Toon posts:

Comp hangt even, dan verder, komt door cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui, ik ben nieuw hier en ik heb een probleem. Mijn comp hangt even op bepaalde momenten. Tot zover heb ik het alleen als ik Windows Media player (v.7) opstart of als ik cds met winamp draai. In de media player start hij een stukkie op, dan hangt mijn comp voor ongeveer 15 seconden en daarna gaat hij gewoon verder. Als mijn comp hangt kan ik nog wel met de muis bewegen maar meer niet. Als ik ondertussen mijn cd-rom drive open doe gaat hij direct verder. Bij Winamp is het nog irritanter, hij hangt hier na elk nummer dat ik van een cd lees. Zeer iri als je om de 3 minuten 15 seconden hangt. Dit heb ik zins ik heb geprobeert een oude HP brander in mijn comp te zetten (zonder suc6 trouwens, bleek stuk te zijn). Toen merkte ik op dat mijn HD op Primary master stond en mijn CD rom speler op Secondary SLAVE (eigenlijk nooit opgevallen bij het opstarten :)). Vond ik nogal vaag dus heb ik de cdrom op secondary master gezet. Verder heb ik geen IDE dingen aangesloten. Vanaf toen doet hij dus zo raar. Heb ik vandaag ff de cdrom speler weer op secondary slave gezet maar dat helpt nix. Hij doet ook raar als ik DMA aanzet (ik had hem eerst uit).

Weet iemand hier iets meer vanaf? Hij deed het eerst goed, alhoewel hij al niet meer zo jong is. Het is trouwens een 36x speed, merk heb ik geen id van, ik kijk wel ff als het nodig is. oja, drivers heb ik (geloof ik) niet geinstalleerd. Ik ben niet zo heel goed met dit soort dingen dus :7

Verwijderd

Topicstarter
Oja, hier zijn nog wat specs:
CPU:233Mhz Cyrix
RAM: 64MB
mobo: geen idee van :) hele vage

sorry voor de bumb maarja, moet toch ff aandacht krijgen he B-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vooruit lezen van de cdromspeler aan of uit zetten. probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat?