Gratis test exemplaren

Pagina: 1
Acties:

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 21:11
[...]

[ Voor 98% gewijzigd door bpt op 23-02-2009 16:43 ]

Verwijderd

maar hoe krijgen jullie het in godsnaam voor elkaar dat iemand jullie een test exemplaar toestuurt!?
Zo moeilijk is dat niet. "Gratis" reclame op een site met een miljoen pageviews, welk bedrijf wil dat niet?

Als je zelf een nieuwe site gaat starten en je hebt 100 views op een dag, waarvan de helft van jezelf, wordt het inderdaad moeilijker. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 20 maart 2002 18:09 schreef René vd Veen het volgende:
Zo moeilijk is dat niet. "Gratis" reclame op een site met een miljoen pageviews, welk bedrijf wil dat niet?
En als je het dan ook nog aan de juiste personen vraagt... :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 20 maart 2002 18:08 schreef leslievw het volgende:
Wat ik me nou afvraag is het volgende, de reviews over hardware enz. daarvoor krijgen jullie test exemplaren opgestuurd hè? Ik ben ook druk bezig met een site met reviews enzo over mp3 spelers, proccessoren enz enz.. maar hoe krijgen jullie het in godsnaam voor elkaar dat iemand jullie een test exemplaar toestuurt!?
Naamsbekendheid vooral :). Ze kennen ons, en ze weten dat het voor hen gratis reclame is om bij ons gereviewed te worden. Voor de winkel, het merk of het product, ligt eraan wie je aanspreekt of wat je precies wil hebben.

Als beginnende stie zal het dus wel moeilijker zijn om testexemplaren te krijgen, en moet je misschien hard werken om iets los te weken. Later wordt het steeds makkelijker, tot ze in de rij staan om het te komen brengen :P.

Het meeste moet trouwens wel teruggestuurd worden hoor ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

• bpt
Dat snap ik, bezoekers word geen probleem, maar wat bedoel je met het juiste persoon?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 20 maart 2002 18:16 schreef leslievw het volgende:
Dat snap ik, bezoekers word geen probleem, maar wat bedoel je met het juiste persoon?
Dat je geen technische mensen of echte managers moet hebben, en ook geen mensen die weinig te vertellen hebben (dat moet je een beetje aanvoelen). Je moet iemand hebben die marketing of PR doet, en die ervan overtuigen dat jou site betrouwbaar en groot genoeg is om voor hen interessant te zijn.

Professioneel Hyves-weigeraar

• bpt
ok, maar bijvoorbeeld over die Pine SM-200C. daar heb je het over de webmaster van mp3cdspeler.nl, is dat ook gelijk de persoon die over de producten zelf gaat? en gelijk, die meot je dan weer terug sturen neem ik aan? wat hebben jullie bijv. wel zelf mogen houden?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:30 schreef leslievw het volgende:
ok, maar bijvoorbeeld over die Pine SM-200C. daar heb je het over de webmaster van mp3cdspeler.nl, is dat ook gelijk de persoon die over de producten zelf gaat? en gelijk, die meot je dan weer terug sturen neem ik aan? wat hebben jullie bijv. wel zelf mogen houden?
Wij kregen een aanbod om die speler te reviewen. Op die manier hebben wij contact gekregen met deze mensen en zo nu en dan vragen ze ons een bepaald product te reviewen of wij vragen hun om een testexemplaar.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Meestal moet je een hoge marketing of PR dame/heer zien te strikken.

Voorbeeldje:
Bij CTX, AMD en Intel zijn het dames.
Bij Hercules, Abit, Epox en Chaintech zijn het weer mannen.

Wij kennen de mevrouw van AMD nog niet zo lang, ze is Franse en dat maakt het lastig, maar de man die bij Epox ons aanspreek punt is kennen we al langer en komt bij een ander bedrijf vandaan (Chaintech), waar we al langer contact mee hebben. Zodat we hier gemakkelijker dingen kunnen regelen. :)

Bericht hierboven

• bpt
achja, dat maakt het allemaal weer een stukkie makkelijker dan... maarjaa, ik gaat is verder informeren, ik had nog een aantal bedrijven die reclame op me site woude gooien voor een aantrekkelijk bedrag.. daarmee kan ik zelf anders wel alle kopen en daarna reviewen :P

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:32 schreef leslievw het volgende:
achja, dat maakt het allemaal weer een stukkie makkelijker dan... maarjaa, ik gaat is verder informeren, ik had nog een aantal bedrijven die reclame op me site woude gooien voor een aantrekkelijk bedrag.. daarmee kan ik zelf anders wel alle kopen en daarna reviewen :P
Reviewsites....daarvan gaan er 13 in een dozijn. Een hoop mensen denken op deze wijze goedkoop of gratis aan spullen te komen. Het mooiste is dat je er zelf voor moet zorgen dat zij jou benaderen om hun product te reviewen zodat je kritisch en objectief kan blijven. Als je hen benadert en het product wat zij leveren gaat afzeiken dan zullen ze niet gauw meer wat leveren. Reviews zijn leuk, als er maar objectief en kritisch mee wordt omgegaan. Meestal is er een commercieel belang en moet je je als consument afvragen of je er daadwerkelijk iets mee kan.

Overigens zou ik je wel adviseren om je teksten die je op je site gaat plaatsen eerst eens even te controleren op taal- en/of spellingsfouten ;)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet eerst een goede naam hebben en een goed draaiende site... Dan komt alles vanzelf, net zoals bij m3dzone.com. En natuurlijk moet je zelf het meeste doen. Bellen bellen en bellen.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 12:44 schreef Kees_Mot het volgende:

[..]

Reviewsites....daarvan gaan er 13 in een dozijn. Een hoop mensen denken op deze wijze goedkoop of gratis aan spullen te komen. Het mooiste is dat je er zelf voor moet zorgen dat zij jou benaderen om hun product te reviewen zodat je kritisch en objectief kan blijven. Als je hen benadert en het product wat zij leveren gaat afzeiken dan zullen ze niet gauw meer wat leveren. Reviews zijn leuk, als er maar objectief en kritisch mee wordt omgegaan. Meestal is er een commercieel belang en moet je je als consument afvragen of je er daadwerkelijk iets mee kan.

Overigens zou ik je wel adviseren om je teksten die je op je site gaat plaatsen eerst eens even te controleren op taal- en/of spellingsfouten ;)
Nou ja, het is wel zo! Het is DE manier om goedkoop aan hardware te komen! RoRuPC.nl heeft me ook wel wat opgeleverd!
Pagina: 1