[WindowMaker]Transparante Terminal

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik zag vandaag dat iemand een transparante terminal had, volgens mij gebruikte hij windowmaker (is op een sunray). Weet iemand hoe je een terminal transparant kan maken?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

bij gnome-terminal:

rechtermuisknop, en dan in het tabblad achtergrond de optie 'transparant' aanvinken

:P

Verwijderd

Gebruik E-Terms

• zwik
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Op woensdag 20 maart 2002 16:56 schreef DonzigEendje het volgende:
Gebruik E-Terms
Of aterm. Met xterm kan je geloof ik geen transparantie gebruiken. Correct me if i'm wrong.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
is eigenlijk niet echt transparantie. Het enige wat gedaan wordt is dat de achtergrond Bitmap wordt weergegeven, alle onderliggende schermen kun je dus niet zien....

(Ziet er overigens wel gaaf uit bij DirectFB..... Alle schermen kun je daar echt transparant maken, dus ook overlappende schermen zijn echt transparant...)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wterm installeren.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb geprobeerd alle bovengenaamde progjes te installen, maar ik krijg telkens errors dat ik libraries mis of zo. Zijn het trouwens wel progjes die op unix + sun solaris systeem (met windowmaker) werken?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 20 maart 2002 17:56 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik heb geprobeerd alle bovengenaamde progjes te installen, maar ik krijg telkens errors dat ik libraries mis of zo.
Je kunt natuurlijk ook ff de missende libs opzoeken en installeren :+
Zijn het trouwens wel progjes die op unix + sun solaris systeem (met windowmaker) werken?
Volgens zit gnome als extraatje bij de allerlaatste versies van Solaris, dus gnome-terminal zou je zonder problemen moeten kunnen installeren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, ik heb gezocht naar die libs, maar dat zijn allemaal rpm files... hoe kan ik die extracten?

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 17:31 schreef hammerhead het volgende:
is eigenlijk niet echt transparantie. Het enige wat gedaan wordt is dat de achtergrond Bitmap wordt weergegeven, alle onderliggende schermen kun je dus niet zien....

(Ziet er overigens wel gaaf uit bij DirectFB..... Alle schermen kun je daar echt transparant maken, dus ook overlappende schermen zijn echt transparant...)
Hoe krijg je dat voor elkaar. om alle schermen echt transparant te krijgen?

• moto-moi

moto-moi

Op donderdag 21 maart 2002 13:21 schreef DonzigEendje het volgende:Hoe krijg je dat voor elkaar. om alle schermen echt transparant te krijgen?
Door DirectFB te gebruiken, zoals Hammerhead ook zei ;)
FF zoeken op Freshmeat, en je vind een mooie site erover :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 21 maart 2002 17:50 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Door DirectFB te gebruiken, zoals Hammerhead ook zei ;)
FF zoeken op Freshmeat, en je vind een mooie site erover :)
Niet om vervelend te doen, maar XFree kan het ook hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.eax.com/render/screen.png

• hammerhead
Moet zeggen dat dat er best gaaf uitziet :)

Maar dit is dus een door jou zelfgeschreven programma als ik het goed zie? Zou dus betekenen dat je of
1. Eigen terminal moet gaan schrijven
2. Xterm source pakken en die aan gaan passen....

Kun je dat progje trouwens een keer online zetten? Ziet er namelijk wel relaxed uit, kan ik er ook eens mee gaan spelen B-)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 22 maart 2002 00:39 schreef hammerhead het volgende:
Maar dit is dus een door jou zelfgeschreven programma als ik het goed zie? Zou dus betekenen dat je of
Nope.
1. Eigen terminal moet gaan schrijven
2. Xterm source pakken en die aan gaan passen....
En ja, er zijn op dit moment ongeveer 0 programma's die van Xrender (zo heet die extensie) gebruik maken (transparante menutjes in KDE meen ik wel).

Ik heb het screenshot van http://www.eax.com/render/ . Het is wel nog wat experimenteel (maar dat is directfb ook nogal); het voorbeeld-progje wilde hier niet eens compilen (verder ook niet veel moeite gedaan... kan atm betere dingen verzinnen om te doen).

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Als ik in een wterm met mijn rechter muis klik dan krijg ik de optie o.a. de optie preferences dan selecteer je transparant en voila!

Dit alles met windowmaker 0.80

Dat rechtermuisknop werkt niet altijd meteen soms moet je eerst middelste muisknop doen...

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 23 maart 2002 01:14 schreef it0 het volgende:
Als ik in een wterm met mijn rechter muis klik dan krijg ik de optie o.a. de optie preferences dan selecteer je transparant en voila!
..en voila, je ziet de achtergrond weer, maar zodra je je wterm half over een ander venster heenlegt, zie je nog steeds de achtergrond, terwijl je voor een deel het onderliggende venster hoor te zien ;)

Tenminste, dat is het geval bij Gnome-terminal & Eterm, en ik denk niet dat wterm erg veel verschilt van die 2 ;)

• hammerhead
Het is idd geen echte transparantie. Wat ze doen is ze kijken naar de data die op het rootwindow staat op de plaats waar het scherm op dit moment staat en dan kopieren ze de data van het rootwindow naar de achter grond van het huidige terminal scherm.

Als het echt transparant zou zijn, zou je dus een window over een ander window heen kunnen zetten en daarna gewoon nog de inhoud van het scherm eronder kunnen zien.

--Eddie Rickenbacker

Pagina: 1