Toon posts:

Terminal Server Clients aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn bezig met het aanleggen van een netwerk met terminal tervers. De servers zijn al besteld, maar de clients nog niet. Wie heeft er ervaring mee en weet waar ik op moet letten bij de aanschaf.

Wat ik met name wil weten is:
-welk merk?
-hoeveel flash geheugen?
-hoeveel RAM?

Er zullen alleen Office-achtige toepassingen op gaan draaien.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
RAM en applicaties zijn niet zo interessant, die draaien op de terminal server. alleen keyboard, video en muis draait "lokaal" op de terminal en indien gewenst een webbrowser.
o.a. Compaq, Wyse en ChipPC hebben terminals (thin clients) op basis van WindowsCE

Ik heb met deze terminals geen praktijkervaring alleen met ander citrix constructies.
Belangrijkste lijkt me de management mogelijkheden.

Om hoeveel clients gaat het?
Ga je Citrix ook gebruiken?
en budget?
Wat bied je serverleverancier als beste oplossing en waarom?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

De Compaq en Wyse Thin Clients zijn intern bijna identiek...en werken verder prima. Kijk ook eens naar de modellen van Neoware, zij hebben recent de Capio lijn van Boundless overgenomen en produceren nu ook Thin Clients voor IBM.

De Neoware modellen performen goed (het scrollen van graphics bv) en sommige zijn uitgerust met Linux :-) Neoware heeft ook een goede managementsoftware om de Thin Clients centraal te beheren en te updaten.

Op www.ncd.com vind je nog meer Thin Clients...daar heb ik enkele jaren ervaring mee en zijn ook prima qua beheer en kosten.

De ChipPC heb ik nog geen ervaring mee.

Probeer ook te denken aan het gebruik van een scrollmuis...dat werkt op sommige clients simpelweg niet (bv vanwege WindowsCE)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Denk ff aan het synchroniseren van PDA's en dergelijke dit kan namelijk niet op een thinclient!

Je kunt ook een stel windows pc's oplappen die gebruiken als thinclient, doen wij ook, met een windows 3.11 interface (protman.exe ipv explorer.exe als shell) lijkt het een gewone terminal! :)

Veel cheaper als allemaal die andere thinclients!

HP maakt trouwens ook thinclients, zij gebruiken Linux (of Unix) al een hele poos, met daarop CDE en de citrix connectie.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
We hebben er (voorlopig) een stuk 30 nodig. De prijs is niet zo belangrijk. Wel belangrijk is het synchronizeren vam PDA's. Ze gaan draaien op Win2000.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 21 maart 2002 09:33 schreef Duke13 het volgende:
We hebben er (voorlopig) een stuk 30 nodig. De prijs is niet zo belangrijk. Wel belangrijk is het synchronizeren vam PDA's. Ze gaan draaien op Win2000.
Daar gaan je Thinclients! :D

Je moet dus voor Windows based terminals gaan!

En net zo doen als wij hier gaan doen!
Als je nou ff een mailtje stuurt naar mij: zwahiel@xs4all.nl
dan zal ik je vanmiddag als ik op mijn werk ben (heb me net verslapen) ff een raport sturen wat ik vorige week over dit probleem gemaakt heb.

Je moet het dus lokaal doen!
Het handigste is om via de windows 3.1 interface een icoontje erbij te zetten voor het synchroniseren van de PDA die dan direct naar de Exchange server synchroniseerd. Je hebt dan het icoontje afsluiten van de computer, ICA sessie en PDA Synchroniseren! :)

Dat werkt redelijk... Waarom moet dit lokaal, alle nieuwe PDA's werken via USB en da's nou net niet te bereiken in Citrix op M$ Terminal Server...

