Toon posts:

Cubase VST probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe je het gekraak uit de samples die je in Cubase VST afspeelt weg kan krijgen?
Volgens mij moet ik de geluidskaartconfigurenen maar hoe en wat???

Verwijderd

Gekraak in samples???
Een sample is van goede kwaliteit of hij i het niet!

Je kunt ff kijken in het menu of je hardware setup of midi setup kunt vinden!

Probeer eens te kijken of hetzelfde gebeurt als een sample afspeelt met de mediaplayer van windows!

Zitten trouwens de stekkers wel in de juiste poorten en goed aangedrukt???

Weet jij trouwens hoe je Rebirth kunt koppelen met Cubase?? Het schijnt te kunnen maar ik kom er niet uit...

In ieder geval,

Suc6

Verwijderd

Nog duidelijker: je schijnt Rebirth aan te kunnen sturen vanuit Cubase, hoe ????

Verwijderd

Topicstarter
Nou de samples zijn van goede kwaliteit. Ik sample ze in Wavelab en daar klinkt t top (ook met mediaplayer)
Heel soms klinkt het goed in Cubase maar meestal "tikt" het (nee niet de MIDI-tik) alsof ie hapert lijkt t wel.
Rebirth moet waarschijnlijk wel door cubase aangestuurd kunnen worden, waarschijnlijk door Rebirth MIDI te laten accepteren en Cubase MIDI uit te laten sturen.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

om rebirth te kunnen koppelen aan VST moet je die VST met Rewire hebben (vanaf v 3.7 dacht ik). Het is echt doodsimpel, staat gewoon in de handleiding. Het was zoiets als Rewire functie aanzetten in VST, de audio-kanalen kiezen waar je een rebirth instrument op wil hebben en vervolgens rebirth starten.

Het werkt echt goed, je kan IEDER GELUID van Rebirth apart uitmixen (met FX evt).

Enige nadeel: werkt het beste als je zo'n externe midi controller hebt, dan kan je knoppen van rebirth eraan toewijzen. Ook zul je een redelijk stevige PC nodig hebben als je veel rebirth-geluiden wilt bewerken.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

probeer je latency time ff te verhogen, dat helpt waarschijnlijk wel

Verwijderd

Dit vindt ik kicken, thnx! :)

Verwijderd

om het gekraak te verhelpen kan je ook je DMA buffer aanzetten en verhogen

start/instellingen/configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer
dan naar systeemapparaten/conroller voor direkte geheugentoegang/instellingen

en daar 'DMA buffer reserveren' aanvinken en 32 kb instellen

Verwijderd

Ik kan overigens nergens iets vinden over latency time |:(
Pagina: 1