Toshiba DVD-Speler Langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 11:40

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb een Toshiba DVD-speler 16x84x, deze bvalt opzich erg goed, alleen het probleem is dat als ik een DVD kijk dan gaat dit op 2x (Win98SE DMA staat aan).

Dus ging ik testen met smartripper hoe snel mijn DVD-speler de DVD's las.

/offtopic/ Lekker programma >:) /offtopic/

Het lezen ging op 2 speed, ik heb ook wel een gecopieerd met dit progrje op 12x, maar nooit op 16. Mijn vraag dus, waarom leest mijn dvd-speler maar op 2 speed?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Schopje >:)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij het rippen blijft de snelheid hangen op 2x! Audio extracten gaat trouwens ook klote-langzaam :(

Verwijderd

Ik heb er ook een 16x48 Toshiba DVD. Ik heb hem eens gebruikt voor het rippen maar dat ging alf een speer. Ik weet niet meer wat de snelheid was, maar dat was in ieder geval vele malen sneller dan 2x.
Heb je goede IDE drivers voor je mobo geinstalleerd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien de kabel (vervang de ATA33 eens door een ATA66)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Heb al het mogelijke geinstalleerd voor mijn moederbord, dus dat zal het niet zijn. BTW in win2K draait het op 1 speed :'( zo toch maar even WinXP eropzetten kijken wattie dan doet...

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Is volgens mij de snelste die er is op het moment, moederbord is nog geen half jaar oud en gebruik de kabels die erbij zitten... (blauwe aansluiting op mobo)

• Morre
Ik heb ook gewoon een ATA-100 kabel dus daar kan het niet aan liggen. Heb ook de nieuwste firmware(gaat audio rippen wel sneller 14x) Ook niet echt om naar huis te schrijven :P

• SWfreak
  • Niet online
Heb ook van dit probleem gehoord: http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=81.
Interessant is dat ik een test in de duitse C'T nr 24 heb gelezen waar ie wel heel erg snel was. Beetje vaag en verwarrend!

Verwijderd

Het rippen van audio is juist een van de slechte zaken van de toshiba drives, deze is namelijk erg slecht. Iedere andere dvd speler doet dit beter, met name de lite-on is hier erg goed in.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Als ik bij anderen zie hoe de Lite-On DVD is...

Heb er 3 gezien,
Leest sommige cd-rom moeilijk
Maakt lawaai
Doet het laatje soms open als cd nog draait
enz...

Nee, ik ga nooit over naar de lite-on DVD, Brander is Super!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-03 23:40
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttt?!?!
niks slechts over LiteOn DVD-ROM ja!!
* Sartsj heeft een liteon 16x48x en die werkt perfect!!
ik had dat probleem met smartripper eerst ook dat ie niet harder ging dan 5x ofsow, echt gewoon NOOIT, toen heb ik dus wat met mn IDE kabels zitte klooien. Wat dingen omgewisseld ensow, nu hangt ie in zn eentje op 1 van de 2 connectors van mn Promise Ultra100TX2, en hij trekt HARD!!
echt gewoon 15-20 mb/sec met smartripper...

• SWfreak
  • Niet online
De Liteon is misschien extreem snel, maar ook best wel luid. Ik zou graag wat performance in willen wisselen voor 10 dB minder. Hoeveel geluid maakt dat ding dan bij jou ThaSarge?

• Morre
Op donderdag 21 maart 2002 10:23 schreef ThaSarge het volgende:
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttt?!?!
niks slechts over LiteOn DVD-ROM ja!!
* Morre heeft een liteon 16x48x en die werkt perfect!!
ik had dat probleem met smartripper eerst ook dat ie niet harder ging dan 5x ofsow, echt gewoon NOOIT, toen heb ik dus wat met mn IDE kabels zitte klooien. Wat dingen omgewisseld ensow, nu hangt ie in zn eentje op 1 van de 2 connectors van mn Promise Ultra100TX2, en hij trekt HARD!!
echt gewoon 15-20 mb/sec met smartripper...
Reageer normaal man domme nerd! :(

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Hmm, ik weet zo niet welk model dat is maar de mijne is een Toshiba SD-M1502 en die kan beveiligde DVD's alleen maar met max. 2 speed lezen. Dat is geen bug ofzo maar een soort kopieerbeveiliging. Als je een disc hebt die niet beveiligd is leest ie wel met maximale snelheid.

Ik weet zo niet of alle toshiba's dit tegenwoordig hebben. Er schijnen overgens wel een aantal figuren bezig te zijn met uitzoeken of deze "feature" ook uitgezet kan worden. :) Maarja, dat is nogal ingewikkeld....

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Morre
Mooie klotebeveiliging dan! Duurt DVD rippen GVD bijna nog langer dan het coderen ervan!!! |:(
Pagina: 1