Toon posts:

PS2 - DVD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij aan kan geven of een PS2 DVD-RW's kan lezen???

Verwijderd

Daar kan ik heel kort en bondig over zijn..........nee, veel dvd spelers die tegenwoordig verkocht worden hebben deze ondersteuning nog niet. Helaas de PS2 ook niet.

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Het is zelfs zo. Met DVD+RW schijn je wel minder problemen te hebben met de huidige DVD spelers

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad. DVD-RW werkt NIET. DVD-R werkt perfect. Als je zelf een DVD wilt samenstellen dan is het niet zo moeilijk.

Gebruik TMPGENC om de AVI om te zetten naar MPEG2. Gebruik bv Ulead MovieFactory om DVD formaat aan te maken, het pakket maakt uiteindelijk een stel vob files aan, en evt. de video_ts en audio_ts dirs. Daarna branden die hap en klaar is klara!

• Morre
[b]...Gebruik TMPGENC om de AVI om te zetten naar MPEG2. Gebruik bv Ulead MovieFactory om DVD formaat aan te maken, het pakket maakt uiteindelijk een stel vob files aan, en evt. de video_ts en audio_ts dirs. Daarna branden die hap en klaar is klara!
Ja, dus wat moet ik hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is typerend voor dit forum. Ik geef antwoord om iedereen die evt. op zoek is naar info te kunnen voorzien van informatie. Daar is een forum voor. Niet om de andere posters alleen maar van informatie te voorzien...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:55
In Tweakers-taal noemen we dat ook wel off-topic lullen ;)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

GRiMLoCK1970 verteld netjes hoe je je eigen gemaakte films op DVD-R kan branden om ze op je Playstation af te kunnen spelen. Lijkt mee een mooi vervolg antwoord, want ik neem aan dat de vraagsteller dat wil gaan doen. Het zou namelijk niet zo netjes zijn als hij de vraag zou stellen om DVD-spelen te kopieren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Op donderdag 21 maart 2002 16:00 schreef Zer0 het volgende:
GRiMLoCK1970 verteld netjes hoe je je eigen gemaakte films op DVD-R kan branden om ze op je Playstation af te kunnen spelen. Lijkt mee een mooi vervolg antwoord, want ik neem aan dat de vraagsteller dat wil gaan doen. Het zou namelijk niet zo netjes zijn als hij de vraag zou stellen om DVD-spelen te kopieren.
Ah als ie dat er nu eens bijgezet had, want ik legde die link dus echt niet.
Maar moet je daar geen DVD authorware voor hebben?

En de meeste ps2 spellen (illegaal dan) worden geript of door hongkong gasten op dvd (silver) verkocht. Ik zie maar weinig spellen op dvd-r langs komen. Misschien omdat de messiah maar weinig ingebeurt is.
(de mijne is onderweg, kan ik eindelijk importspellen (usa legaal dus) spelen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ULEAD Moviefactory om e.e.a. in elkaar te zetten.
En dat werkt dus perfect op een PS2. Ondanks dat de PS2 een "moeilijke" dvd-speler zou hebben en niet alle dvd branders alles wel zo netjes branden. (Deze dvd was gebrand met een Pioneer A03)

En over dit forum. Het valt me op dat 95% van alle topics wel problemen aankaart, maar dat niemand ook daadwerkelijk met een werkende oplossing komt. Steeds maar weer suggesties, maar werkte dat dan ook? Elk topic krijgt zo'n 10-15 antwoorden waarvan 50% nergens op slaat, 40% reeel is, en 10% een goede kern van waarheid bevat. Als je inderdaad mensen een oplossing wilt bieden, geef dan ook in een topic aan of iets werkte of niet....

En das jammer...

• Morre
Ik geef in het begin gewoon een strak antwoord hoor, jij begint daarna off-topic te typen en daaardoor begint iedereen maar wat te typen... :D

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan de ps2 dan wel dvd+rw lezen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jmurc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 20:22
MeNTaL_TO schreef op 30 maart 2002 @ 09:28:
Kan de ps2 dan wel dvd+rw lezen?
Mijne kan wel DVD+R films spelen, zou ik nu ook ge-back-up-te spellen kunnen spelen.
Ik heb deze ps2 laatst 2dehandsg gekocht, ze zeiden dat ie niet was omgebouwd.
Er zitten ook alleen maar originele spellen bij!

Weet iemand hier een antwoord op?

..::pc-specs:.

Verwijderd

Je kan alleen maar gebackupte spellen spelen met een zogenaamde MODCHIP. Als ie omgebouwd is dan kan je dus ook je DVD+RW afspelen. Dat ie het zonder modchip niet doet ligt denk aan een soort checksum, welke de modchip dan omzeilt.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:56
offtopic: Morre, de enige die offtopic aan het posten is dan ben jij:
Het is zelfs zo. Met DVD+RW schijn je wel minder problemen te hebben met de huidige DVD spelers
Nou en? dat vraagt hij niet.

Ik heb zelf een omgebouwde Ps2 en een DVD recorder van Philips (voor TV dus) en opgenomen films kunnen daar niet op. Het is een DVD+RW.
Ik heb hier helaas niet de mogelijkheden om andere media te proberen, vanmiddag hoor je evt meer.
Pagina: 1