Toon posts:

[xp] Intern IP veroorzaakt fout bij sommige progs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn netwerkje. Zal eerst de opstelling ff uitleggen.

ADSL LIJN -> Router -> PC1 (nic1) | PC1 (nic2) -> Hub -> PC2 & PC3

Vanuit de hub komen dus aparte lijnen naar pc2 en pc3. Je zal wel denken waarom die hub daar als je een router hebt. Maar dat is een lang verhaal, en de router wil niet werken dus is het zo opgelost. Op alle pc draait win xp final, en netwerken en internetten werk perfect. Alle pc krijgen automatisch IP adressen, dus dat is allemaal goed.

Probleem: Msn bestanden versturen, en op eigen server spelen in unrealtournament. Het gaat even om PC1 want daar gebeurt dit alleen op. Rede hiervan is dat hij het interne IP adres pak heb ik ontdekt.
Dit zijn de gegevens die ik krijg als ik IPCONFIG doe op pc1.

Ethernet-adapter LAN Verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ethernet-adapter ADSL Verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: megavia
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.125.88.228
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.192
Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.125.88.193

Voordat ik het netwerk had en alleen de router had, kreeg ik in unrealtournament als ik zelf een server maakte het IP adres 217.125.88.228. Nu is dat 192.168.0.1 geworden, van intern netwerk. Ik denk dat het zelfde gebeurt bij het versturen van bestanden in msn, en dat het daarom niet werkt.

XP regelt in dit geval alles, dus dat outlook op alle pcs werkt, en internet enzo, en ik maak daarom dus ook geen gebruik van winroute of een soort gelijk programma.

Hoe kan ik er voor zorgen dat het weer gaat werken?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
multihomed systeem zorgt gewoon voor problemen bij sommige programma's... ook al krijg je je router aan de praat, is er nog kans dat files versturen via MSN niet lekker gaat...

En Counter-Strike bijvoorbeeld, kan je opstarten, en daarbij in de commandline meegeven welk ip dat ie moet gebruiken.. misschien kan dat bij Unreal ook?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
zo ver ik weet kan dat bij unreal niet... unreal werkt trouwens wel gewoon online hoor... en op netwerk ook, alleen als ik zelf een game maak dan werkt het niet.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Poortmappen?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Ik kan sinds ik een router heb ook niet meer met msn versturen en ook niet dcc-en met mIRC, dus t zal aan die router liggen denk ik. Zit er een firewall op die router??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:43 schreef paella het volgende:
Poortmappen?
jah met winroute dus... maar om nou op elke pc winroute te gaan draaien voor msn en unreal... want xp doet het meeste al zelf... internet delen en outlook enz....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:46 schreef Blokkie het volgende:
Ik kan sinds ik een router heb ook niet meer met msn versturen en ook niet dcc-en met mIRC, dus t zal aan die router liggen denk ik. Zit er een firewall op die router??
nee het ligt niet aan de router... ik heb dit netwerk pas sinds kort. Dus dat er een hub en 2pc bij zijn. HIervoor had ik alleen

ADSL LIJN -> Router -> PC1 (nic1) |

en toen werkte alles perfect.
sinds
PC1 (nic2) -> Hub -> PC2 & PC3
erbij is gekomen gaat het fout

Verwijderd

maak het zo:

ADSL--router--Hub--PC1,2,3 etc

Je router deelt dan adressen uit (is dus DHCP server) en alle PC's zijn DHCP clients. it's a simple. En je kunt elke PC uitzetten.

Je router moet dan wel NATten, maar dat is vrij gebruikelijk.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Op woensdag 20 maart 2002 13:46 schreef izoman het volgende:

[..]

jah met winroute dus... maar om nou op elke pc winroute te gaan draaien voor msn en unreal... want xp doet het meeste al zelf... internet delen en outlook enz....
XP doet het meeste ja, maar niet de poortmapping, die moet je op die XP machine doen!

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:52 schreef abreemjathuis het volgende:
maak het zo:

ADSL--router--Hub--PC1,2,3 etc

Je router deelt dan adressen uit (is dus DHCP server) en alle PC's zijn DHCP clients. it's a simple. En je kunt elke PC uitzetten.

Je router moet dan wel NATten, maar dat is vrij gebruikelijk.
mm klinkt goed... maar ff over dat NATten. Ik kan namelijk nix veranderen in de config van mijn router... ik krijg de login gegevens niet van mijn provider

Verwijderd

Topicstarter
ohja en nog iets. als ik de router met de hub verbindt, welke porten moet ik dan gebruiken?

op router zitten 4 ethernet porten en 1 col port. en op de router 7 normale en 1 "IN" en 1 "OUT" port.

Verwijderd

Topicstarter
moet router naar hub verbinding met crosscable? of normale?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 14:05 schreef izoman het volgende:
ohja en nog iets. als ik de router met de hub verbindt, welke porten moet ik dan gebruiken?

op router zitten 4 ethernet porten en 1 col port. en op de router 7 normale en 1 "IN" en 1 "OUT" port.
iemand die dat weet?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 14:02 schreef izoman het volgende:

[..]

mm klinkt goed... maar ff over dat NATten. Ik kan namelijk nix veranderen in de config van mijn router... ik krijg de login gegevens niet van mijn provider
Is het dan wel een router? Is niet meer een soort van bridge?
Pagina: 1