[WinME] "snelkoppelingen" in open/save vensters

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Wanneer je in Windows ME via een windows programma (paint, word enz.) een bestand opent of opslaat (met andere naam) staat er links in dat venster een grijze balk met daarboven "Zoeken in:" en dan in een rij onder (met icoon) elkaar "geschiedenis", "Mijn documenten", "Bureaublad", "Webmappen".

ALs je op zo'n icoon klikt ga je direct naar die map toe. Nu sla ik vrijwel nooit bestanden op in die mappen die daar staan en ik zou ze graag vervangen door mappen die ik wel vaak gebruik, kan dat? En hoe doe ik dat?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Dat kun je in je registy wijzigen
Office maakt gebruik van een common file dialogue welke te vinden is onder HKEY_CURRENT-USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\OpenFind\Places\UserDefinedPlaces
Hier kun je een nieuwe sleutel toevoegen
Wil je die standaard buttons weg hebben dan kan dat via
HKEY_CURRENT-USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\OpenFind\Places\StandardPlaces
Succes, maar kijk uit, maak eerst even een kopie van je registry.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 11:33

pmeter

Poes!

Ditzelfde met XP (alleen bij professional) doe je als volgt:
Uitvoeren: gpedit.msc
>gebruikersconf.
>beheerssjablonen
>Win.Verkenner
>Alg. dialoogvenster bestand openen
Dan: "items op locatiebalk" inschalen en dan kun je je eigen voorkeuren opgeven :*)

[ Voor 105% gewijzigd door pmeter op 16-09-2004 16:16 . Reden: antwoord zelf gevonden ]