[MS Internetdeling] De client kan niet internetten

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Ik zit met 2 pc's die 1 chello-verbinding hebben.
De pc's draaien allebei op WINME.

Gegevens:
--PC1(server):
-----IP:192.168.0.1
-----Subnetmask:255.255.255.0
--PC2(client):
-----DHCP via PC1

De 1e pc draait de M$ ICS, waar ook een DHCP-server zit ingebouwd. Heb ook al de FAQ Network Troubleshooting gevolgd en de instellingen goedgezet. Nu werkt nog steeds het internet niet. (De pc's kunnen elkaar wel zien en pingen e.d.) De status van M$ ICS geeft aan dat 1 pc de internetverbinding gebruikt.
Het netwerk heeft voordat de server-pc werd geformatteerd wel gewoon internet gehad via Internetdeling.

Heeft iemand hier een oplossing voor,

BVD

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

kan je vanaf de client pc wel naar buiten pingen?? dus op ipbasis?

dan kan het natuurlijk zijn dat de dns settings op de client niet goed werken.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• snoopy
DNS staat nu op de client uitgeschakeld, moet ik daar anders de instellingen van CHELLO neerzetten??

BTW. Toen ik de DNS-instellingen op die van chello had staan deed ie het niet goed. Ook hoef je bij chello op de server de DNS-instellingen niet eens in te stellen, dat gebeurt autom.

BVD

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Op woensdag 20 maart 2002 20:57 schreef snoopy het volgende:
DNS staat nu op de client uitgeschakeld, moet ik daar anders de instellingen van CHELLO neerzetten??

BTW. Toen ik de DNS-instellingen op die van chello had staan deed ie het niet goed. Ook hoef je bij chello op de server de DNS-instellingen niet eens in te stellen, dat gebeurt autom.

BVD
als de client geen dns server heeft zal hij natuurlijk nooit een naam naar een ipadres kunnen omgooien..

kijk anders met winipcfg (start run winipcfg) op de client. en klik op meer info om te kijken of je wel een DNS toegewezen krijgt van je server computer.

• snoopy
Hij heeft als DNS-server het adres van de server (192.168.0.1).

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
<font color="red">Hier stond een crosspost.</font>

http://raptr.com/Doppert/about

• snoopy
Zijn de DNS-instellingen nou goed, is die 192.168.0.1 goed of moet ik daar de instellingen van chello neerzetten??

BVD

Verwijderd

Op de client moet je ook de DNS'sen van een internetprovider instellen. Hoeft niet perse die van chello te zijn (die lagen er de laatste tijd nogal vaak uit :P), maar ik zou gewoon dezelfde DNS servers gebruiken als op je server PC. ICS onder '98 en ME zuigt trouwens aardig, kun je beter MS Proxy server of wingate oid voor gebruiken. Vooral bestanden sturen via ICQ en Messenger e.d. is bijna niet aan de praat te krijgen met ICS, maar werkt goed met MS Proxy Server.

• snoopy
Ik heb nu op de server ook verder geen DNS-instellingen ingesteld, dat gebeurt automatisch bij het opstarten. Zo moet het volgens chello.nl

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

jah.. maar je krijgt ze wel :)

dus op client pc 62.108.1.65 en 62.108.1.66 als dns servers instellen

• snoopy
Moet daar ook 192.168.0.1 (het adres van de server bij??)
Pagina: 1