>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
ik gebruik proftp
als ik rcproftpd status doe, geeft hij offline.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Via shell of ftp? Staan de rechten van de (sub)dirs ook goed?Op woensdag 20 maart 2002 15:06 schreef Hu9o het volgende:
Ik heb een bestand (2) en als ik als root inlog, dan kan ik dat bestand niet deleten.
-rw-r--r-- root root .... passwd
als ik met chmod daar a=rwx passwd op uitvoer, krijg ik Operation not permitted.
Hoe kan dit nou? en hoe kan ik het bestand deleten/editen?
p.s. het bestand staat in /home/ftp/etc/ in het bestand staat welke shell de users heeft, en wat de root van die user is.
Verwijderd
doe eens:Op woensdag 20 maart 2002 15:10 schreef Hu9o het volgende:
ik gebruik proftp
killall -9 proftpd
Doe eens een lsattr op het bestand.
Misschien mag er totaal niets aan het bestand veranderd worden....
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Op de dir waar de bestanden in staan heb ik alle rechten op gezet. Dit wil namelijk wel. Subdirs zijn er niet.Op woensdag 20 maart 2002 15:13 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Via shell of ftp? Staan de rechten van de (sub)dirs ook goed?
lsattr:Op woensdag 20 maart 2002 15:14 schreef hammerhead het volgende:
Doe eens een lsattr op het bestand.
---i------------ ./passwd
---i------------ ./group
Maar ik heb de bestanden er zelf neer gezet!
i staat voor immutableOp woensdag 20 maart 2002 15:16 schreef Hu9o het volgende:
[..]
lsattr:
---i------------ ./passwd
---i------------ ./group
Maar ik heb de bestanden er zelf neer gezet!
Doe 'ns
code:
1
2
| chattr -i passwd group rm passwd group |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Op woensdag 20 maart 2002 15:20 schreef mithalph het volgende:
[..]
i staat voor immutable
Doe 'ns
code:
1 2 chattr -i passwd group rm passwd group
Iedereen bedankt.
p.s. hoe zijn die bestanden eigelijk zo gekomen??
Op woensdag 20 maart 2002 15:08 schreef robh het volgende:
is in gebruik denk ik. FF ftpserver killen.
Je kunt een file die in gebruik is gewoon verwijderen hoor (het is geen Windows). Proftpd mag dus fijn door blijven draaien. En een SIGKILL is helemaal wat overdreven.Op woensdag 20 maart 2002 15:14 schreef Pieter het volgende:
doe eens:
killall -9 proftpd
Pagina: 1