We werken hier met Novell en Zen. Als we op een werkstation (Winnt) snelkoppelingen aanmaakt en deze zou willen verspreiden met zen dan is er het probleem dat die snelkoppeling onthoud waar deze gemaakt is. Dat is dus niet de bedoeling. Dus hoe maak ik die snelkoppelingen dom?
Je zal voordat je, de snappshot na de installatie maakt het icoontje weg moeten halen van uit het startmenu/desktop. Deze kun je op het netwerk opslaan of op een drive, die NIET mee wordt gescand door snappshot.
En voila! Geen ongewenste desktop vervuiling!
Suc6!
En voila! Geen ongewenste desktop vervuiling!
Suc6!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
?
Nee, ik bedoel dat als je op een werkstation een snelkoppeling maakt, dat die koppeling de pcnaam onthoud.
Dus een koppeling gemaakt op "werkstation" die je draait op "werkstation 2" gaat dan de applicatie opstarten van "werkstation". Dat moet die snelkoppeling dus niet doen.
Nee, ik bedoel dat als je op een werkstation een snelkoppeling maakt, dat die koppeling de pcnaam onthoud.
Dus een koppeling gemaakt op "werkstation" die je draait op "werkstation 2" gaat dan de applicatie opstarten van "werkstation". Dat moet die snelkoppeling dus niet doen.
Aha, sorry, dat begreep ik niet helemaal.
Erg merkwaardige situatie overigens, want dit heb ik nog nooit meegemaakt... (4.11)
Als je dan een nal object hebt aangemaakt, staat zit daar nog enige mogelijkheid tot muteren in? Registry ofzo?
* FoolZero gaat maar snel thuis zijn nw servertje weer herinstalleren, want dit is wel erg grappig om te zien natuurlijk...
BTW Hoe ziet die snelkoppeling er eigenlijk uit? Verwijst deze naar een UNC naam of naar een drive letter?
Waarschijnljk trap ik nu een hele open deur in, maar ik moet het toch vragen...
Erg merkwaardige situatie overigens, want dit heb ik nog nooit meegemaakt... (4.11)
Als je dan een nal object hebt aangemaakt, staat zit daar nog enige mogelijkheid tot muteren in? Registry ofzo?
* FoolZero gaat maar snel thuis zijn nw servertje weer herinstalleren, want dit is wel erg grappig om te zien natuurlijk...
BTW Hoe ziet die snelkoppeling er eigenlijk uit? Verwijst deze naar een UNC naam of naar een drive letter?
Waarschijnljk trap ik nu een hele open deur in, maar ik moet het toch vragen...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Als je met ZEN werkt, waarom dan niet gewoon via NAL shortcuts maken. (kunnen ze ze ook niet verzieken)
Omdat het nivo van van onze meest intelligente gebruiker zodanig hoog ligt dat ze helemaal gaan flippen van al die icoontjes in de Nal. Krijg je ook nog vragen als "wat is de Nal?" "Zo heb ik het niet geleerd, dus ik weet het niet. Doe jij het ff." "etc."
Met andere woorden ik wil doodnormale "slimme" snelkoppelingen dom maken en deze verspreiden met de nal zodat ze in het startmenu komen. Dat laatste is geen enkel probleem hoor, maar dat eerste.
Op het oog lijkt zo'n koppeling ook normaal, totdat je ze aanklikt dan zoeken ze op het netwerk de pc op waarvandaan deze komt. Kijk je na de foutmelding weer in de eigenschappen van deze snelkoppeling dan staat er wel doodleuk \\computer\ergensheen\prg.exe
(Snappen we het nog?
)
Met andere woorden ik wil doodnormale "slimme" snelkoppelingen dom maken en deze verspreiden met de nal zodat ze in het startmenu komen. Dat laatste is geen enkel probleem hoor, maar dat eerste.
Op het oog lijkt zo'n koppeling ook normaal, totdat je ze aanklikt dan zoeken ze op het netwerk de pc op waarvandaan deze komt. Kijk je na de foutmelding weer in de eigenschappen van deze snelkoppeling dan staat er wel doodleuk \\computer\ergensheen\prg.exe
(Snappen we het nog?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 15:29 schreef Jaymz het volgende:
Als je met ZEN werkt, waarom dan niet gewoon via NAL shortcuts maken. (kunnen ze ze ook niet verzieken)[/quote]Hé, daar zeg je wat. Heb ik dat niet ergens gezien.. Ga maandag gelijk eens uitzoeken, dat gaat gewoon werken. Deze maakt hij zelf aan bij het maken van een application van een *.axt That's it! tnx
Als je met ZEN werkt, waarom dan niet gewoon via NAL shortcuts maken. (kunnen ze ze ook niet verzieken)[/quote]Hé, daar zeg je wat. Heb ik dat niet ergens gezien.. Ga maandag gelijk eens uitzoeken, dat gaat gewoon werken. Deze maakt hij zelf aan bij het maken van een application van een *.axt That's it! tnx
Het mooie van een NAL icoontje, is als je Workstation Manager hebt draaien, en NALNTSRV hebt geinstalleerd, je een applicatie kan distribueren, zonder dat een gebruiker lokaal rechten heeft. (het System account neemt het over) Kan vanaf ZEN 1 starter pack. (weet ut niet zeker, werken nu met 2 full pack)
Via Nwadmn32 koppel je een APP aan een gebruiker/groep/ou/o, en geef je aan waar je het icoontje wil: Appl. Explorer/ Startmenu/ Desktop/ Systemtray, of Force run. (als Nalexpld.exe start, wordt geze App. uitgevoerd).
Via Nwadmn32 koppel je een APP aan een gebruiker/groep/ou/o, en geef je aan waar je het icoontje wil: Appl. Explorer/ Startmenu/ Desktop/ Systemtray, of Force run. (als Nalexpld.exe start, wordt geze App. uitgevoerd).
Pagina: 1