Geen mail versturen met 3C905C-TX-M

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb net deze kaart geinstalleerd en zit nu weer te internetten en te msn'en etc.

Maar ik wil ook mail versturen. Maar op de een of andere manier gaat dit niet meer. Ik had eerst een kaartje van 39 gulden erin zitten en die werkte prima, maar wilde over op een uitgebreider kaartje, maar nu werkt mijn mial niet meer.

Wie weet wat ik fout doe. En ook waar goede software te vinden is voor de managment, want aan de software die ik op de 3COM site kon vinden snapte ik niks, Hij pakt het netjes uit, maar dan stopt hij dermee, en als ik dan op een toepassingsbestand druk geeft hij een fout. Mijn OS is WinXP, wie kan mijn snel helpen, want ik heb dringend mijn mail weer nodig.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

E-mail Support bij de preferences van je 3com kaartje op Enabled zetten..? :o

Het wel of niet kunnen versturen zal *never* aan je NIC liggen, deze werkt wel, of werkt niet.. Een probleem met je E-mail zul je in je E-mail client moeten zoeken of ten hoogste in XP.
Vertel eens *wat* er precies fout gaat en welke foutmelding je krijgt?

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mischien een idee om je ISP eens te bellen van goh ik heb ene probleem. Probeer de mail server eens te pinge gaat dat wel. Het ligt namelijk 100 % zeker niet aan je netwerkkaart

Verwijderd

Zeker internet gedeeld via ICS? Dat gaf hier exact hetzelfde probleem... Ik kon alleen maar zeer kleine mails sturen (3 regels max ofzo) alle andere verzond ie niet.

Met winroute ipv ICS was voor mij het probleem over.

Overigens heb ik dezelfde nic :)

• BSeB
Nee, ik zou het een slechte zaak vinden als die kaart niet gewoon onder XP zou werken en ik special daarvoor een nieuw NAT programma zou moeten installeren.

Ik draai idd een server en daar draait Win2k op en die doet het goed, maar dan moet ik voor mijn netwerkkaart op 1 client mijn complete netwerk omgooien.

Ik vind dat 3com maar met verheldering moet komen want ik vind het wazig.

Zeker nu ik die management kaart eruit heb gehaald en een 3C905B-TX erin heb gebouwd die dan wle ineens blijkt te werken. DAT is RAAR. Misschien iemand die hier wel een juiste verklaring heeft.

• BSeB
Btw mijn internet werd ook retetraag en mijn post kon niet meer worden verstuurd, verder kon ik ook niks meer op tweakers posten.

• JJay

JJay

Hit me!

ICS met 2 3com NICs in je server onder Windows 2000 kan problemen, althans dat zegt microsoft in Q259336.

Lekkere oplossing wordt er gegeven btw..
RESOLUTION
To resolve this issue, use another type of network adapter.
|:(

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 20 maart 2002 17:20 schreef JJay het volgende:
ICS met 2 3com NICs in je server onder Windows 2000 kan problemen, althans dat zegt microsoft in Q259336.

Lekkere oplossing wordt er gegeven btw..
[..]

|:(
If it's broken, fix replace it.
This behavior can occur if the computer contains multiple 3Com PCI 3C905B network adapters all sharing the same IRQ.
Maar die fout zou enkel optreden als ze dus IRQ sharen.
Nic's die IRQ's sharen vaak problemen.

Maar euhhhh een shared IRQ probleem valt vaak te fixen.
Niet volgens microsoft dus. :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BSeB
Nee, jullie snappen het niet, mijn server draait perfect, en daar heb ik geen problemen mee. Daar moet iedereen van af blijven.

Het probleem is een client, waar ik dus zelf aan werk, die is via de server met I-net verbonden en daar moet die managment kaart in. Dus ik heb geen last van IRQ, winxp geeft ook niet zo'n foutmelding

• BSeB
NIemand meer

• BSeB
Kheb het zelf al gevonden (samen met een klasgenoot), het lag waarschijnlijk wle aan de kaart, want als je een netwerk standaard Half duplex draait en de 3com kaart mijn computer full-duplex krijg je data-lost, en dus fouten. Dat is de fout die ik had.

Ik ga zo is testen, want hij staat nu op auto-select en dus op half-duplex.

Ik ga testen. Het lag dus iig niet aan windows

Verwijderd

Elke 3Com Kaart staat standaard op NWAY hiermee moet de kaart zelf kunnen bepalen of hij op full of half duplex werkt en 10 of 100 Mbps. Dit werkt niet altijd lekker. Het is dan ook altijd beter om je kaart vast in te stellen (Meestal is alleen het instellen van duplex genoeg). Half duplex als je aan een HUB zit en half of full (maakt dus niet uit) als je aan een switch hangt. Full duplex op een HUB werkt dus niet!!

Het management (de -M in de product ID) slaat alleen maar op het feit dat deze kaart een WOL aansluiting heeft.

Rgds
Krelis (een ex 3Com Helpdesk medewerker(ETEC))

• BSeB
Op vrijdag 22 maart 2002 08:53 schreef Krelis het volgende:
Het management (de -M in de product ID) slaat alleen maar op het feit dat deze kaart een WOL aansluiting heeft.

Rgds
Krelis (een ex 3Com Helpdesk medewerker(ETEC))
Nou, dit is ook mooi, ik heb dus mijn netwerkkaart de eerste boot draaiend gehad start ik mijn pc opnieuw op wat denk je, weer hetzelfde. Weer zelfde problemen:

-Geen mail versturen!
-Niet kunnen posten op forums!
-Traag internet!
-Slechte msn en ICQ verbinding!

Misschien dat jij als oud 3COM helpodesk member mij hier een antwoord op kunt geven hoe ik deze kaart dan wel moetr configureren want ook als ik hem op hardware default zet geeft hij dit probleem.

• JJay

JJay

Hit me!

Op vrijdag 22 maart 2002 12:02 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:

[..]
Misschien dat jij als oud 3COM helpodesk member mij hier een antwoord op kunt geven hoe ik deze kaart dan wel moetr configureren want ook als ik hem op hardware default zet geeft hij dit probleem.
Bugs laten zich vaak niet configureren :o

Pagina: 1