Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
rechtermuisknop, en dan in het tabblad achtergrond de optie 'transparant' aanvinken
Of aterm. Met xterm kan je geloof ik geen transparantie gebruiken. Correct me if i'm wrong.Op woensdag 20 maart 2002 16:56 schreef DonzigEendje het volgende:
Gebruik E-Terms
(Ziet er overigens wel gaaf uit bij DirectFB..... Alle schermen kun je daar echt transparant maken, dus ook overlappende schermen zijn echt transparant...)
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Je kunt natuurlijk ook ff de missende libs opzoeken en installerenOp woensdag 20 maart 2002 17:56 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik heb geprobeerd alle bovengenaamde progjes te installen, maar ik krijg telkens errors dat ik libraries mis of zo.
Volgens zit gnome als extraatje bij de allerlaatste versies van Solaris, dus gnome-terminal zou je zonder problemen moeten kunnen installeren.Zijn het trouwens wel progjes die op unix + sun solaris systeem (met windowmaker) werken?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Hoe krijg je dat voor elkaar. om alle schermen echt transparant te krijgen?Op woensdag 20 maart 2002 17:31 schreef hammerhead het volgende:
is eigenlijk niet echt transparantie. Het enige wat gedaan wordt is dat de achtergrond Bitmap wordt weergegeven, alle onderliggende schermen kun je dus niet zien....
(Ziet er overigens wel gaaf uit bij DirectFB..... Alle schermen kun je daar echt transparant maken, dus ook overlappende schermen zijn echt transparant...)
Door DirectFB te gebruiken, zoals Hammerhead ook zeiOp donderdag 21 maart 2002 13:21 schreef DonzigEendje het volgende:Hoe krijg je dat voor elkaar. om alle schermen echt transparant te krijgen?
FF zoeken op Freshmeat, en je vind een mooie site erover
Maar dit is dus een door jou zelfgeschreven programma als ik het goed zie? Zou dus betekenen dat je of
1. Eigen terminal moet gaan schrijven
2. Xterm source pakken en die aan gaan passen....
Kun je dat progje trouwens een keer online zetten? Ziet er namelijk wel relaxed uit, kan ik er ook eens mee gaan spelen
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Nope.Op vrijdag 22 maart 2002 00:39 schreef hammerhead het volgende:
Maar dit is dus een door jou zelfgeschreven programma als ik het goed zie? Zou dus betekenen dat je of
En ja, er zijn op dit moment ongeveer 0 programma's die van Xrender (zo heet die extensie) gebruik maken (transparante menutjes in KDE meen ik wel).1. Eigen terminal moet gaan schrijven
2. Xterm source pakken en die aan gaan passen....
Ik heb het screenshot van http://www.eax.com/render/ . Het is wel nog wat experimenteel (maar dat is directfb ook nogal); het voorbeeld-progje wilde hier niet eens compilen (verder ook niet veel moeite gedaan... kan atm betere dingen verzinnen om te doen).
Dit alles met windowmaker 0.80
Dat rechtermuisknop werkt niet altijd meteen soms moet je eerst middelste muisknop doen...
..en voila, je ziet de achtergrond weer, maar zodra je je wterm half over een ander venster heenlegt, zie je nog steeds de achtergrond, terwijl je voor een deel het onderliggende venster hoor te zienOp zaterdag 23 maart 2002 01:14 schreef it0 het volgende:
Als ik in een wterm met mijn rechter muis klik dan krijg ik de optie o.a. de optie preferences dan selecteer je transparant en voila!
Tenminste, dat is het geval bij Gnome-terminal & Eterm, en ik denk niet dat wterm erg veel verschilt van die 2
Als het echt transparant zou zijn, zou je dus een window over een ander window heen kunnen zetten en daarna gewoon nog de inhoud van het scherm eronder kunnen zien.
--Eddie Rickenbacker