Toon posts:

Firmware update LiteOn 24x10x40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn brander. De cd-lade gaat telkens open. Als ik 'm dicht doe gaat ie direct weer open. Nou heb ik even uitgezocht hoe dat kan, en het blijkt aan m'n huidige firmware te liggen. Nu heb ik al een nieuwe firmware update gedownload, maar mijn PC ziet nu die CD-RW niet meer. Dus ik kan die update niet runnen... Kan iemand mij helpen??

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Probeer het eens met een win98 startup disk. Die kan ook algemene drivers laden voor je cd-rom speler. Misschien dat het zo lukt.

I think, therefor I am.....I think.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-04 23:46

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

moet je die update niet in dos draaien?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 14:43 schreef Hurricane het volgende:
moet je die update niet in dos draaien?
Liteon heeft een flash proggie dat onder Windows draait.

Verwijderd

welk firmware versie heb je geprobeerd te upgraden misschien kan je je brander weer tot leven brengen

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Heb je model die eindig met B of met S.. zoiets van 24103S..

Als je het eindig met B, dan kun je www.liteonit.com gaan

daar firmware update downloaden. Volgens mij zat er fix voor CDROM die telken open ging ofzo ... dacht ik.

Als je er een S versie hebt, dan is er geen firmware update maar je kan het upgrade naar 32x brander.(zoek hier in deze forum)

Firmware proggie hoef je alleen maar dubbel klikken en updaten gaat vanzelf..

Succes

Lucky Goldstar

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 14:45 schreef warp het volgende:

[..]

Liteon heeft een flash proggie dat onder Windows draait.
ja dat is fw versie 5s07 hij kan die alleen gebruiken als hij een brander heeft gekocht met een eerdere versie

Verwijderd

foutje de dos versie is 5s07

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:08 schreef huppeldepup het volgende:
foutje de dos versie is 5s07
Nog een foutje:) firmware 5s07 heb je in windows en dosversie. Alleen met de dosversie kan je backflashen, dus weer terug naar een vorige firmware. Dit geldt uiteraard alleen voor de Liteon 24102b en als iemand de dosfirmware nodig heeft, dan moet hij mij maar even mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het B maar hij vind m'n hele brander niet meer. dat is dus eigenlijk het probleem.... die firmware heb ik wel. Hij zegt waarschijnlijk dat ie die oude firmware niet kan vinden omdat hij helemaal geen brander vindt.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 10:40 schreef phun1kz het volgende:
Volgens mij is het B maar hij vind m'n hele brander niet meer. dat is dus eigenlijk het probleem.... die firmware heb ik wel. Hij zegt waarschijnlijk dat ie die oude firmware niet kan vinden omdat hij helemaal geen brander vindt.
Ziet de BIOS je de brander nog?
Zo nee dan noet je ff een jumper achterop de Cdrom-drive instellen. (Kijk ff op www.cdfreaks.com voor de juiste jumper) dan ziet de BIOS hem als: LiteON LTR-BOOT en kun je hem als het goed is onvoorwaardelijk flashen.
Enneh, cd cdrom-drive moet ook Secundaire Master staan wil je hem kunnen flashen (volgens mij)

• DJkim

DJkim

Op donderdag 21 maart 2002 11:38 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Ziet de BIOS je de brander nog?
Zo nee dan noet je ff een jumper achterop de Cdrom-drive instellen. (Kijk ff op www.cdfreaks.com voor de juiste jumper) dan ziet de BIOS hem als: LiteON LTR-BOOT en kun je hem als het goed is onvoorwaardelijk flashen.
Enneh, cd cdrom-drive moet ook Secundaire Master staan wil je hem kunnen flashen (volgens mij)
CDWRITER hoeft niet perse op Secondarie Master staan maar het kan ook op Slave staan. Bij mij was het in ieder geval geen probleem om het te flashen.

Kijk even bij Device manager daar staat gewoon model nummer of Sisoft sandra.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 11:43 schreef DJkim het volgende:

[..]

CDWRITER hoeft niet perse op Secondarie Master staan maar het kan ook op Slave staan. Bij mij was het in ieder geval geen probleem om het te flashen.
Was dat toevallig onder Windows? Onder DOS moet hij volgens mij op Master staan. (Kan ook zo zijn dat dat alleen met mijn 12x LiteOn zo was mar het kan uiteraard geen kwaad om het ff te proberen :7)

• DJkim

DJkim

Yeap. ik zou zeggen probeer het even.

maar ik heb vermoeden dat het toch niet om B versie gaat maar 24103S versie. Want toen ik wilde updaten met een firmware voor B versie, zei proggie dat hij CDWRITER niet kon vinden.

Dus check die modelnummer goed. Als het om 24103S versie gaat, dan heb je geluk. Die kun je namelijk upgraden naar 32xbrander met een firmware update.

Als je firmware nog nodig hebt, laat mij even weten.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedank, zal straks even proberen...

Verwijderd

Als het toch de 24102b is, dan moet je DMA afzetten en nogmaals proberen te flashen.

• DJkim

DJkim

Ja, laat het even weten.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt...Thanx iedereen voor jullie hulp! P's 8-)

• DJkim

DJkim

>:) heb je nu 32x brander?

Lucky Goldstar

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 18:02 schreef phun1kz het volgende:
Gelukt...Thanx iedereen voor jullie hulp! P's 8-)
Ja wat is er nou precies gelukt en hoe?
Pagina: 1