Toon posts:

verborgen discriminatie in W&L / SG etc

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer verschijnt er in W&L een discussie over allochtonen/asielzoekers/buitenlanders. Deze discussies worden vaak gekenmerkt door nogal wat niet onderbouwde onzin over en weer, en leiden meestal tot niets. Wat mij dan met name in W&L opvalt is dat er in een aantal gevallen geen enkele mod zich met een dergelijke draad bemoeit en dat een aantal tweakers zonder enige vorm van sanctie allerlei discriminerende onzin mogen neerpletten.

Er zijn een aantal users op GoT die kennelijk speciaal voor dit soort onderwerpen op GoT zit, als je kijkt wat hun inbreng is in technische fora is dat veelal minimaal en / of van matige kwaliteit.

Ook voldoen veel van dat soort topics niet eens aan de FAQ, toch worden ze (in W&L) niet gesloten. Raar en inconsequent zou ik dat willen noemen.

Het lijkt me verstandig dat er eens beleid voor dit soort topics wordt geformuleerd en / of nog eens wordt gecommuniceerd en dat er maatregelen volgen tegen tweakers die zich schuldig maken aan discriminatie.

Een aantal W&L voorbeelden:

[topic=444595/1/50]
[topic=434046/1/50]
[topic=437734/1/50]
[topic=395188/1/50]

Je kunt je dan wel in de discussie mengen, maar argumenten en onderbouwing worden gewoon als zijnde niet relevant of onwaar betiteld en een aantal users gaat weer gewoon door met de discriminerende opmerkingen.

Dat dit met name in W&L voorkomt is waarschijnlijk te danken aan het feit dat dit forum zonder voorwaarden voor elke tweaker is te gebruiken, in tegenstelling tot de andere General Chat fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is er ook iemand die er wat van zegt..

Er zijn gewoon enkele users, die constant en graag hierover willen "discusieren" . Zij zijn er op uit om nog meer haat tegenover "anderen" te stimuleren. Hieruit onstaat weer een kudde die meedoet en het voor "anderen" weer verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 20 maart 2002 17:05 schreef janjanjansen het volgende:
En weer verschijnt er in W&L een discussie over allochtonen/asielzoekers/buitenlanders. Deze discussies
En weer verschijnt er in LA een discussie over discussies over allochtonen.

Waarom zien sommige mensen niet in dat je gewoon op een normale manier over dat soort dingen moet kunnen discussieren?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

oohhh nee, daar gaan we weer......
[topic=439224/1/25]
[topic=441520/1/25]

eerst deze topics lezen voordat je in deze draad post, ik ga weg en kom niet meer terug en raad alle 'verstandige' mensen ook aan hier weg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voordat dit verzandt in een discussie over allochtonen, ik had de bedoeling een discussie over beleid en uitvoering daarvan t.a.v. discriminerende posts aan te zwengelen. Als er in die topics op een normale manier zou worden gediscussieerd door iedereen zou er niks aan de hand zijn en zou deze post overbodig zijn. Echter er is een groep gebruikers die dat niet doet/wil/kan. En daar wordt niet tegen opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 17:16 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

En weer verschijnt er in LA een discussie over discussies over allochtonen.

Waarom zien sommige mensen niet in dat je gewoon op een normale manier over dat soort dingen moet kunnen discussieren?
Dat is dan een teken dat er iets mis is, als dit constant aan de orde moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 17:18 schreef cutter het volgende:
oohhh nee, daar gaan we weer......
[topic=439224/1/25]
[topic=441520/1/25]

eerst deze topics lezen voordat je in deze draad post, ik ga weg en kom niet meer terug en raad alle 'verstandige' mensen ook aan hier weg te blijven.
En deze reactie vind ik nogal ongepast. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze discussies worden vaak gekenmerkt door nogal wat niet onderbouwde onzin over en weer, en leiden meestal tot niets.
Na mijn laatste Fortuin discussie in de HK ( :o ) ben ik evan overtuigd dat dit algemeen zo is, niet alleen met allochtonen discussies. Discussieren kan blijkbaar niet meer in de hedendaagse (internet-)samenleving (ik merk dit nl. ook op fokzine), argumenteren is ouderwets. Gewoon moddersmijten, jouw mening is namelijk jouw eigen vrijheid (duh), de andere mening is fout (dus). En dus heb je gelijk (zo!). 8-) ( |:( )tm

Wat ik probeer te zeggen is: dit is een algemeen manco op heel GoT en in de hele samenleving, vooral bij (m.i.) luie, psychisch onvolwassen en/of laagopgeleide, jeugdigen. En je kan er niks tegen doen of je zou elke discussie bij voorbaat moeten afkappen, want dit gebeurt letterlijk overal :'(.

[edit]
tiepvoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ja dat is is het...

een discussie is pas een discussie als iedereen het met jou stelling eens is en daar ja en amen op zegt...

iig zo lijkt het er steeds vaker uit te zien...

ipv een verrijking van je kennis over andermans stand punten... en daar hoef/moet je imhn het helemaal niet mee eens te zijn...

en ten tweede het wij/zij verhaal, daarvoor worden steeds vaker argumenten gebruikt die misschien niet racistisch zijn maar wel discriminerend... ieder negatief uitlegbaar puntje wordt voor mijn gevoel een beetje gebruikt om een hele groep te beschrijven... Net weer zo'n topic geweest in de HK over het gebruik van SU..
't lijkt wel als je niet voor mij bent (maar dan ook 100%) dan ben je tegen mij en ben je alles wat niet mooi is..

't zijn een paar losse constatering van mijn kant... en een forum als GoT kan heel moeilijk mensen vertellen hoe ze moeten discusieren, maar er mag imho wel eerder actie ondernomen worden op het uitlokken van flames, ik heb op dit moment het idee, dat er pas ingegrepen wordt als er echt geflamed wordt...

('t kan zijn dat deze reactie chaotisch en verwarrend overkomt, maar ik moest het gewoon ff kwijt en weet het op dit moment ff niet beter te verwoorden)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W&L bestaat dat ook nog :? , was eerst een prima forum met goede en doordachte
topics en stellingen alleen het niveau zonk op een gegeven moment tot ongekende diepte ,
sindien ben ik er niet meer geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:50 schreef Smokehead het volgende:
W&L bestaat dat ook nog :? , was eerst een prima forum met goede en doordachte
topics en stellingen alleen het niveau zonk op een gegeven moment tot ongekende diepte ,
sindien ben ik er niet meer geweest :(
dat lijkt me dus ook de reden van post van de topic-starter.
De grote toename van users op GoT met het bijbehorende niveau-verschil (van 14 jarige midd.scholier tot afgestudeerde acadeem) gecombineerd met de laagdrempelige toegang tot het W&L forum (geen drempel zoals SG NST en HK) resulteert in een heel divers postgedrag.

