Toon posts:

[linux] mp3's te langzaam onder KDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje rare vraag, maar m'n mp3tjes spelen onder linux zo'n 5% te langzaam. Ik draai RH 7.2 met KDE.

Zowel in XMMS als in KDE media player is het niet vooruit te branden. M'n pc moet het makkelijk aankunnen, onder windows op
dezelfde machine geen problemen.

een nummer van 5 min. duurt bij mij 5 min 16 sec.

Help, ik val in slaap tijdens AC/DC. :Z

(vraag: kan ik ook mp3tjes afspelen vanaf de console ?, eens kijken of dat wel werkt.....)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 20 maart 2002 15:18 schreef Escuda het volgende:
(vraag: kan ik ook mp3tjes afspelen vanaf de console ?, eens kijken of dat wel werkt.....)
mpg321

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 10:37
Mijn mp3's waren ook een keer te traag, dit was op mijn windwos bak, en lag aan de drivers.
Had daarna de goeie drivers geïnstalled, en toen deed hij het perfect.

Kweet niet of dit anders is op linux, want daarin ben ik echt een leek ;-) Maar ja, misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Happeren je mp3tjes ook of worden ze alleen langzamer afgespeeld? En als je bv Gimp start terwijl je een mp3 afspeeld hapert hij dan wel of nog steeds niet.

Als hij nooit gaat haperen is het waarschijnlijk een driver probleem. Als hij wel hapert of gaat haperen dan wordt je proc te veel gebruik en moet je eens kijken wat er allemaal gestart is.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 15:18 schreef Escuda het volgende:
Beetje rare vraag, maar m'n mp3tjes spelen onder linux zo'n 5% te langzaam. Ik draai RH 7.2 met KDE.

Zowel in XMMS als in KDE media player is het niet vooruit te branden. M'n pc moet het makkelijk aankunnen, onder windows op
dezelfde machine geen problemen.

een nummer van 5 min. duurt bij mij 5 min 16 sec.

Help, ik val in slaap tijdens AC/DC. :Z

welke specs heeft die machine?, het heeft btw nix met kde te maken denk ik :D