welke nic beter 3com 905b of intel pro/100

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
ik kan dus kiezen uit 2 3com 905b in m'n server of 2 intel pro/100 kaarten, kan iemand vertellen welke van de 2 nou sneller is of minder het systeem belast??

Mischien een lompe vraag, maar stel hem toch :-)
tnkx!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
welke sneller is..weet ik helaas niet..weet wel dat de intel beter overweg kan met cisco apperatuur.....

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 maart 2002 18:56 schreef remsie het volgende:
ik kan dus kiezen uit 2 3com 905b in m'n server of 2 intel pro/100 kaarten, kan iemand vertellen welke van de 2 nou sneller is of minder het systeem belast??

tnkx!
Geef eens wat meer info beide.
Der zijn meerdere 3c905b's en meerdere soorten intel pro/100

Maar over het algemeen zijn die toch elkaar waard denk ik.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:56 schreef remsie het volgende:

tnkx!
ik heb toevallig de intel pro/100 management adapter en een 3com 905TX-based 10/100 in mijn pc zitten en ze werken allebei even goed hoor.

• remsie
Op woensdag 20 maart 2002 18:59 schreef Predator het volgende:

[..]

Geef eens wat meer info beide.
Der zijn meerdere 3c905b's en meerdere soorten intel pro/100

Maar over het algemeen zijn die toch elkaar waard denk ik.
Ik weet dat die intel een bootrom heeft, dus een managed versie is, en die 3com's zijn de b versies dus zonder bootrom, verder zijn er geen andere versies van de 905b naar mijn weten..

• Smirnoff
  • Laatst online: 09:29
Die 3com is ook met een bootrom ;)

• Predator
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 maart 2002 19:07 schreef remsie het volgende:

[..]

Ik weet dat die intel een bootrom heeft, dus een managed versie is, en die 3com's zijn de b versies dus zonder bootrom, verder zijn er geen andere versies van de 905b naar mijn weten..
3c905b COMBO / 3c905b-TX / 3c905b-TX-NM :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:30
Ik heb veel meer problemen met mn 3com kaarten dan met mn intel kaarten, dus geef mij maar intel :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• remsie
Ja oke, maar een 905b heeft NOOIT een bootrom, alleen de 905c, zover ik weet..

offtopic

Ik was ff in m'n linux kernel 2.4.18 config aan het kijken, maar de driver voor de 3com kun je in de kernel meecompileren, hoe zit dat met de intel?? die optie zag ik er niet tussenstaan

/offtopic

Ik weet dat dezevraag mischien in het non windows gedeelte moet maargoed..

• Smirnoff
  • Laatst online: 09:29
Owh damn, je hebt gelijk ik heb ook een 905c-tx-m ik dacht even een 905b te hebben.

Mijn Vaut ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Mijn ervaring met die dingen is dat ze ongeveer gelijk zijn..

Kwa snelheid dan.
De intels vind ik iets makkelijker, je kan ze eenvoudiger trunken/teamen.

Ook zijn die intels er in servervarianten (Pro 100 server, 1Mb cache) terwijl die 3com 905 in principe een normale werkstation kaart is.

mijn servertje heeft hier lekker 2xIntel 100 Pro serverkaartjes, 2Mb cache totaal dus, getrunked)

Verwijderd

Intels heb ik *veel* betere ervaringen mee dan met 3COMs. De doorvoersnelheid ligt gewoon veel hoger. Om je een idee te geven: Onze newsserver krijgt een continue feed van zo'n 25Mbit voor z'n kiezen. Dat ging fout met een 3COM, sinds er een Intel in zit gaat ie als een speer. Bij gebruik van fatsoenlijke switches is 9 a 10 MB/sec doorvoer heel normaal bij een Intel, ik heb zelfs een enkele eer 12MB/sec gezien. Een 3COM heb ik nog nooit harder dan 6MB/sec zien gaan.

Over 3COM/Cisco: Als je aan beide kanten(!) de auto negotiation uit zet werkt het redelijk. Als je autonegotiation aan 1 kant uit zet maak je de problemen alleen maar erger.

• remsie
tnkx voor de replys, denk dat ik voor de intels ga :-)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Op woensdag 20 maart 2002 19:19 schreef remsie het volgende:
Ik was ff in m'n linux kernel 2.4.18 config aan het kijken, maar de driver voor de 3com kun je in de kernel meecompileren, hoe zit dat met de intel?? die optie zag ik er niet tussenstaan
Ik heb een Realtek en een intel 10/100 dingus in m'n server zitten, en ze zitten beide standaard in de kernel meegecompield. Linux 2.4.17 ...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op woensdag 20 maart 2002 22:37 schreef Grasvezel het volgende:
Intels heb ik *veel* betere ervaringen mee dan met 3COMs. De doorvoersnelheid ligt gewoon veel hoger. Om je een idee te geven: Onze newsserver krijgt een continue feed van zo'n 25Mbit voor z'n kiezen. Dat ging fout met een 3COM, sinds er een Intel in zit gaat ie als een speer. Bij gebruik van fatsoenlijke switches is 9 a 10 MB/sec doorvoer heel normaal bij een Intel, ik heb zelfs een enkele eer 12MB/sec gezien. Een 3COM heb ik nog nooit harder dan 6MB/sec zien gaan.

Over 3COM/Cisco: Als je aan beide kanten(!) de auto negotiation uit zet werkt het redelijk. Als je autonegotiation aan 1 kant uit zet maak je de problemen alleen maar erger.
Het kan dus ook aan je OS en drivers liggen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• remsie
Op donderdag 21 maart 2002 08:39 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

Ik heb een Realtek en een intel 10/100 dingus in m'n server zitten, en ze zitten beide standaard in de kernel meegecompield. Linux 2.4.17 ...
Zou je dan mischien eens in je menuconfig kunnen/willen kijken welke driver er gebruikt wordt voor de intel nic ??,
nu gebruik ik de module (e100) van de intel site, maar die kan je niet meecompileren in de kernel (weet het, een module werkt ook goed, maar leek me wel netjes om hem in de kernel te bakken)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:30
De intel driver heet eepro100.

Mijn ervaringen met 3Com kaarten zijn o.a.: uitval, lage snelheid in sommige gevallen en conflicten met andere kaarten.
Nog geen probs met Intel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

*heeft liever een 3com of realtek dingetje dan een intel sjippie er op*

intel dingetjes zijn meestal langzaam :)
igg op me Via en SiS chipsetjes :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Intel epro/100 is een van de beste kaarten, beter dan de 3COM iig (scheelt niet veel, maar Intel is gewoon de beste)

Ik heb hier zelf in een server de 10Mbit versie gehad, die was helemaal niets. Direct de eerste dag onder linux: ik kom op school: server down :(
Ikke weer naar huis, resetten, twee uurtjes later weer down.
Bleek uiteindelijk die Intel netwerkkaart het telkens te begeven. Ben nog testpersoon geweest voor die drivers voor de werkende versie in de kernel kwam.

Op dit moment heb ik twee 3COMs in mn server: 3c579 EISA en een 3c900B PCI, ene is voor mn printer (BNC JetDirect) en de andere voor mn sjello Internet.

Verwijderd

k heb 1 3com fast ethernet
en een sis 900 fast ethernet
en een realtekkie fast ethernet nu
en nog een intel dingtje wat max 40kb/s pompt :)
en nog 2 isa dingen die 10mbit pompen
en nog wat *unknown* dingen

tussen de 3com en de sis trek ik veel meer data/min dan tussen de 3com en de realtek en de sis en de realtek
Pagina: 1