Op dit moment is, met de verkiezingen voor de deur, het aantal topics over Pim Fortuyn, stellingname in politieke voorkeur, (vermeend) racisme/discriminatie e.d. een hot item.
Of W&L , met zijn doelstelling kwalititatief hoge discussies te voeren, het juiste forum hiervoor is, is voor mij op zijn minst twijfelachtig.
Natuurlijk kan niet iedereen in elk topic even actief participeren; het valt echter wel op dat juist in dit soort topics een aantal mensen post die je in geen enkel andersoortig topic in W&L terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb door dat deze topic er is, ik ga er op reply-en, maar op dit moment heb ik daar even geen tijd voor. Alvast excuses voor de vertraging. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 20 maart 2002 20:47 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb door dat deze topic er is, ik ga er op reply-en, maar op dit moment heb ik daar even geen tijd voor. Alvast excuses voor de vertraging. :)
Ehm, nou......vooruit dan maar. Laat ons niet te lang wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bedankt voor het laten weten dat 't gezien is... :)

iig wat mij betreft zijn je excusses aanvaard... beter een late goede reply dan een matig tot slechte snel... Hottopics vind hem wel...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brute shit

bannen die halfe garen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---
Ik ben blij dat er wederom een topic geopend is omtrent dit probleem. Hopelijk kan dit topic leiden tot oplossingen of verbeteringen in het huidige GOTbeleid.
---

1.
Ik stel voor om extra lite-mods in de GC forum te zetten, die hier naar kijken.

Kan me ooit herinneren dat Hatay door Lewella werd benoemd als lite-mod om het in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 20 maart 2002 21:52 schreef Kemo het volgende:

Kan me ooit herinneren dat Hatay door Lewella werd benoemd als lite-mod om het in de gaten te houden.
Was in dit topic. En dan alleen in dát topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:38 schreef kingofhill het volgende:
brute shit

bannen die halfe garen
wil jij half GoT bannen :? :{

want in principe misdraagt half GoT zich in discussies op bovengenoemde manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Op woensdag 20 maart 2002 17:39 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Na mijn laatste Fortuin discussie in de HK ( :o ) ben ik evan overtuigd dat dit algemeen zo is, niet alleen met allochtonen discussies. Discussieren kan blijkbaar niet meer in de hedendaagse (internet-)samenleving (ik merk dit nl. ook op fokzine), argumenteren is ouderwets. Gewoon moddersmijten, jouw mening is namelijk jouw eigen vrijheid (duh), de andere mening is fout (dus).
Helemaal mee eens. Er zijn maar weinig W&L discussies die tot het einde interessant blijven. Soms is het niveau aan het begin best hoog, maar dan komen er mensen langs die totaal irrelevante dingen gaan posten, of in herhaling vallen.

[topic=407676/5/25] was een best interessante discussie, totdat er mensen idd weer gaan smijten met termen als 'jij leest niet goed/snapt er niks van/enz.'

Discussieren is toch juist bedoeld om extreme meningen tegenover elkaar te zetten middels argumenten?

In veel discussies is het echter ofwel een welles/nietes verhaal, ofwel een 'schreeuw/flame zo hard als je kan'-verhaal (of een combi).

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht met spanning en geduld af. Simpele oplossingen voor lastige vraagstukken zijn er nou eenmaal niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft mogen al dit soort discussies meteen dichtgegooid worden. Dit is toch in de eerste plaats een forum over computerproblemen, of niet soms? Alleen, als ze toch blijven bestaan, zal ik het toch niet kunnen laten om te posten. Dat zit nu eenmaal in veel mensen, in ieder geval ook in mij. Als dit soort discussies eenvoudig niet meer worden toegelaten, dan ga ik toch gewoon op Fok kijken? En dan zijn jullie mooi van het probleem af.

Of is dit te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 20 maart 2002 23:31 schreef Lemmeb het volgende:
Wat mij betreft mogen al dit soort discussies meteen dichtgegooid worden. Dit is toch in de eerste plaats een forum over computerproblemen, of niet soms? Alleen, als ze toch blijven bestaan, zal ik het toch niet kunnen laten om te posten. Dat zit nu eenmaal in veel mensen, in ieder geval ook in mij. Als dit soort discussies eenvoudig niet meer worden toegelaten, dan ga ik toch gewoon op Fok kijken? En dan zijn jullie mooi van het probleem af.

Of is dit te simpel gedacht?
Ach, laten we SG, de HK en NSTM dan ook maar dichtdoen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 23:31 schreef Lemmeb het volgende:
Wat mij betreft mogen al dit soort discussies meteen dichtgegooid worden. Dit is toch in de eerste plaats een forum over computerproblemen, of niet soms?
Discussie is goed, ook over maatschappelijke vraagstukken. Maar dan moet je dus alleen reageren in die topics als je iets te melden hebt, net als in de tech-fora. Aan zinloze lege "nietes"-posts heb je net zoveel als aan "goh"-posts in de tech-fora.

Wat mij betreft bestraf je veelvuldig zinloos welles-nietes gediscussieer in de serieuze discussie-fora met een NOW oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 23:35 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Ach, laten we SG, de HK en NSTM dan ook maar dichtdoen.
Daar zou ik in elk geval niet eens zoveel moeite mee hebben, de techfora blijven voor mij toch het belangrijkst. Vooral die HK gaat echt nergens over.

edit:
[quote]
Discussie is goed, ook over maatschappelijke vraagstukken. Maar dan moet je dus alleen reageren in die topics als je iets te melden hebt, net als in de tech-fora. Aan zinloze lege "nietes"-posts heb je net zoveel als aan "goh"-posts in de tech-fora.

