Toon posts:

pasta gebruiken: moet het persee platgestreken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moet het persee netjes platgestreken worden? op dat kleine stukje op de duron?

als je er gewoon een paar kwakjes oplegt, en je zet de cooler erop, word dat toch vanzelf zo plat mogelijk?

en moet je nou zo veel of zo min mogelijk erop?

bijvoorbaad hartelijk dank,

grtz,
AHL

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo min mogelijk erop, alleen een laagje erop smeren, hoeft niet gladgestreken te worden, wordt vanzelf mooi geplet als je de Heatsink erop drukt.

Dus niet te weinig, maar zeker geen vette kledder erop doen. :)

Aannames zijn fataal.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Doe maar een druppie erop en poets die maar uit (op de proc en de vin)
dan 1 keer op elkaar en weer van elkaar af.
als het goed is moet dan overal wat pasta zitten, dan heb je het goed gedaan, zoniet overnieuw.
Er is niks zo erg als een proc die zijn eigen leven lijdt.
als je dat vaak genoeg doet dan gaat het automatisch wel goed

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Eerst een klein drupje in het midden en dan helemaal uitsmeren met een creditcard of een biebpasje :P Zo komt overal een mooi dun en egaal laagje.

I’m not like the OTTERS

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:38
Oja...ff toevoegen...als je ook een coldplate gebruikt....en artic zilver....gebruik dan geen bankpasjes!! Ze komen er nogal zilverig uit te zien!! EN dat krijg je er moeilijk af!!! Vooral als je dat eerst met water probeert :))....Ik heb mijn oude HCC pasje al weg kunnen smijten!! ( mijn honden kregen een zilveren gloed....toen gaf ik het maar op met schoonmaken!!)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

makkelijker nog vinger in broodzakje stoppen en het A.S. er goed inwrijven.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Het lijkt mij beter om de koelpasts goed gald te strijken, want als het ongelik matig is kan er wel eens een luchtbelletje tussen zitten zodat de koelpasta dan geen contact maakt met de heatsink.

Dus het lijkt mij beter om het glad te strijken.

Verwijderd

Je moet toch ten alle tijde de oppervlakken enige keren ronddraaien (achtjes draaien) om alles volledig vlak te maken. J emoet het in feitte vacuum zuigen aan elkaar. Doordat het Arctic Silver erg fijn is, kan het door veel porien (ook van jezelf). Door het erg goed in te wrijven woorden deze 'bergen en 'dalen' ook gevuld.

Verwijderd

Mmm,

kijk hier eens:
http://www.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound_instructions.htm

daar staat dat je juist NIET moet twisten

6. PRESS the two surfaces together ONLY. Minimize any "twisting" or lateral "sliding" in either plane in an attempt to mate the "peaks" of the surfaces together. When you twist or slide one surface against the other, "peaks" on one or both surfaces will travel over areas where two "valleys" should come to rest. The peaks will scrape away compound that is needed to fill the void between the valleys that will oppose each other when the surfaces are in their final position and cause small voids (air gaps). ANY air gap will significantly increase thermal resistance in an otherwise GOOD interface. If the thermal compound is properly made and of the proper consistency, direct non-sliding pressure vertical to the mating plane will be more than enough to insure that the surfaces "bottom out". Additionally, "sliding" the surfaces together may cause one surface to scratch/gouge the other possibly opening up a larger inter-surface gap which will increase thermal resistance.
Pagina: 1