Helaas! Maar goed dat je postte anders had het een dure grap kunnen worden voor je ;)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb wel goeie ervaringen met Acer WBT300's. Windows based zijn die en ondersteunen RDP5 en ICA.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zwahiel, Windows 2000 ondersteund usb, en Citrix ook dus dat gaat gewoon werken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 21 maart 2002 22:17 schreef seq_uence het volgende:
Zwahiel, Windows 2000 ondersteund usb, en Citrix ook dus dat gaat gewoon werken.
Kom maar dan!

Het probleem met Citrix is gewoon dat je alleen COM en LPTx poorten door kunt mappen naar de Citrix server!

Er is nog geen goede en betrouwbare manier gevonden (volgens mij nog helemaal geen!) om USB door te mappen naar de server!

Tuurlijk kun je USB gebruiken voor een muis of toetsenbord, dat kan bij de Capio II's al, maar voor een PDA of zoiets dergelijks kun je het via Citrix vergeten!

Het is niet voor nix dat Citrix dit zelf al aangeeft! :)
Ik heb Duke al gemaild om het word docje, omdat ik morgen niet meer op me werk kom en het eigenlijk ook ff nodig heb voor school...

Als ie dat ff terug stuurd, dan zet ik het wel ff online, kun je precies lezen waarom het niet kan!

Trust me, als het kon had ik die hele rapportage heel wat korter kunnen maken, en had ik dit echt niet op GoT gezegd!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:17 schreef seq_uence het volgende:
hmm.. hoe wil jij je pda's dan synchroniseren? Aan je servertje prikken?? Zouk nie doen :/ En bij een Thin Client kan je dat al helemaal vergeten...

• seq_uence
Heren de topicstarter geeft aan dat ze bezig zijn met aanleggen, hebben jullie al gekeken hoe het onder Citrix XP is geregeld ?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 23:54

wielhelm

80/86 ST bladebladed

fuijitsu siemens heeft ook mooie terminals die je eventueel later om kan bouwen tot pc's

Verwijderd

Topicstarter
We gaan proefdraaien met 2 Wyse Winterm 3360 Thin Clients.
Daar zit een PCMCIA slot in, daar kunnen de PDA's aan.
Over het probleem met de CD-ROM en diskdrives zijn we nog aan het nadenken. Een optie is om er een paar 'normale' werkstations tussen te zetten. Of met USB devices werken.
Maar die zijn natuurlijk erg traag.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op vrijdag 22 maart 2002 10:18 schreef Duke13 het volgende:
We gaan proefdraaien met 2 Wyse Winterm 3360 Thin Clients.
Daar zit een PCMCIA slot in, daar kunnen de PDA's aan.
|:(
Of met USB devices werken.
Maar die zijn natuurlijk erg traag.
|:(

Ik neem al het bovenstaande pas terug als jij zegt dat je NIET met Citrix gaat werken... Anders is het onmogelijk... En dat zeg ik niet, maar Citrix zelf in een mail voor de rapportage van me!

• seq_uence
Vanaf Citrix Metaframe 2.0 en XP is de usb ondersteuning er wel, blijkbaar houd Citrix je niet goed op de hoogte zwahiel ?

En zet niet overal |:( bij, dat deed je ook in een reactie op mijn posts, en dat is behoorlijk irritant !

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op vrijdag 22 maart 2002 17:09 schreef seq_uence het volgende:
Vanaf Citrix Metaframe 2.0 en XP is de usb ondersteuning er wel, blijkbaar houd Citrix je niet goed op de hoogte zwahiel ?

En zet niet overal |:( bij, dat deed je ook in een reactie op mijn posts, en dat is behoorlijk irritant !
Leg mij eens uit dan waarom Citrix zelf zegt dat het niet kan, niet goed is en nog in een teststadium zit :?

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 17:09 schreef seq_uence het volgende:
Alleen voor printers, nog niet voor overige randapparatuur; ze krijgen de usb redirector niet zo makkelijk in orde:
http://hqextsrvsft01.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe/,/?Session=2684900,U=1,ST=229,N=0005,K=11786,SXI=1,Case=obj(16072)
Pagina: 1