Toon posts:

[php] nieuwsscript floodbaar hoe voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik heb een vraagje ik een nieuwsscript dat het volende doet:

Je tikt een reactie klikt op verzenden en dan wordt je bericht gepost en wordt je doorgestuurd naar de lees pagina waar je alle reacties kan lezen + nieuws nou is het probleem

als je op het verzend knopje klikt krijg je eerst een pagina met reactie succesvol toegevoegd en dan refreshed hij je door naar de lees pahina..

Dus als iemand op die door stuur pagina zit kan hij refreshen en dan wordt de site geflood wat kan ik daartegen doen bestaat er een anti terug klik of refresh script die ik dan op die pagina kan neerzetten?. het is namelijk erg irri als een of ander yesterday figuur je pagina gaat lopen flooden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In de session bijhouden waar iemand vandaan kwam.

Dus als dat nieuws-tik-script opent zet je in de sessie 'user is nu bij nieuws-tik-script' vervolgens test je bij je nieuws-post-script 'kwam user van nieuws-tik-script?' nee -> ga weg, ja -> goedzo.

En vervolgens zet je de positie op 'user is nu bij nieuws-verwerk-script'

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:02

ZeroCode

Woopie

Je kunt ook gewoon cookies gebruiken, werkt net zo makelijk, althans zo heb ik het opgelost :)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 16:37 schreef ZeroCode het volgende:
Je kunt ook gewoon cookies gebruiken, werkt net zo makelijk, althans zo heb ik het opgelost :)
Ja, maar cookies zijn client-side, en erg makkelijk te manipuleren/deleten...

Met sessions lijkt me inderdaad beter, en je kunt een minimale tussentijd om te posten instellen (2-5 minuten?)