Ik heb dus een probleem met mijn netwerkje. Zal eerst de opstelling ff uitleggen.
ADSL LIJN -> Router -> PC1 (nic1) | PC1 (nic2) -> Hub -> PC2 & PC3
Vanuit de hub komen dus aparte lijnen naar pc2 en pc3. Je zal wel denken waarom die hub daar als je een router hebt. Maar dat is een lang verhaal, en de router wil niet werken dus is het zo opgelost. Op alle pc draait win xp final, en netwerken en internetten werk perfect. Alle pc krijgen automatisch IP adressen, dus dat is allemaal goed.
Probleem: Msn bestanden versturen, en op eigen server spelen in unrealtournament. Het gaat even om PC1 want daar gebeurt dit alleen op. Rede hiervan is dat hij het interne IP adres pak heb ik ontdekt.
Dit zijn de gegevens die ik krijg als ik IPCONFIG doe op pc1.
Ethernet-adapter LAN Verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
Ethernet-adapter ADSL Verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: megavia
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.125.88.228
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.192
Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.125.88.193
Voordat ik het netwerk had en alleen de router had, kreeg ik in unrealtournament als ik zelf een server maakte het IP adres 217.125.88.228. Nu is dat 192.168.0.1 geworden, van intern netwerk. Ik denk dat het zelfde gebeurt bij het versturen van bestanden in msn, en dat het daarom niet werkt.
XP regelt in dit geval alles, dus dat outlook op alle pcs werkt, en internet enzo, en ik maak daarom dus ook geen gebruik van winroute of een soort gelijk programma.
Hoe kan ik er voor zorgen dat het weer gaat werken?
ADSL LIJN -> Router -> PC1 (nic1) | PC1 (nic2) -> Hub -> PC2 & PC3
Vanuit de hub komen dus aparte lijnen naar pc2 en pc3. Je zal wel denken waarom die hub daar als je een router hebt. Maar dat is een lang verhaal, en de router wil niet werken dus is het zo opgelost. Op alle pc draait win xp final, en netwerken en internetten werk perfect. Alle pc krijgen automatisch IP adressen, dus dat is allemaal goed.
Probleem: Msn bestanden versturen, en op eigen server spelen in unrealtournament. Het gaat even om PC1 want daar gebeurt dit alleen op. Rede hiervan is dat hij het interne IP adres pak heb ik ontdekt.
Dit zijn de gegevens die ik krijg als ik IPCONFIG doe op pc1.
Ethernet-adapter LAN Verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
Ethernet-adapter ADSL Verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: megavia
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.125.88.228
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.192
Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.125.88.193
Voordat ik het netwerk had en alleen de router had, kreeg ik in unrealtournament als ik zelf een server maakte het IP adres 217.125.88.228. Nu is dat 192.168.0.1 geworden, van intern netwerk. Ik denk dat het zelfde gebeurt bij het versturen van bestanden in msn, en dat het daarom niet werkt.
XP regelt in dit geval alles, dus dat outlook op alle pcs werkt, en internet enzo, en ik maak daarom dus ook geen gebruik van winroute of een soort gelijk programma.
Hoe kan ik er voor zorgen dat het weer gaat werken?