Toon posts:

[soundcard] input van autoradio?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond.....

Kom van /13 (ben verdwaald) met de volgende vraag:

Ik heb een auto met een leuke geluidsinstallatie, en nu heb ik het volgende plan:

Ik wil een computer in de auto maken (p133, 16mb RAM, videokaartje, kleine HD, moederbordje, geluidskaartje, Winamp).
De reden is dat ik de visualisatie plugins van winamp wil showen op een klein monitortje die ik in de hoedenplank ga bouwen.

Nou is mijn vraag of ik dan het geluidssignaal van de autoradio in de computer kan stoppen (in de geluidskaart?) zodat de visualisatie plugins synchroom lopen met het geluid van de autoradio....

Weet iemand hier hoe ik dit kan realiseren? Tnx!!!

Ik hou jullie op de hoogte.....

Verwijderd

je kunt een RCA line uitgang van je radio aansluiten op de line in van je soundcard, ik weet alleen niet of je winamp plug-in gaat werken op het signaal wat via je line-in binnenkomt.

Je kan beter zoeken naar een proggie wat elke soundinput visueel kan presenteren, die zijn er vast wel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 18:55 schreef _M_a_D_ het volgende:

...

Je kan beter zoeken naar een proggie wat elke soundinput visueel kan presenteren, die zijn er vast wel
Als iemand hier ook wat vanaf weet hou ik me aanbevolen... :)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:55 schreef _M_a_D_ het volgende:
je kunt een RCA line uitgang van je radio aansluiten op de line in van je soundcard, ik weet alleen niet of je winamp plug-in gaat werken op het signaal wat via je line-in binnenkomt.

Het ligt er maar net aan wat van autoradio je hebt, maar een vriend van mij heeft het ook gedaan. Maar je bent wel een progje nodig voor je line-in, want anders doet winamp het niet.
B-)

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Het aansluiten van je autoerdio is een flutje van een cent. Gewoon een kabeltje trekken van de uitgang voor de versterker en deze aansluiten op de geluidskaart.

Als je een goede versterker hebt die je kunt doorschakelen, dan zou je eventueel een kabeltje van de versterker naar de geluidskaart kunnen trekken.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is me duidelijk allemaal, maar hoe kan ik dan zorgen dat Winamp (een plugin?) of een ander proggie het geluidssignaal opvangt en dus een visualisatie laat zien op basis van deze signa(a)l(en)?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 00:56
Op donderdag 21 maart 2002 14:27 schreef ivy het volgende:
ok dat is me duidelijk allemaal, maar hoe kan ik dan zorgen dat Winamp (een plugin?) of een ander proggie het geluidssignaal opvangt en dus een visualisatie laat zien op basis van deze signa(a)l(en)?
Met winamp kan je voglens mij gewoon je linein aflusiteren hoor. Dit doe je door deze locatie te openen "linein://" of de visual. plugins er dan mee werken weet ik neit.

Verwijderd

Topicstarter
wel tof dat je op kan geven linein//, maar waar ga ik dit invullen? Lijkt me wel tof als het werkt!!!!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Waarom doe je het dan ook niet nog es andersom, cdrom spelertje erin en je hebt je MP3 speler. :)

Maar anders moet je er een voodoo kaartje bij zetten, kan je Tripex draaien, is wel een lachen visual.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 21 maart 2002 20:02 schreef Toewan het volgende:
Waarom doe je het dan ook niet nog es andersom, cdrom spelertje erin en je hebt je MP3 speler. :)

Is wel cool op zich, maar het gaat me drom dat ik een visual kan draaien op het geluid van de autoradio... Soort uitdaging. Maar niemand?

PS cdrom speler in de auto, en dan antischok? Ik moet het nog zien 8-)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verdwaald ben je idd, want dergelijke topics horen niet in HA maar in AV. (Al kan ik me heel goed voorstellen dat je je topic liever bij Oscar dan bij JvS post :P )

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1