Wat mij betreft bestraf je veelvuldig zinloos welles-nietes gediscussieer in de serieuze discussie-fora met een NOW oid.
[/quote]

Maar wie gaat dan bepalen wat zinloos is? Dat lijkt me ten eerste een onbegonnen werk, ten tweede een karwei dat je nooit objectief kunt doen. Wat mij betreft is het toelaten òf niet toelaten, maar niet ergens tussenin gaan zitten. Dit kan misschien bij de techfora, maar niet bij de fora waar meningen een belangrijke factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 23:39 schreef Lemmeb het volgende:
Maar wie gaat dan bepalen wat zinloos is? Dat lijkt me ten eerste een onbegonnen werk, ten tweede een karwei dat je nooit objectief kunt doen. Wat mij betreft is het toelaten òf niet toelaten, maar niet ergens tussenin gaan zitten. Dit kan misschien bij de techfora, maar niet bij de fora waar meningen een belangrijke factor zijn.
Same as in de techfora, de betreffende mod. In beide gevallen is het evenzogoed subjectief. En echt ramdebiele postings zul je snel genoeg onderscheiden, geloof me. Lees anders voor de grap de discussietopics in de HK, SG en W&L eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals dat topic van vandaag, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/444595/1?limit=50, dat had wat mij betreft meteen mogen worden dichtgegooid. En daar is ook minimaal 2 keer over gepost in SU. Maar niemand die reageerde. Hoe moet dat dan, als iemand heel die draadjes moet gaan zitten beoordelen? Dat kost nog meer tijd en blijkbaar ontbreekt die tijd nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 23:50 schreef Lemmeb het volgende:
Zoals dat topic van vandaag, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/444595/1?limit=50, dat had wat mij betreft meteen mogen worden dichtgegooid. En daar is ook minimaal 2 keer over gepost in SU. Maar niemand die reageerde. Hoe moet dat dan, als iemand heel die draadjes moet gaan zitten beoordelen? Dat kost nog meer tijd en blijkbaar ontbreekt die tijd nu al.
in eerste instantie is de eerste topic in SU over het door jou genoemde topic gesloten door Morgoth : Ach het topic loopt nu al weer een tijdje en is al vrij groot. Dus ik laat hem gewoon open
dit zag ik pas later nadat ik hierop geattendeerd werd en zelf al (mijn 1e :( ) SU post had gemaakt. Die is nog niet dicht.

Overigens heeft LD aangegeven in DIT draadje te gaan posten dus het heeft wel de aandacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

daar gaan we weer ;)

(titel duidelijker gemaakt)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 00:07 schreef nickles het volgende:

[..]

in eerste instantie is de eerste topic in SU over het door jou genoemde topic gesloten door Morgoth : Ach het topic loopt nu al weer een tijdje en is al vrij groot. Dus ik laat hem gewoon open
dit zag ik pas later nadat ik hierop geattendeerd werd en zelf al (mijn 1e :( ) SU post had gemaakt. Die is nog niet dicht.

Overigens heeft LD aangegeven in DIT draadje te gaan posten dus het heeft wel de aandacht :)
Ik vraag me dan toch wel af, of Morgoth wel gekeken heeft wat voor, in mijn ogen, rare taal er in dit topic gebezigd werd, vooral door ene OGD, voordat hij besloot het dan maar open te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, dit gaat niet over jullie draadje, dit gaat over discussieniveau/-gedrag in het algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 00:24 schreef beelzebubu het volgende:
jongens, dit gaat niet over jullie draadje, dit gaat over discussieniveau/-gedrag in het algemeen ;)
back to ontopic mode sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een voorbeeld:
Op dinsdag 19 maart 2002 22:42 schreef Stellarc het volgende:

[..]

Je hebt nou eenmaal "KUT" moslims en "LUL" moslims dus die kan je idd niet over een kam scheren.

mannelijke en vrouwelijke dus .
Dit is een duidelijke vorm van verborgen discriminatie (tevens uitlokkende/provoceerende flame) wat niet door de beugel. Stellarc deed dit hier bewust en met opzet, maar probeert het zogenaamd "net" binnen de grenzen te houden.

Ik gaf een reactie hierop en moderator Steffie verzocht mij vriendelijk om begrijpend te leren lezen en zei dat het niet om een flame ging (kreeg ook een OW).

Je kunt uit zijn volgende verklaring halen hoe hij dacht over het bericht.
[verwijderd] stond een slappe verklaring waarom het geen flame was van Steffie's kant.
vraag: Waarom moest Stellarc dan zonodig de vrouwelijke en mannelijke moslims aanduiden met KUT en LUL moslims (dat vindt toch geen enkel vrouw en man leuk :? ).

Dit laat al blijken dat er niet/ of weinig wordt opgetreden tegen "zulke" users op het forum. Zo kunnen users (in dit geval Stellarc) blijven doorgaan met het geven van verborgen discriminerede/ vernederende berichten.

Doordat sommige modjes het als niet erg beschouwen zullen zulke users altijd door blijven gaan..

:edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer verschijnt er in W&L een discussie over allochtonen/asielzoekers/buitenlanders.
Je kunt je dan wel in de discussie mengen, maar argumenten en onderbouwing worden gewoon als zijnde niet relevant of onwaar betiteld en een aantal users gaat weer gewoon door met de discriminerende opmerkingen.
Veel van de topics die jij bedoeld worden gevuld op een 'chat-achtige' wijze zonder er veel bij na te denken...

Men wil de leukste -en vooral de snelste- zijn en in de ongedwongenheid van de eigen omgeving -vaak de slaapkamer- komen er nogal eens sterke bewoordingen aan te pas...

Overigens zit ik nog op enkele andere forums en volwassenen kunnen er ook wat mee....
Het is een 'probleem' dat deze vorm van discussiëren via internet eigen is.

Eerlijk gezegd erger ik me er steeds minder aan en dat komt mede door een vrij langdurige en constante aanwezigheid hier zodat ik mijn 'pappenheimers' wel ken zo langzamerhand...

De meeste schreeuwers en gelijkhebbers verdwijnen vaak net zo snel weer als ze gekomen zijn en je houdt 'de goeden' (waaronder ondergetekende uiteraard...) over... :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Op donderdag 21 maart 2002 00:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vraag me dan toch wel af, of Morgoth wel gekeken heeft wat voor, in mijn ogen, rare taal er in dit topic gebezigd werd, vooral door ene OGD, voordat hij besloot het dan maar open te laten.
Ik heb het momenteel erg druk, en de komende weken ook dus ik heb amper tijd. Ik zag dat topic die al 5 pagina's groot was.... en op dat moment had ik geen tijd om even heel dat topic door te spitten. Zodoende heb ik ook geen tijd om me inhoudelijk met dit topic bezig te houden, maar dat gaat LD dus blijkbaar doen.

