Toon posts:

HTML-pagina in ASPMail invoegen als body.. how?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de Mailer.BodyText laten vullen met html-code (of kan het zelfs met aspcode?)... hoe werkt dat?
Moet ik echt regel voor regel met <html>[regel]</html> gaan bewerken? Of is er een methode die gewoon een html-pagina (dus .html-file) kan invoegen?

Verwijderd

Om er voor te zorgen dat iedereen het kan ontvangen moet je de hele body als HTML maken. Een HTML als att. kan misschien wel bij sommige mail programma's maar zeker niet bij allemaal. Ook moet je opgeven dat het HTML mail is anders krijgt de ontvanger alle HTML bagger in zijn body te zien.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op woensdag 20 maart 2002 13:57 schreef brinkmanjr het volgende:
Ik wil graag de Mailer.BodyText laten vullen met html-code (of kan het zelfs met aspcode?)... hoe werkt dat?
Je kan het vullen met alles wat je wil, maar de gemiddelde emailclient zal alleen HTML en plain text begrijpen. Zorg wel dat je de juiste MIME headers en content transfer encoding hebt (RFC 2822, 1521 en 2145-9 of eventuele nieuwere versies zou ik zo uit mijn hoofd zeggen).
Moet ik echt regel voor regel met <html>[regel]</html> gaan bewerken? Of is er een methode die gewoon een html-pagina (dus .html-file) kan invoegen?
Je kan toch een HTML document op de schijf zetten, inlezen in een variabele en vervolgens in de body dumpen?