Toon posts:

Fortran 90 Compiler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een vak iets gaan programmeren in Fortran 90, maar na 2 dagen zoeken heb ik geen gratis/open source Fortran 90/95 compiler gevonden. Iemand die er eentje heeft of weet te staan.....bij voorkeur voor linux/i386?

bvd.

Verwijderd

Topicstarter
De enige 'free compiler' zou die van Veridian zijn. Op de site staat:
Veridian Personal Linux f90 Version
This product is no longer being offered
En zoals ik al zei, ik heb 2 dagen oa met google lopen zoeken en jou zoekterm ook al 10x gebruikt....nee daar staan geen bruikbare links tussen voor zover ik gekeken heb.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

er is toch een gnu-compiler-pakket ?
gcc ea, bevat bij mijn weten ook een f90 compiler.

Humm, dat zou wel es alleen een fortran77 compiler kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
precies...:'(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zijn nog wel wat gratis te vinden fortran compilers geloof ik hoor, www.fortran.com biedt ze geloof ik oa gratis aan.

Maar in principe 'horen' dat soort compilers bij je OS meegeleverd te worden

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, maar op fortran.com word eigenlijk maar 1 'free' compiler aangewezen, en op die pagina staat dus wat ik hierboven in de quote heb gezet, hij wordt niet meer aangeboden. En volgens hun mag de compiler ook niet meer door iemand anders te download or whatever aangeboden worden, wat in de license agreement schijnt te staan.

Suffe actie hoor, de enigste gratis compiler aanbieden en die later terugtrekken.

Ik heb er wel een van Intel gevonden, (> 50 Mb, beetje veel lijkt me) en ik heb hem ook nog niet aan de praat.
Pagina: 1