Sorry mensen, maar heb het echt te druk :(

(nog maar een paar weekjes, dan ben ik er weer helemaal :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat topic nou nog op slot of hoe zit het eigenlijk? Ene OGD probeert me nu al te imponeren met z'n bokskwaliteiten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Op donderdag 21 maart 2002 11:50 schreef Lemmeb het volgende:
Gaat dat topic nou nog op slot of hoe zit het eigenlijk? Ene OGD probeert me nu al te imponeren met z'n bokskwaliteiten :'(
Hij is nu dicht, echt mijn excuses voor het zo laat reageren. Maar volgens mij is er momenteel even een W&L mod crisis, alle 3 de mods zijn beetje busy. Maar ik hoop dat LD en Diadem komende weken wat extra tijd kunnen vrij krijgen, ik kan dat niet. Maar na die aantal weken ben ik weer 100% beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanx. Van die modcrisis had ik al zo'n vermoeden. Kan ik weer aan het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik ben niet onder de indruk van het niveau van een aantal discussies in W&L. Maar rascisme of flames zie ik niet.

Ik zie wel een boel dogmatische mensen, zowel links als rechts, die zich niet heel erg veel storen aan andere meningen of soms zelfs feiten. Dat is erg vervelend, omdat het het niveau naar beneden haalt, maar om het nu te verbieden.

Het primaire beleid is al sinds de oprichting dat elke mening is toegestaan, hoe extreem ook, zolang hij netjes geformuleerd wordt en er niet op de persoon gespeeld wordt.

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik niet alle van de draden die jij opnoemt geheel gelezen heb. Het kan dus zijn dat ik de problemen gemist heb.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me bij Diadem aan.
Kom maar eens met concrete quotes die jij als puur racisme ziet, ik lees ze niet iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Overigens ga ik nu wel een aantal discussie beeindigen.

Het niveau begint op sommige plekken toch wel erg laag te worden, en bovendien lopen er erg veel discussies over PF of PF-gerelateerde zaken door elkaar heen.

Wat dat betreft heb je gegronde klacht.

Ik zie echter niets illigaals vooralsnog. Als jij het wel ziet graag een quote.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Sorry hoor maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat [topic=415515/1/100] wel erg belanrijk aan het worden is voor de mods. Met name de top 100.
Dat deel had er niet bij moeten komen. ;(

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan met concrete voorbeelden te komen. Zoals ik al eerder heb gezegd in deze draad: ik wil graag een stukje verduidelijking van het beleid en de uitvoering daarvan. Als ik met quotes moet gaan komen leidt dat tot dezelfde oeverloze discussies met betreffende gebruikers, en dat is dus niet de essentie van mijn initiele post.

Uitspraken die een (paar) incident(en) verheffen tot regel voor de hele groep, uitspraken als 'alle buitenlanders er uit' zijn volgens mij gewoon discriminerend en zouden mijns inziens voorzien moeten worden van een sanctie. En dat is toch gewoon modwerk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(of nog beter, dat er dus eindelijk eens iets gedaan wordt aan de zinloze non-argumenten die iedereen gebruikt, zoals ik al eerder uitlegde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Op donderdag 21 maart 2002 23:28 schreef KroontjesPen het volgende:
Sorry hoor maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat [topic=415515/1/100] wel erg belanrijk aan het worden is voor de mods. Met name de top 100.
Dat deel had er niet bij moeten komen. ;(
:?

Uh, een reply in dat topic plaatsen kost 5 sec in tegenstelling tot een thread van 25 pagina's doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens mij wel zo, dat topics over Pim Fortuyn en racisme van tijdelijke aard zijn. Waarschijnlijk waait het wel weer over na de verkiezingen. En om daar nu je hele modbeleid voor aan te passen...

Misschien moeten jullie zorgen dat er tijdelijk één algemeen verkiezingstopic en één algemeen racismetopic (of allebei inéén) komt voor alle fora tesamen, waar men lekker zijn/haar ei in kwijt kan, en de rest zonder pardon of OWŽs meteen dichtgooien. Mensen die zonodig extreme taal uit willen kramen, zullen dat toch wel doen. Maar de mensen die daar normaal gesproken op reageren, gaan die topics op een gegeven moment mijden als de pest. En dan is het voor de eerste groep ook niet interessant meer. Dit scheelt de moderators waarschijnlijk ook een hoop tijd.

Of een tijdelijk forum met eigen moderators onder de noemer ŽverkiezingenŽ ofzo? Tijdelijke omstandigheden vragen nu eenmaal ook om tijdelijke maatregelen! Maar ik heb verder natuurlijk de ballen verstand van dat modereren, dus ik zeg ook maar wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
In principe is het momenteel zo dat de politieke filosofie topics in W&L moeten, dat de topics over politiek nav het nieuws in NST&M moeten en de overige politieke topics in SG. Maar binnenkort zal het thema forum veranderen van onderwerp (ik weet niet wanneer, ben ik even aan het uitzoeken).

Ik denk dat we wat strenger gaan modereren op politiek topics en de teugel weer even wat harder aantrekken zodat alleen nog de politieke filosofie topics in w&l blijven. Maar dit moet ik nog wel even overleggen met m'n collega's.

[edit]
Ik zit nu nog op school, dus ik heb even tijd tussen de lessen door maar ik ben straks weer weg om voorlopig (met hier en daar even een korte stop) weer weg en druk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Politieke discussies en soortgelijke topics kunnen dan wel van tijdelijke aard zijn, discriminatie is dat niet. Je zult als moderator van een forum in General Chat altijd alert op dat soort zaken moeten zijn. Daarnaast is de gebruikte manier van reageren/posten ook onderwerp van aandacht van de moderator.

