan zien.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:08
Zou zelf zeker voor de a40 gaan, al was het alleen voor de looks :)

Verwijderd

Ik sta nu zelf ook voor een dergelijke keuze, wil een camera aanschaffen en twijfelde tussen de nieuwe A40 van Canon en de DSC-P50 van Sony.

De beeldkwaliteit van beide is erg goed, en Sony blink echt heeeel erg uit in Macro foto's (3cm t.o.v. 16 bij Canon), maar daarentegen is de A40 mijn zijn lange sluitertijd en instelbare ISO waarden weer erg goed in nachtfoto's.

De Fuji ken ik zelf niet zo heel goed. Ik heb om www.imaging-resource.com wat foto's hiervan bekeken, en toen kreeg ik het idee dat hij moeite had met neutrale kleuren (wit in geel veranderen e.d.). Persoonlijk zou ik in ieder geval voor de A40 gaan.

• LoneGunman
  • Niet online
Zie link in sig voor 2600 shots.... :)
Pagina: 1