[java]servlet V.S. client server systeem

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb een lokaal draaiend registratie systeem met 3 gui's.

een voor de manager, een voor de receptioniste en een voor de klant.

nu blijkt dat de klant remote bij zijn gui moet kunnen, is het beter/haalbaarder om:

Er een client server van te maken. dus de gui fysiek op de klantpc te draaien samen met een client en dan op de registratie pc een server.

Er een servlet (server side) van te maken en dus de webserver / iexplorer het client server deel af te laten handelen, de klant pc hoeft dan dus geen client applicatie te hebben maar enkel een webbrowser.
in dit geval de volgende vraag, hoe bouw ik deze bestaande gui simpel om naar een servlet ? en waar vind ik info over serv;\lets ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Servlets zijn te vinden op java.sun.com (tomcat en jsdk)
Maar gewone applets vanaf een webserver zouden al volstaan (en is gemakkelijker)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 14:40 schreef robh het volgende:
Servlets zijn te vinden op java.sun.com (tomcat en jsdk)
Maar gewone applets vanaf een webserver zouden al volstaan (en is gemakkelijker)
bij gewone applets word de code op de client machine gedraaid en zal ik alsnog een tcp/ipverbinding op moeten zetten met een zelf gebouwde server.class
Dit is juist waar ik omheen wil.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Een applet kan bij alle bestanden op de webserver. Dus het is alsof je lokaal werkt. Vergeet alleen niet dat de bestanden die je nodig hebt ook via de webserver te benaderen zijn (Inetpub ofzo)