Het staat zo mooi omschreven in de FAQ van W&L:
Gebruik argumenten Op W&L wordt het sterk gewaardeerd als je je meningen onderbouwt met argumenten. Het is dus niet de bedoeling dat je roept: "God bestaat niet!" of "Evolutie is onzin" en verder niets; onderbouw je mening met argumenten waarvan jij denkt dat ze overtuigend zijn.
Reageer serieus Als je het niet eens bent met mensen, reageer dan op serieuze wijze. Opnieuw is het de bedoeling dat je beargumenteert waarom je het niet eens bent, en dat je in gaat op de argumenten van de ander. Probeer te voorkomen dat je langs elkaar heen praat, en alleen allebei je eigen verhaaltje ophangt zonder naar de ander te luisteren.
Ga niet te veel offtopic Ieder topic gaat over een bepaald onderwerp, en het is niet de bedoeling dat je het plotseling over iets heel anders gaat hebben. Dus een topic over evolutietheorie is bijvoorbeeld niet de plaats om het over het bestaan van god te gaan hebben.
Wees enigszins subtiel Ook al denk je bijvoorbeeld dat het atheïsme een slechte invloed op de mens heeft, dan nog hoef je niet te roepen "Alle atheïsten zijn moordenaars!" Probeer je mening zo te verwoorden dat je niet direct al je 'tegenstanders' tegen je in het harnas jaagt: je discussieert met elkaar, niet tegen elkaar.
Flame niet Ruzies en dergelijke moeten voorkomen worden. Ga anderen niet uitschelden, of op andere wijze vervelend bejegenen. Als iemand tegen jou gaat flamen, wees de wijste en ga er niet op in. Lok ook geen flames uit door uitspraken te doen als "Alle Christenen zijn gek!"
Speel niet op de man Als iemand een standpunt verkondigt waar je het niet mee eens bent, pak hem dan op het standpunt. Een van de vervelendste dingen die je kan doen is in plaats daar van de persoon zelf aanvallen. Dus iemand die vertelt waarom hij vindt dat het asielbeleid moet worden aangepast moet niet beantwoordt worden met "Jij bent gewoon een vieze fascist!"
Respecteer elkaar De mensen op dit forum zijn niet je vijanden, maar je gesprekspartners. Dit geldt ook voor mensen die het niet met je eens zijn. Respecteer elkaar, dat komt de sfeer ten goede.
In de genoemde topics wordt veelvuldig tegen deze regels ingegaan. Flame, gebrek aan respect voor elkaar, op de man spelen, etc. zijn meer regel dan uitzondering voor een aantal gebruikers. Als deze regels gerespecteerd en gehandhaafd zouden worden zou dat de kwaliteit van de discussie behoorlijk ten positieve beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het moment dat ik er tijd voor heb is nu. Ik ga nu dus deze topic doorlezen en de topics waarnaar verwezen wordt. Dat ziet er best lang uit, je kan straks aan de tijd van mijn volgende post zien hoe lang ik er mee bezig ben geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik ben het helemaal eens met janjanjansen. Ik heb een keer netjes zo'n "racisme"-topic doorgenomen en op het einde een heleboel replies op quotes gegeven waarin ik een voor een een tegenargument gaf. Mijn hele post werd daarna op een minder subtiele manier onderuit gehaald. Posts zoals:
KIJK EENS UIT JE DOPPEN MAN!!!
WAT EEN LULKOEK!!!
En meer van dat soort ongein. Dit is een van de redenen waarom ik een tijd lang mijn hele discussieerzin ben verloren. Ik kon gewoon geen energie meer vinden om me in wat voor discussie dan ook te vermengen omdat er altijd van deze halfgare onzin geblaat werd.

Ik pleit ook voor een aanpassing in het beleid of een strengere toepassing van de regels, hoewel iedere mening geaccepteerd moet blijven, mits goed onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Tussen anti-discriminatie en censuur bestaat een preciare balans. Als je alles dicht gooit wat zelfs maar ruikt naar racisme stop je bepaalde zaken in de doofpot - dat is waar iemand als Fortuyn op dit moment mee scoort. Als je niets dicht gooit kunnen allerlei minder aardige mensen (om maar eens een flame te voorkomen ;)) daar misbruik van maken om te extreme denkbeelden te propageren. Hier moet je een goede balans tussen vinden.

Mocht iemand op een bepaald moment vinden dat die balans zoek is, stuur dan even een mailtje naar wlmods@tweakers.net - wij kunnen ook niet ieder topic volgen, en wat in het begin goed gaat wil later nog wel eens ontaarden. In W&L is het naar mijn mening vaak lastig om snel te zien hoe een discussie verloopt zonder een groot deel van de draad te lezen.

Een belangrijker probleem is echter dat sommige mensen niet op normale wijze kunnen discussieren. Als iemand denkt met scheldwoorden, ongefundeerde uitspraken, etcetera te kunnen discussieren, dan heeft hij het bij het foute eind. Dat kan gewoon niet. Dit is een probleem dat weinig met discriminatie te maken heeft, maar algemener speelt.

Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit deze draad en de voorbeelden waar naar gelinkt wordt is dit: gaat het om de balans tussen vrije discussie / anti-discriminatie, of gaat het eerder om mensen die op slechte wijze discussieren?

[Edit]

Overigens, als iemand je uitscheldt, wacht dan niet of er toevallig een mod is die langs komt in die draad. Stuur gewoon een mailtje naar wlmods@tweakers.net of ICQ een van ons (ook al lijken we offline, wellicht zijn we invisible) - op die manier weet je zeker dat het niet over het hoofd gezien wordt en kan de mod ingrijpen op het moment dat het speelt. Een modactie twee dagen na een flame is mosterd na de maaltijd, en het is simpelweg niet mogelijk om iedere dag alle topics geheel door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:55 schreef Lord Daemon het volgende:
Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit deze draad en de voorbeelden waar naar gelinkt wordt is dit: gaat het om de balans tussen vrije discussie / anti-discriminatie, of gaat het eerder om mensen die op slechte wijze discussieren?
Wat mij betreft ging het er in het topic [topic=444595/1/25] gewoon om dat het topic helemaal nergens over ging. De topicstarter opent het topic met een aantal stellingen op een heel suggestieve manier zonder eigenlijk zelf ook maar één argument of oplossing te noemen. Hij zegt doodleuk ŽEr zitten teveel buitenlanders in de gemeenteraad, hier moet wat aan gedaan worden. Punt.Ž Oftewel: sluiten die hap, want de topicstarter deponeert een stelling zonder argumenten of oplossingen en je voelt al aan je water aan, dat er alleen maar ellende van kan komen. Bovendien was het sowieso een nutteloos topic, omdat er al zoveel topics over het onderwerp liepen.

Toen user OGD (hoe haaltie het in zŽn hoofd trouwens om die naam te gebruiken, terwijl hij er aan zŽn emailadres te zien ook zelf werkt :?) zich ermee ging bemoeien, ging het op een gegeven moment helemaal nergens meer over. Ik persoonlijk vond overigens dat hij duidelijk tever ging in zijn uitspraken, maar dat kan ook aan mij liggen.

De topicstarter novosiebe en OGD beperkten zich vooral tot het doen van uitspraken zonder ook maar enige vorm van onderbouwing, er was werkelijk geen enkele discussie met hen mogelijk. Ze gooiden elke keer wat losse flodders het topic in, waar dan door mij of iemand anders in onze naîviteit serieus op gereageerd werd. Ze kwamenen op die reactie echt nooit maar dan ook helemaal nooit terug, tenzij één van hen in de reactie een flame oid dacht te bespeuren, dan doken ze er ineens wel bovenop. En zo ging dit het hele topic door.

