Luchtstroom in voeding aanpassen ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Om mijn Aopen-voeding van 300watt stiller te krijgen heb ik de fan van 12v naar 7v gebracht, maar nu heb ik een kasttemperatuur van 44°.
Nu dacht ik om de luchtstroom via de fanopening te vergroten en het geluid nog stiller te krijgen, door de ventilatierooster weg te knippen.
Is dit aan te raden of niet ?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:27 schreef Moris het volgende:
ventilatierooster
fanguard bedoel je :?
Die dingen zitten er niet voor niets, als je je fikken heel wilt houden zijn ze nogal handig ;). Misschien kan je 2 casefans op 7 of zelfs 5 V installeren, die hoor je haast niet en dan gaat je temp toch een stuk naar beneden.

• Moris
Ik heb in mijn Aopenkast HQ45 alleen maar plaats voor één fan van 8cm en die moet dan nog binnenin tegen de frontkant gemonteerd worden.
Waarom zou ik mijn fikken pijn doen, als ik weet wat ik doe :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:08
Zoveel lucht houden die fanguards niet tegen.. Blaast of zuigt de fan in de voeding trouwens?

• Moris
De fan in de voeding blaast de warme lucht uit de voeding naar buiten.

Verwijderd

Is die PSU fan temeratuur gestuurd? Zoja, dan moet je een outtake fan installeren zodat je casetemp omlaag gaat. De PSU fan gaat dan automatisch langzamer draaien.

• Moris
De fan van de voeding is niet temperatuur gestuurd en is nu op de 7volt aan gesloten

Verwijderd

als je een lagere case temp wil moet je casefans in je kast bouwen en niet je fanguard eruit slopen..

wil je je voedings fan nog stiller maar je case temp maakt je niet zoveel uit.. dan moet je de fan in je voeding even omdraaien dan blaast ie direct kamertemp op je voeding ipv casetemp, dat scheelt iets heb ik ook gedaan..

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb de mantel van mijn voeding verwijdert omdat deze gewoon veel te veel lucht tegenhield.

De outtake van de voeding zuigt dus nu direct de lucht uit de kast en van mijn kast weg aangezien de voeding open is aan de onderkant en aan de achterkant netjes dicht.

Ook heb ik de vingerguard van de voeding verwijdert aangezien dit niet zo'n mooi dun draad was maar gewoon van dat vaste ijzer. Dit scheelt flow en geluid.

De temperatuur is zo'n 4 graden omlaag gegaan in de kast! :)

WWW.RC5.NL

Pagina: 1