Freesco server

Pagina: 1
Acties:

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 07:09
Hallo mensen.
Ik ben een gebruiker van cistron's ADSL. *D
De lucent modem heb ik aangesloten op een Freesco router. Deze werkt momenteel met 1 floppie. Geweldige vonst trouwens. Nu kan ik met 5 computers te gelijkertijd internetten.

Ik Heb een webpagina gekregen bij het abbo van cistron. Maarja daar kan ik maar 20 MB op kwijt. Ik wil graag meer kunnen sharen. Ik wil nu de optie webserver inschakelen.

Kan ik dan mijn webpagina via freesco laten lopen? Op het webadres van cistron ??

Of kan ik dan via mijn bestaande IP adres een webpagina draaien?

Kan ik beter een ander programmatje nemen hiervoor?

Kan iemand mij advies geven.
Ik wil gewoon goedkoop een webpagina draaien....

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:07 schreef MiZtraL het volgende:
Kan ik dan mijn webpagina via freesco laten lopen? Op het webadres van cistron ??
Dat kan via freesco, je kan kiezen voor een poortforward naar een pc op je binnennetwerk ofwel je maakt een website van enkele kb's op je 1,44mb FreeSCO diskette.
Of kan ik dan via mijn bestaande IP adres een webpagina draaien?
Dat klopt, gaat via je ADSL-ip
Kan ik beter een ander programmatje nemen hiervoor?
Yep, zet een server op je binnennet neer met bv. Linux/FreeBSD en zet er apache op.

www.freebsd.org
www.apache.org
Kan iemand mij advies geven.
Ik wil gewoon goedkoop een webpagina draaien....
het is allemaal open source!

• MiZtraL
Nau eigenlijk zeg ik dat ik niet genoeg heb aan 20 mb ruimte op de site van cistron en dat ik meer wil hebben. Dit doe je dus al snel door een eigen server neer te zetten.

Het is nu een systeem 486 DX 16 mb geheugen zonder harde schijf. Deze moet ik dus zoizo upgraden. Toch?

Maar het geen wat ik dus niet kwijt wil is dat ik met 4 computers tegelijkertijd wil internetten.

Yep, zet een server op je binnennet neer met bv. Linux/FreeBSD en zet er apache op.
www.freebsd.org
www.apache.org

Kan dit dan hiermee?

Kan ik achter de website die ik van cistron heb gekregen dus een server zetten?
Of moet ik nu van de site af een link maken naar mijn IP adres?

Sorry voor deze vragen maar ben een new bey hierin.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:22 schreef MiZtraL het volgende:
Nau eigenlijk zeg ik dat ik niet genoeg heb aan 20 mb ruimte op de site van cistron en dat ik meer wil hebben. Dit doe je dus al snel door een eigen server neer te zetten.

Het is nu een systeem 486 DX 16 mb geheugen zonder harde schijf. Deze moet ik dus zoizo upgraden. Toch?

Maar het geen wat ik dus niet kwijt wil is dat ik met 4 computers tegelijkertijd wil internetten.

www.freebsd.org
www.apache.org

Kan dit dan hiermee?

Kan ik achter de website die ik van cistron heb gekregen dus een server zetten?
Of moet ik nu van de site af een link maken naar mijn IP adres?

Sorry voor deze vragen maar ben een new bey hierin.
Je poortforward gewoon poort 80 naar een pc op je binnennetwerk die je voorziet van webserver software danwel een unix of een windows systeem. Hierop kun je dan zoveel ruimte vullen als die pc te bieden heeft.

De freesco router kun je laten voor wat het is, upgraden is niet nodig.

Dus zo ongeveer
i-net > jouw IP > router(freesco):80 > pc op binnenetwerk

Je surft dus naar je IP toe. De webruimte die je provider je geeft(20mb) die staat op je providers servers en die blijft daar ook gewoon staan. Dus een linkje is inderdaad wel handig of gewoon ergens een gratis subdomein aanvragen die forward naar je pc.

• MiZtraL
Ik denk dat ik het dan wel aardig begrijp.
Ik leg eigenlijk gewoon een 5e computer aan die altijd aan moet staan met daarop een webpagina en de nodige shit die ik kwijt wil. Of een van de 4 die ik al heb altijd aan laten staan met de nodige software. Dat is niet echt wat ik wil.

De freesco router staat altijd al aan en als ik daar een harde schijf in prop (bijvoorbeeld een 500 mb) kan ik daar toch ook die webpagina op kwijt?

Nau ja alvast bedankt voor de InFo ik ga nog wel het net door zoeken hoe ik dat het makelijkste kan doen.
Ik denk dat ik er nog net effe iets meer van af moet weten.

Alvast Thanx !!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:38 schreef MiZtraL het volgende:
De freesco router staat altijd al aan en als ik daar een harde schijf in prop (bijvoorbeeld een 500 mb) kan ik daar toch ook die webpagina op kwijt?
Het is inderdaad wel mogelijk om FreeSCO op een HD te installeren, maar dan zou ik je liever aanraden om meteen een echte distro te nemen; SuSE,RedHat, Mandrake zijn goede om mee te beginnen en ze zijn zeer gebruiksvriendelijk.

Aan te raden vind ik zelf FreeBSD, maar daarvoor zal je eerst wat minder newbie moeten worden en wat unix kennis hebben opgedaan.

Veel suc6 ermee.
Pagina: 1