Ohja, ik ga op een gegeven moment ook duidelijk tever in mijn uitspraken, dat zie ik zelf ook wel, voornamelijk uit frustratie om het feit dat het topic niet werd dicht dichtgegooid. Ik had er inderdaad beter aan gedaan helemaal niet meer in het topic te posten, dat realiseer ik me achteraf ook wel. Feit blijft, dat het topic volgens mij al van begin af aan rijp was voor een slotje.
Overigens, als iemand je uitscheldt, wacht dan niet of er toevallig een mod is die langs komt in die draad. Stuur gewoon een mailtje naar wlmods@tweakers.net of ICQ een van ons (ook al lijken we offline, wellicht zijn we invisible) - op die manier weet je zeker dat het niet over het hoofd gezien wordt en kan de mod ingrijpen op het moment dat het speelt. Een modactie twee dagen na een flame is mosterd na de maaltijd, en het is simpelweg niet mogelijk om iedere dag alle topics geheel door te lezen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als iemand mij bijvoorbeeld uitscheldt op GoT kan ik dat echt niet serieus nemen. Ik voel me dan echt niet beledigd ofzo. Maar ik wordt dan wel dusdanig geprikkeld om Žns ff te laten zien dat wat diegene kan, ik nog veel beter kan. Het komt gewoon niet in mŽn hoofd op om te gaan zitten :'( bij de modjes. Zo zal ik bij een in mijn ogen onterechte OW ook nooit gaan klagen bij de Bemiddelaar, dat is gewoon niet mijn stijl. Waarom zou ik bij jullie klagen? Om die persoon een OW aan te smeren? Dat is het hele akkefietje toch helemaal niet waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de historie van dit specifieke LA topic, de naam was: "daar gaan we weer........."
Deze naam is aangepast om de inhoud wat duidelijker te maken.

Ik denk dat juist het gevoel van de topic starter hier in doorklinkt, welke ik onderschrijf, oh nee he niet weer.

Om nu met heel specifieke voorbeelden aan te komen, (Lemmeb deed dit al) verzand je snel in wellus/nietus over OF een komma zo bedoeld was, dit wel de echte strekking van de bedoeling van de poster weergeeft, en meer warrig gedoe.
Toch wil ik één voorbeeld noemen: De start van de posting van "twee mooie citaten uit de telegraaf". Een paste van twee ingezonden brieven in een dagblad met als toevoeging door de starter "mooi he". Nauwelijks een start volgens de W&L policy.

De essentie gaat voor mij om wat je zelf zegt
Een belangrijker probleem is echter dat sommige mensen niet op normale wijze kunnen discussieren. Als iemand denkt met scheldwoorden, ongefundeerde uitspraken, etcetera te kunnen discussieren, dan heeft hij het bij het foute eind. Dat kan gewoon niet. Dit is een probleem dat weinig met discriminatie te maken heeft, maar algemener speelt
De genoemde topics in het voorbeeld staan nogal bol van dit soort reacties, waardoor de draad een hoog HK gehalte krijgt.
Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit deze draad en de voorbeelden waar naar gelinkt wordt is dit: gaat het om de balans tussen vrije discussie / anti-discriminatie, of gaat het eerder om mensen die op slechte wijze discussieren
zie de start van mijn verhaal; gevoelsmatig zeg ik: een combinatie van beide. De topics zijn zo divers dat ze m.i. slechts onder één noemer te plaatsen zijn: niet thuishorend in W&L.

Natuurlijk is dit in het licht van de komende verkiezingen en de oplopende spanningen hieromtrent af te doen als een tijdsgebonden hype. Ik hoop het :)

Ik vrees echter voor het volgende:
• de grote toeloop van nieuwe posters op GoT
• de drempelloze toegang tot posts in W&L
• gecombineerd met een significant aantal posts/reacties in actuele topics die het W&L niveau niet eens benaderen
kan dit een soort dweilen met de kraan open worden.
Een nadrukkelijk strak monitoren door Mods kan in ieder geval het laatste reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:55 schreef Lord Daemon het volgende:
Volgens mij gaat het janjanjansen vooral om het eerste en mij vooral om het tweede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 17:16 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het janjanjansen vooral om het eerste en mij vooral om het tweede :)
Ze hangen wel degelijk samen denk ik. Maar voor mij was het volgende de aanleiding:

GoT is een community. Als er binnen die community een aantal rotte appels het beeld gaat bepalen zodanig dat er een extreem luchtje aan hangt en dat daar onvoldoende tegen opgetreden wordt vraag ik me af of ik wel onderdeel wil uitmaken van deze community. Om te voorkomen dat deze situatie onstaat heb ik deze topic geopend met daarin een aantal voorbeelden en constateringen..

Daarnaast is er al de lopende discussie over de sfeer op GoT. Ik denk dat de topics in dit onderwerp ook goed weergeven hoe de sfeer verziekt wordt in een discussie. En dat kom je ook buiten dit soort topics wel tegen. Veelvuldig gebruik van |:( (ohw wat ben jij dom) en :( als je ook maar 1 fout maakt in je reply komt regelmatig voor... Jammer dat dat zo moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Laat mij om te beginnen nogmaals heel duidelijk zijn: Wat mij betreft is elke mening in W&L toegestaan. Zolang de post aan de W&L policy voldoet.

De betreffende topics hier bevatten een aantal posts die op het randje zijn, dat is zeker waar. Een flink aantal is behoorlijk nutteloos, een aantal is simpelweg onwaar. Sommige mensen proberen op de man te spelen terwijl anderen weer behoorlijk aggressief de aandacht trekken. Echter er vind geen enkele grove schending van de regels plaats, er wordt hoogstens een beetje offtopic gegaan, of men speelt een beetje op de man.

Dit zijn voor mij, en ik denk voor alle mods, ongelooflijk moeilijke threads. Je bent eigenlijk of te streng of the laks. Bij dit soort threads proberen we altijd een goede balans te vinden. Soms zijn we daarbij iets te snel met waarschuwingen of slotjes, en wordt er geklaagd in LA, soms zijn we iets te traag, en wordt er geklaagd in LA. Sorry, maar ik ben ook niet perfect.

