[Linux] Redhat op RAID probleem

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Lo,

Momenteel probeer ik een webserver te installeren. Ik heb een oude server uit de kast gehaald (P200 PRO (single ;( ), 160MB RAM, 6x 4GB HDD SCSI).

Nu krijg ik linux niet geinstalleerd. Elke keer komt ie met de melding dat er te weinig diskspace is.

Er zitten dus 6 schijven van 4GB in, die geconfigureerd staan als RAID5 (5x 4GB + 1 hot spare).

ook al maak ik / 19GB, nog is het niet genoeg..
wat gaat er fout??? :? :?

edit:
Ik gebruik overigens disk druid van Redhat en de schijven zijn helemaal leeg.

swap = 1GB
de rest voor linux zelf. (ext3)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Vertel nog even welke RAID controller je hebt (ook Promise?) en welke distro (RH7.2?), dat helpt wellicht met meedenken? Ik zit zelf ook te etteren op het moment, krijg zowel RH7.2 als Mandrake 8.2 niet geinstalleerd op mijn RAID0 PC.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Uhm

MegaRAID nogwat van HP

En ik gebruik Redhat 7.2

Overigens, er zitten 3 ( :o ) SCSI kaarten in de machine. Alleen ze zitten onboard. Behalve die HP, da's een 'externe' op een PCI bus (overigens, wel met 4MB :9~ geheugen op de controller)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

maak je die raid5 softwarematig en die schijven raid0 hardware matig ?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 15:04 schreef lemac4444 het volgende:
maak je die raid5 softwarematig en die schijven raid0 hardware matig ?
Momenteel staat ie op RAID5 hardwarematig. Is het beter om hier RAID0 van te maken dan??

edit:
Na formatteren:
50MB = /boot
5GB = /
500MB = swap
de rest in /home
Transferring install image to hard drive .....
en na een minuutje ofzo...
An error occured transferring the install image to your harddrive. You are probably out of disk space
:{

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Oplossing gevonden:

CDROM speler wasnie choet meer
[/jottimode]

Andere CDROM speler, probleem opgelost *D

Verwijderd

maet die raid 5 en raid 0 was een foutje van mij verkeerd gelezen maar voor de meeste gevallen is raid5 genoeg

goed dat het is opgelost mischien dma error op de speler
Pagina: 1