Toon posts:

[php/javascript] variabelen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een javascript funtie, die moet een php functie aanroepen en een javascript variabele meegeven, hoe doe ik dit???
  • <script language=javascript> function over(e) { if (e == 1) { e.style.backrgoundColor = "#blaaa"; } else { [i]hier moet een php funtie aangeroepen worden die e meegeeft[/i] } } </script>

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
else
{
<?
    echo "e.style.backrgoundColor = \"#".jefunctie()."\";";
?>
}

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Je kan niet zomaar in javascript een php-functie aanroepen (php draait op server, js op client).

Je kan wel in php, een javascript functie genereren/aanmaken en deze in de uiteindelijk (html)pagina laten weergeven.

Maar ik weet niet of je dit bedoelt? Dus leg even uit watvoor php-functie je in gedachten hebt.. :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je alleen een phpvar als jsvar opslaan, maar andersom niet!

Dus volgens mij kan het niet!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Je kan wel een PHP bestand laten uitvoeren via een JavaScript, en daarbij een JavaScript variabele meegeven.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
<script language=javascript>
function over(e)
{
if (e == 1)
{
e.style.backgroundColor = "#blaaaa";
}
else
{
de php funtie ( test(e) of iets dergelijks )
}
}

function test($i)
{
$query = mysql_query("SELECT * FROM menu WHERE itemid != $i",$mysql_link);
while ($result = mysql_fetch_array($query))
{
echo "d" . $i . ".style.backgroundColor = \"#foooo\";";
}
}

zoiets ongevee, dus als e=1 dan word de achtergrond kleur blaaa en als e != 1 dan word de achtergrondkleur overal, behalve 1 foooo

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Remi4Ever. Het lijk mij het beste als je je even gaat verdiepen in client-side vs serverside. Ik heb 'm ff open gelaten om te kijken waar het heen ging, maar sluit hem nu toch maar....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.