Toon posts:

[win2k] installatie stopt

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, als in 'hallo', niet als in 'greetz'

ik probeer op mijn linux laptoppie windows te installen om een spelletje te spelen dat niet onder wineX/linux werkt. Aldus, ik start vmware op en ik zdoe de win2k CD erin en ik denk, huppa, spelen maar...

Maar de bijgeleverde Dell win2k recovery CD die weigert uberhaupt te starten met de melding dat ik het alleen op Dell laptops mag gebruiken ( :( daar zit ik op :( ) en kapt d'r dan mee.

Een anderzins verkregen win2k CD stopt na vijf seconden in een bekend blauw scherm, maar ditmaal is het het installatiescherm ipv de BSOD :P. Ik krijg de melding "Setup is loading files (Machine Identification Data)" en dan kapt ie ermee (i.e., de installatie hangt en ik moet dus op het "reset" knopje op vmware drukken)...

In de MS support knowledgebase, google en search is weinig niks te vinden. Misschien weet iemand hier iets?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

VMware faked een bios. Waarschijnlijk checkt die Dell CD op een of andere bios string ofzo. Die heeft VMWare dus niet :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je doet het met vmware, dus zo denk dat prog op die Dell CD-ROM dat jij niet op een Dell computer zit. Want VMware bootst gewoon een computer na, met andere hardware dan.

En dat 2e prob, ik weet het niet. Maar waarom installeer je het niet gewoon echt, ipv VMware? :?

/edit:
DR was eerder. :(

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
ohja, klinkt wel logisch....

Ik heb de laptop ongeveer een half uur niet aangeraakt en opeens begint de CDROM weer lawaai te maken, jawel, de installatie ging weer verder :D

Dus dit topic mag dicht, ik snap d'r niks van maar 't is opgelost :)

(sorry/oeps)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 15:39 schreef DataBeest het volgende:
En dat 2e prob, ik weet het niet. Maar waarom installeer je het niet gewoon echt, ipv VMware? :?
dan moet ik me HD weer herpartitioneren, dit is veel simpeler :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Maakt niet uit ;)
dicht dus :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.