Overigens zou ik nog willen opmerken dat een aantal van degenen die hier kritiek leveren behoorlijk boter op hun hoofd hebben. Wie de schoen past trekke hem aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar ik vraag me nog steeds af, wat jullie als moderators in gedachte hadden om iets aan het door de topicstarter aangehaalde probleem te doen. Of wil je soms ontkennen dat er een probleem is? Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Maar de moderators hebben het blijkbaar op het moment erg druk en hebben dus geen tijd om W&L continu te modereren, tenminste daar leek het de afgelopen dagen wel op. Niet dat ik jullie dat kwalijk neem ofzo, ik constateer alleen iets dat in mijn ogen een probleem zou kunnen vormen. Ik denk namelijk, dat naarmate de verkiezingen dichterbij komen, de kans bestaat dat W&L straks overstroomt met dit soort topics. Misschien is het handig, teneinde dit te voorkomen, om nu alvast iets te verzinnen om dit tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 23:48 schreef Diadem het volgende:
Een flink aantal is behoorlijk nutteloos, een aantal is simpelweg onwaar. Sommige mensen proberen op de man te spelen terwijl anderen weer behoorlijk aggressief de aandacht trekken. Echter er vind geen enkele grove schending van de regels plaats
Hoe kan je dat nou zeggen? Nutteloze, inhoudsloze of onware postinhoud is schending van de regels der discussie en dus schending van de W&L regels.

doe er wat aan, zou ik zo zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:48 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen? Nutteloze, inhoudsloze of onware postinhoud is schending van de regels der discussie en dus schending van de W&L regels.

doe er wat aan, zou ik zo zeggen!
Tsja, ik kan me voorstellen dat men niet zo kwistig is met het uitdelen van waarschuwingen achteraf. Eerst laat men topics ontsporen door ze niet op tijd dicht te gooien of door niet op tijd (dus tijdens de discussie al) met waarschuwingen te komen (nogmaals dit is niet bedoeld als verwijt achteraf, maar is gewoon een constatering van mijn kant), daarna zou men achteraf ineens allerlei waarschuwingen moeten gaan uitdelen. En dan wordt het toch moeilijk om de hoofdschuldige(n) aan te wijzen. Een dergelijke gang van zaken zou op mij in elk geval een beetje vreemd overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist het draadje van de citaten uit de Telegraaf eventjes doorgenomen. Daar kom ik zeker een aantal uitspraken tegen die niet op het randje zijn, maar er VER over wat mij betreft.
Opmerkingen als dat iedereen in de 3e wereldlanden te lui is om te werken en dat soort dingen. Als dat geen discriminatie is dan is het toch wel minstens heel erg dom geblaat. En zo heb ik er in dat topic alleen al een stuk of 6 gevonden.

Daarnaast zitten er een aantal gebruikers NIET anders dan op het randje te posten. En dit was nog een redelijk kort draadje. Vrijheid van meningsuiting kent zijn grenzen.

Op techfora hoef je maar m$ of UTFS te roepen en je hebt een OW aan je broek De noodzaak van die maatregelen bestrijd ik niet. In W&L kun je complete continenten met mensen voor dom & lui uitmaken zonder enige vorm van sanctie. En dat is slechts 1 voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 01:06 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, ik kan me voorstellen dat men niet zo kwistig is met het uitdelen van waarschuwingen achteraf.
Snap ik, maar doe er dan vanaf nu wat aan.... Het is zonde dat het zover is gekomen, maar laat het dan in elk geval niet nog verder ontsporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 12:45 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Snap ik, maar doe er dan vanaf nu wat aan.... Het is zonde dat het zover is gekomen, maar laat het dan in elk geval niet nog verder ontsporen
Zoals al meerdere keren naar voren is gekomen: de moderators schijnen het op dit moment erg druk te hebben. Dat valt ze natuurlijk niet kwalijk te nemen, maar dat is nog geen reden er dan maar niks aan te doen. Misschien zijn ze onderling al wel aan het discussiêren wat ze er eventueel aan zouden kunnen doen, tenminste, laten we het hopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Op zaterdag 23 maart 2002 00:26 schreef Lemmeb het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ik vraag me nog steeds af, wat jullie als moderators in gedachte hadden om iets aan het door de topicstarter aangehaalde probleem te doen. Of wil je soms ontkennen dat er een probleem is? Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Maar de moderators hebben het blijkbaar op het moment erg druk en hebben dus geen tijd om W&L continu te modereren, tenminste daar leek het de afgelopen dagen wel op. Niet dat ik jullie dat kwalijk neem ofzo, ik constateer alleen iets dat in mijn ogen een probleem zou kunnen vormen. Ik denk namelijk, dat naarmate de verkiezingen dichterbij komen, de kans bestaat dat W&L straks overstroomt met dit soort topics. Misschien is het handig, teneinde dit te voorkomen, om nu alvast iets te verzinnen om dit tegen te gaan.
Nogmaals, daar is allang alwat tegen verzonnen, namelijk dat het thema forum als thema een keer verkiezingen zal gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 13:58 schreef Morgoth het volgende:

[..]

Nogmaals, daar is allang alwat tegen verzonnen, namelijk dat het thema forum als thema een keer verkiezingen zal gaan hebben.
Nounou, rustig maar. Je vermeldde alleen dat het themaforum binnenkort van onderwerp zal gaan wisselen, niet dat dat op zeker 'de verkiezingen' zou gaan worden. Duidelijkheid is ook een kunst op zich. Maar als het dat wel gaat worden, lijkt me dat inderdaad voorlopig wel een afdoende maatregel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we dan 1 ding doen, doe strenge regels in het themaforum gedurende het 'politieke' thema, want anders wordt het een zootje.

Please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Op zaterdag 23 maart 2002 14:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nounou, rustig maar. Je vermeldde alleen dat het themaforum binnenkort van onderwerp zal gaan wisselen, niet dat dat op zeker 'de verkiezingen' zou gaan worden. Duidelijkheid is ook een kunst op zich. Maar als het dat wel gaat worden, lijkt me dat inderdaad voorlopig wel een afdoende maatregel :).
Hmja ik zie het :D

Excuses :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zaterdag 23 maart 2002 15:40 schreef beelzebubu het volgende:
Laten we dan 1 ding doen, doe strenge regels in het themaforum gedurende het 'politieke' thema, want anders wordt het een zootje.

Please ;)
Do not worry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Toch moet er een nieuw beleid komen wat betreft deze topics. Het namelijk niet mogelijk om met die mensen te discussiëren. Dat is voor mij genoeg reden voor sancties. (In W&L dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zaterdag 23 maart 2002 00:26 schreef Lemmeb het volgende:
We ontkennen geen probleem. Dat hebben we hiervoor ook al gezegd, en je verspreid dus een onwaarheid. En omdat je had kunnen weten dat het onwaar was, ben je dus in feite in overtreding van de W&L regels.

