Toshiba TLP 450 probleem

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Ik heb hier een Toshiba TLP450 Projector. Een beamer dus. Maar nu geeft ie een vreemd beeld bij films en sommige andere kleuren. Alle kleurovergangen zoals van blauw naar wit enz. zijn gewoon wit of rozeachtig. Als er in een divx een spiegeling zit, dan is het hetzelfde verhaal. Het ziet er niet uit. Ook zoals hier op tweakers; als ik de forum-mainpage open, gaat het beeld trillen door alle lijnen terwijl ie op 85Hz staat. En ja dat kan ie wel aan, hij kan zelfs op 1280x1024@85Hz terwijl ie nu op 1024 staat.

Ik heb al een andere driver geprobeerd, maar dat helpt niet. De driver voor de monitor is Standaard beeldscherm, en ook dat veranderen helpt niet. Alleen als ik het contrast wat omlaag schroef wordt het wat minder.

Is de lamp nu gewoon op, of kan ik nog met wat andere software/instellingen klooien. Ik hoop het niet, het is een apparaat van 4500 euro en hij heeft zijn maximale branduren nog lang niet gehad. Maar ik vrees dus van wel, want het gaat om de projectie van de kleuren waarbij het meeste licht is benodigd.

Iemand ideeen of zal ik hem maar wegbrengen voor een nieuwe lamp. En zo ja wat kost zoiets. Garantie heb ik niet meer, hij is van 2000. En hij is van me pa, wat het allemaal nog wat pijnlijker maakt.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MacDokie
Iemand een id?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Voor een nieuwe lamp mag je op zo'n 1000 piek rekenen.
Of de lamp inderdaad het probleem is zou ik niet direct durven zeggen.
De refreshrate mag je gerust eens op 60Hz zetten hoor. Er is dus absoluut geen verschil tussen een hogere refreshrate en een lagere. Meestal is 60Hz de beste oplossing en vergt dit het minste van het apparaat. Probeer dus eens 1024x768x60Hz en stel de brightness en contrast eens in op een wat lager niveau.
Heb je misschien ook al eens met de fine/course tuning gespeelt ? Hiermee lossen ook een hoop problemen zich op.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik zou eens even kijken of je de ingangs gevoeligheid van je projector aan kunt passen, dergelijke symptomen zie je ook wel eens als je de ingang overstuurd.

• MacDokie
Op donderdag 21 maart 2002 08:53 schreef MASH_MAN het volgende:
Ik zou eens even kijken of je de ingangs gevoeligheid van je projector aan kunt passen, dergelijke symptomen zie je ook wel eens als je de ingang overstuurd.
en waar zou ik dan ergens moeten kijken? weet iemand dat?