Dat is natuurlijk ongelooflijk flauw, maar ik schrijf dit even als demonstratie: Je kunt niet voor elke kleine overtreding van de regels meteen een waarschuwing geven.

Als iemand schrijft (waar janjanjansen het over had):
Het rijke westen steekt miljarden in de 3e wereldlanden, t'is alleen een bodemloze put...

De mensen in 3e wereld landen hebben het benul niet om een fatsoenlijke economie op te bouwen, omdat ze te lui zijn om een poot uit te steken.

Die "haat" waar jij het over hebt, is gewoon jaloezie...
Wat doe je dan met zo'n post? Die eerste regel, is dat een opzettelijke leugen om een groep mensen zwart te maken? Of is dat misschien gewoon de keiharde waarheid?

Die 3e regel, is dat een flame? Een ad hominem aanval? Of is dat een zeer scherpzinnige psychologische analyse?

De 2e regel is inderdaag generaliserend en daarom een overtreding van de regels. Echter er zijn genoeg experts die zweren dat dit inderdaad een probleem is in op zijn minst een aantal 3e wereldlanden.

Als je dus naar de post als geheel kijkt, dan is dit inderdaad op een aantal punten fout. Echter fout genoeg om een waarschuwing voor te geven? Dat is nog niet zo makkelijk, het is op het randje.

De enige oplossing tegen dit soort posts is echt keihard modereren. Alles wat ook maar naar een overtreding riekt onmiddelijke deleten. Echter dan sla je elke discussie dood, omdat mensen vaak samen met een overtreding ook heel veel zinnigs zeggen.

Ik zou ook graag hebben dat er op W&L alleen maar verstandige mensen zaten, die op een beheerste, rustige, respectvolle manier grammaticaal correct kunnen reageren. Maar helaas is dat niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 16:08 schreef Diadem het volgende:

[..]

Do not worry
Ik vertrouw op jullie :* :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[topic=455780/1/63]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12956418#12956418

Kijk dat zijn zo van die dingen waarom ik dit topic heb geopend. En toch gebeurt er te weinig aan. De moderatie van W&L laat op dit punt echt te wensen over.

Jammer dat er ondanks deze discussie geen / onvoldoende actie wordt ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Sommige mensen kunnen inderdaad wel een klein beetje nuanceren. Op die manier verzandt een thread te snel in een puinhoop.

Maar ik kan me MATELOOS IRRITEREN DAT DOOR AL DAT GEZEIK ER NIET EENS MEER NORMAAL OVER GEVOELIGE ONDERWERPEN TE PRATEN VALT! Potjandorie zeg. Altijd wel een of andere eppo die gaat klagen, zodat inhoudelijk discussieren onmogelijk wordt en er alleen gekeken wordt naar het racisme-gehalte in je post, of hij nou zinnig is of niet.

Pffff.... :Z

[edit bij nader inzien]
Deze toon is misschien wat schreeuwerig maar na maanden irritatie is het misschien een beetje begrijpelijk.
[/edit bij nader inzien]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 01 april 2002 20:53 schreef janjanjansen over een hele foute topic
Die topic is gesloten zodra er een van ons online was. Sneller dan dat is, helaas, onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 01 april 2002 20:53 schreef janjanjansen het volgende:
[topic=455780/1/63]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12956418#12956418

Kijk dat zijn zo van die dingen waarom ik dit topic heb geopend. En toch gebeurt er te weinig aan. De moderatie van W&L laat op dit punt echt te wensen over.

Jammer dat er ondanks deze discussie geen / onvoldoende actie wordt ondernomen.
Tja, topicwending en nieuw topic met dank aan Nazi-rudivol had idd direct dichtgemoeten. Dat is uiteindelijk gebeurt. Ook waren deze reeds in SM aangemeld, maar helaas is W&L nog een beetje privedomein (ie, andere mods moeten de excessen wel aandurven).

Zulke onderwerpen moeten echter WEL discusseerbaar blijven, op W&L niveau wel te verstaan en niet zoals GestapoRudivol dat flikte.

Jammer dat je 100+ replies fatsoenlijk aan de praat kan blijven in een poel vol pubers en opeens een puber het idee krijgt mee te blaten.

Met 3 topmods is W&L erg goed afgedekt, maar zelfs een fijnmazig net vangt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het wel eens met het feit dat dergelijke onderwerpen besproken moeten kunnen worden. Echter daar zijn dan wel randvoorwaarden voor nodig. De belangrijkste is volgens mij wel dat er actief wordt gemodereerd.
En ik begrijp heel goed dat de mods naast GoT ook een leven hebben en dat ze dus niet 24/7 online kunnen zijn.

Maar wanneer er rond de middag 2 of 3 meldingen in het SM forum verschijnen dan verwacht je dat dit maximaal 1 a 2 uur duurt voordat er wordt ingegrepen. Echter wordt de dubbele SM melding wel dichtgegooid en het topic blijft gewoon doorlopen tot 's avonds en dat vind ik betreurenswaardig.
Stel dan meer mods aan, maak afspraken met wel aanwezige mods wat te doen met dit soort gevallen of iets dergelijks.

Door laten modderen van zo'n topic is volgens mij dan wel het slechtse wat je kunt doen. Zo'n topic ontaardt dan al gauw in flamewar en er volgen meer dubieuze posts. Daarmee is de discussie dan vaak al verpest en dat was te voorkomen door vroegtijdig in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja..... :X

[niet-kritiek-modus]
Een aantal mods durven niet inhoudelijk op W&L te modden, zodat soms de spuigaten uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 14:19 schreef Ecteinascidin het volgende:
Tja..... :X

[niet-kritiek-modus]
Een aantal mods durven niet inhoudelijk op W&L te modden, zodat soms de spuigaten uitlopen.
Andere mods zouden toch iig een "sturende boodschap" in het topic kunnen plaatsen, in de trant van:
"Nu is het afgelopen met racistische praat en als dit wel verder gaat zal een WL mod verdere consequenties hieraan verbinden".

Dan krijg je toch een corrigerende tik van een mod, wat toch meer indruk maakt dan een opmerking van een user / regular hierover.
Dan hoeven Global Mods niet op inhoud te modden / topic dicht te gooien, maar dan zal er (hopelijk) na de opmerking niet meer met modder worden gegooid.

Geen punt van kritiek jegens de modjes hoor...
just my 0.02 €...
Pagina: 1